Gå til innhold

lue og størrelse

Anbefalte innlegg

Gjest sarasusanne
Skrevet

Jeg skal kjøpe en god og varm vinterlue til lillebror på 2 år. vi bor i nord-norge og her er det kaldt på vinteren. Kan noen anbefale en god lue?

Hvilken luestørrelse passer til en 2 åring?

Skrevet

Luestørrelsene varierer veldig synes jeg. Det beste er å prøve seg frem.

Vi synes det er godt og praktisk med luer som har hals på seg også. De sitter tett og godt rundt ansiktet og beskytter dermed ørene godt.

Pass på at halsen er lang nok til å gå et stykke ned i jakka - ellers blir det sprekk som ikke er god.

Har ingen merkenavn.

Skrevet

Luestørrelser er _vanskelig_ har jeg fått erfare. Går man for lue med hals så er det greitt å få tak i en modell som dekker ørene, men vanlige luer har ofte øreklaffer som ikke dekker ørene. Både form og størrelse på hodet varierer veldig. Lillebror på 9 mnd har nå gått rett inn i storebrors luer, og storebror er nøyaktig tre år eldre. Men han er også av typen som helsesøster målte hodeokretsen til maaange ganger på hver kontroll, fordi hodet hans var så lite:-)

Men finner man bare en modell som dekker ørene og passer hodeformen så er de fleste luene helt greie og varme nok, synes jeg.

Skrevet

Jeg anbefaler også Troll sine hjelmluer. Helt suverene! Men dyre...

Du må nesten ta med ungene og prøve lua, jeg bommer i halvparten av tilfellene på mine egne ungers luestørrelser så jeg tør ikke anslå noe som helst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...