Gjest girasol Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 I dag har vi hatrt første møte med barnevernet, ønsker å sette i gang ny prosess for adopsjon nr.2. Veldig hyggelig sos.dame, det må jeg si! Men blei litt skuffa da de kunne fortelle at de var så underbemanna denne høsten at de ikke kunne sette i gang med hjemmebesøk før tidligst desember, og det var tidligst og ja... kanskje vi t.o.m.må vente helt til januar før vi er ordentelig i gang... sukk :-( Og vi som fikk høre på sos.kontoret i mai at det gikk så raskt det der at det bare var å vente til oktober med å ta kontakt så skulle vi ha rapporten klar til mid.desember... det er nemlig da karantenetida vår går ut. Men det blei ikke helt sånn da... I tillegg må jeg si jeg blei overraska over noen av tingene ho skulle vite om første barnet vårt. Det er greit at barnevernet sjekker opp at ungen vår har det bra hos oss, samtidig som de utreder oss for barn nr.2, men jeg blei litt usikker på gyldigheten av noe av det ho ville... kanskje noen av dere erfarne 2.og 3.gangs adoptanter kan hjelpe meg med noen innspill på dette: sos.dama vil be barnehagen der knærtengår om å komme med inngående opplysninger om alt mulig, alt fra henting/bringing, klær, mat, til tilknytning osv. Og tilsvarende opplysninger vil ho også ha fra helsestasjonen og barnelegen... Men det jeg ikke helt forstå er hvorfor ho skal trenge alt dette om det barnet vi allerede er foreldre til...? Føler nesten at vi får "barnevernet på nakken", at vi skal utredes for omsorgen til knærten, og ikke for den fremtidige omsorgen for det nye barnet eller det å ha to barn... Vel, vet ikke om jeg får fram poenget mitt helt klart og tydelig her... noen som kan komme med noen innspill? M.v.h. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hei :-) Selv om sosialkontoret deres nok er hakket mer omstendelig enn en del andre sosialkontor, så synes jeg at det er veldig relevant det hun ønsker å finne ut. Første gangen dere fikk godkjenning så måtte de bare anta at dere ville være gode foreldre - nå har de jo anledning til å sjekke at dere faktisk er det ;o) Hvis du fortå hva jeg mener? Så selv om det sikkert føles litt ubehagelig å bli undersøkt og vurdert slik, så mener jeg faktisk at det er veldig relevant i forhold til å godkjenne dere til et nytt barn. Og siden dere selvfølgelig ikke har noe å skjule, så er det bare å svelge ubehaget (ingen liker å bli gransket!) og la det stå til. Lykke til med neste adopsjonsprosess :-)) Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trk1365380645 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Gøy å være i gang på nytt??! Vi syns det er mye kjekkere denne gangen, når vi vet mer om hva vi gleder oss til! Når det gjelder bv, så syns jeg det høres litt voldsomt ut. Skjønner hva du mener, det virker mer som en etterforskning! Vi hadde ikke noe sånt, bv var hjemme hos oss sammen med Gullet en liten stund, dessuten var han med på kontoret da vi leste gjennom og signerte, og så svarte vi selvfølgelig på noen spørsmål. Det er jo vanskelig å vite hva man skal gjøre, for man vil jo ikke bli uvenner med bv i denne situasjonen... Men det går kanskje an å stille et litt forsiktig spørsmål??? Lykke til, håper det går fortere enn dere tror! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trk1365380645 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hei :-) Selv om sosialkontoret deres nok er hakket mer omstendelig enn en del andre sosialkontor, så synes jeg at det er veldig relevant det hun ønsker å finne ut. Første gangen dere fikk godkjenning så måtte de bare anta at dere ville være gode foreldre - nå har de jo anledning til å sjekke at dere faktisk er det ;o) Hvis du fortå hva jeg mener? Så selv om det sikkert føles litt ubehagelig å bli undersøkt og vurdert slik, så mener jeg faktisk at det er veldig relevant i