Pus123 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Jeg fikk en sønn den 30, har kavd så sinnsykt etter det med ammingen, har vært så sår, og har hatt to bryst betennelser, hver gang han biter over, gjør det så sinnsykt vondt, har prøvd alt for at det skal bli bedre, men bedre har det ikke blitt, har så lyst å slutte for min egen del, greier ikke ha det så vondt, vil ha litt glede oppi det her også, noen som har hatt det på samme måte? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199636-vondt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nynne Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Du kan ha mye kos selv om du gir mat fra flaske da. O hvis du går over til flaske nå, slapper du sikkert mer av og stressnivået synker. Kanskje det går bedre med ammingen da? Jeg sleit også. Det bedret seg noe da jeg tok til vette og ammet det jeg klarte/ ga det jeg hadde (hadde litt lite melk) og lot ungen spise seg mett på evt flaskefor hvis det skulle være nødvendig. Det eneste jeg følte som nederlag var når absolutt alle hadde "rett" til å få vite om ammingen gikk bra og om jeg hadde nok melk. Ammepresset på helsestasjonen var også sinnsykt stort. Virket ikke som de forstod hvor hardt jeg prøvde og hvor inderlig jeg _ville_ få det til. Men men. Jeg svarte bare jatakk, og bare bra, og så gjorde vi det på vår måte hjemme. Du får føle litt på det selv hva du orker og har lyst til. Men det å gå og tære på seg selv på den måten virker slitsomt og lite givende. Hvis du delammer så holder du jo produksjonen oppe uten å påføre deg selv sårhet. Og brystbetennelse er det vel ikke meningen at du skal gå med i Ammingens navn.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199636-vondt/#findComment-1413073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pus123 Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Du kan ha mye kos selv om du gir mat fra flaske da. O hvis du går over til flaske nå, slapper du sikkert mer av og stressnivået synker. Kanskje det går bedre med ammingen da? Jeg sleit også. Det bedret seg noe da jeg tok til vette og ammet det jeg klarte/ ga det jeg hadde (hadde litt lite melk) og lot ungen spise seg mett på evt flaskefor hvis det skulle være nødvendig. Det eneste jeg følte som nederlag var når absolutt alle hadde "rett" til å få vite om ammingen gikk bra og om jeg hadde nok melk. Ammepresset på helsestasjonen var også sinnsykt stort. Virket ikke som de forstod hvor hardt jeg prøvde og hvor inderlig jeg _ville_ få det til. Men men. Jeg svarte bare jatakk, og bare bra, og så gjorde vi det på vår måte hjemme. Du får føle litt på det selv hva du orker og har lyst til. Men det å gå og tære på seg selv på den måten virker slitsomt og lite givende. Hvis du delammer så holder du jo produksjonen oppe uten å påføre deg selv sårhet. Og brystbetennelse er det vel ikke meningen at du skal gå med i Ammingens navn.... Tusen takk for godt svar =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199636-vondt/#findComment-1413177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmilee Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Du skal kunne få hjelp med dette på helsestasjonen, eller på fødeavdelingen. Du kan også kontakte ammehjelpen. Det finnes uendelig mange muligheter, og mange gode råd. Det virker som du er inne i en vond sirkel. Jeg har også vært igjennom noe lignende. Hvis jeg var deg ville jeg brukt morsmelkerstatning i tillegg til ammingen en stund. Deretter avgjør du om du orker å fortsette å amme eller om du vil slutte med det. Om du sliter med å få nok melk nå, så kan det faktisk bli bedre siden, når du klarer å slappe av mer og ikke har så vondt. Men pass på å ikke la det gå for lang tid mellom hver gang du ammer, siden du har lett for å få betennelse! Det viktigste er at du også tar vare på deg selv oppi alt dette :-) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199636-vondt/#findComment-1480228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.