forhold til å godkjenne dere til et nytt barn. Og siden dere selvfølgelig ikke har noe å skjule, så er det bare å svelge ubehaget (ingen liker å bli gransket!) og la det stå til. Lykke til med neste adopsjonsprosess :-)) Beste hilsen fra Må for en gangs skyld si at jeg ikke er helt enig med deg, snø!!! Jeg syns det er overdrevet, fordi vi som foreldre også skal ha anledning til ikke å være perfekte og til å være forskjellige, og de detaljerte spørsmålene det virker som om bhg skal svare på har ikke nødvendigvis med foreldreevnen å gjøre! Helt greit med en generell vurdering av hvordan barnet virker å ha det, men jeg syns det virker som en etterforskning, ikke en rapport... Men ja, det er ikke noe å være redd for, men jeg hadde ikke følt meg komfortabel i den situasjonen! Ellers håper jeg trylleformelen fra ahg virker! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hei :-) Selv om sosialkontoret deres nok er hakket mer omstendelig enn en del andre sosialkontor, så synes jeg at det er veldig relevant det hun ønsker å finne ut. Første gangen dere fikk godkjenning så måtte de bare anta at dere ville være gode foreldre - nå har de jo anledning til å sjekke at dere faktisk er det ;o) Hvis du fortå hva jeg mener? Så selv om det sikkert føles litt ubehagelig å bli undersøkt og vurdert slik, så mener jeg faktisk at det er veldig relevant i forhold til å godkjenne dere til et nytt barn. Og siden dere selvfølgelig ikke har noe å skjule, så er det bare å svelge ubehaget (ingen liker å bli gransket!) og la det stå til. Lykke til med neste adopsjonsprosess :-)) Beste hilsen fra Hei, ja jeg er enig i at ubehaget, det svelger vi glatt, så lenge det er til fordel for neste barn :-) Og nei, vi har ingenting å skjule :-) Blei bare plutselig så redd for at de kunne komme til å pirke borti den gangen vi hadde med for lite mat til knærten, eller den gangen vi glemte å ta med regntøyet hans... He, he, litt paranoid kjenner jeg at jeg blir :-) Men skjønner jo at de ikke er ute etter å "ta oss". Men det slår meg at hvis vi ikke hadde startet noen ny adopsjonsprosess, så hadde de jo aldri fått denne etterinformasjonen om knærten som de nå får... hvis du skjønner hva jeg mener? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Må for en gangs skyld si at jeg ikke er helt enig med deg, snø!!! Jeg syns det er overdrevet, fordi vi som foreldre også skal ha anledning til ikke å være perfekte og til å være forskjellige, og de detaljerte spørsmålene det virker som om bhg skal svare på har ikke nødvendigvis med foreldreevnen å gjøre! Helt greit med en generell vurdering av hvordan barnet virker å ha det, men jeg syns det virker som en etterforskning, ikke en rapport... Men ja, det er ikke noe å være redd for, men jeg hadde ikke følt meg komfortabel i den situasjonen! Ellers håper jeg trylleformelen fra ahg virker! Mvh Nei nå blei jeg nysjerrig, hvilken trylleformel?? :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Gøy å være i gang på nytt??! Vi syns det er mye kjekkere denne gangen, når vi vet mer om hva vi gleder oss til! Når det gjelder bv, så syns jeg det høres litt voldsomt ut. Skjønner hva du mener, det virker mer som en etterforskning! Vi hadde ikke noe sånt, bv var hjemme hos oss sammen med Gullet en liten stund, dessuten var han med på kontoret da vi leste gjennom og signerte, og så svarte vi selvfølgelig på noen spørsmål. Det er jo vanskelig å vite hva man skal gjøre, for man vil jo ikke bli uvenner med bv i denne situasjonen... Men det går kanskje an å stille et litt forsiktig spørsmål??? Lykke til, håper det går fortere enn dere tror! Ja, det er gøy å være igang igjen! Ikke misnt kjenenr jeg at jeg slapper av mere i møte med instansene... tror jeg kjenner meg selv mye bedre nå, nå som jeg innehar morsrollen :-) Så jeg gleder meg til månedene som kommer, selv om det ser ut til å drøye lenger enn jeg hadde trodd og håpet... Hvor langt er dere kommet i prosessen? M.v.h. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trk1365380645 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Nei nå blei jeg nysjerrig, hvilken trylleformel?? :-) En som skal få telefonen til snø til å ringe:) Teflonhjernen min tror at dere adopterer fra Columbia, men det kan jo være helt feil??? MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trk1365380645 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Ja, det er gøy å være igang igjen! Ikke misnt kjenenr jeg at jeg slapper av mere i møte med instansene... tror jeg kjenner meg selv mye bedre nå, nå som jeg innehar morsrollen :-) Så jeg gleder meg til månedene som kommer, selv om det ser ut til å drøye lenger enn jeg hadde trodd og håpet... Hvor langt er dere kommet i prosessen? M.v.h. Vi er godkjente i Norge og er begynt å samle papirer:) Det er veldig kjekt og rart, har hatt soveproblemer hele uken fordi jeg planlegger og tenker og fantaserer og prøver å se for meg nurket... Håper det roer seg igjen, for så veldig lenge kan jeg ikke ha det sånn... Men jeg leste en gang at barn er som svamper, de suger all energien din til seg- men hvis du klemmer dem får du den tilbake, og sånn er det med Gullet også, jeg får så masse energi fordi jeg er så utrolig heldig å få være mammaen hans! Og nå ble det visst litt sentimentalt her- men jeg mener det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Må for en gangs skyld si at jeg ikke er helt enig med deg, snø!!! Jeg syns det er overdrevet, fordi vi som foreldre også skal ha anledning til ikke å være perfekte og til å være forskjellige, og de detaljerte spørsmålene det virker som om bhg skal svare på har ikke nødvendigvis med foreldreevnen å gjøre! Helt greit med en generell vurdering av hvordan barnet virker å ha det, men jeg syns det virker som en etterforskning, ikke en rapport... Men ja, det er ikke noe å være redd for, men jeg hadde ikke følt meg komfortabel i den situasjonen! Ellers håper jeg trylleformelen fra ahg virker! Mvh Hehehe, jeg håper virkelig ikke at sosialkontoret er ute etter å finne ut hvor vidt girasol er perfekt eller ei :-)) Men jeg synes at en attest fra helsestasjon og barnehage faktisk er på sin plass. Det handler ikke om hvor vidt vi er perfekte. Ellers synes jeg hele situasjonen med sosialrapporten er særdeles ubehagelig, selv om jeg ikke har noe som helst å skjule. Og jeg kommer aldri til å begripe hvorfor sosialkontoret skulle ha oss til å repetere barndommen igjen - som om den hadde endret seg. Og det er heldigvis lov til å være uenig, for jeg mener faktisk at det viktigste når man skriver sosialrapport nr to er hvordan det går med barn nr en. Hvis ikke kunne de jo strengt tatt tatt cut & paste fra rapport nr en og bare oppdatert mht alder og inntekt? Så selv om det er aldri så ubehagelig og føles som etterforsking, så synes jeg at det må vi stå i. Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Må for en gangs skyld si at jeg ikke er helt enig med deg, snø!!! Jeg syns det er overdrevet, fordi vi som foreldre også skal ha anledning til ikke å være perfekte og til å være forskjellige, og de detaljerte spørsmålene det virker som om bhg skal svare på har ikke nødvendigvis med foreldreevnen å gjøre! Helt greit med en generell vurdering av hvordan barnet virker å ha det, men jeg syns det virker som en etterforskning, ikke en rapport... Men ja, det er ikke noe å være redd for, men jeg hadde ikke følt meg komfortabel i den situasjonen! Ellers håper jeg trylleformelen fra ahg virker! Mvh Forresten, jeg håper også virkelig at trylleformelen til ahg virker!!! ;o) beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hei, ja jeg er enig i at ubehaget, det svelger vi glatt, så lenge det er til fordel for neste barn :-) Og nei, vi har ingenting å skjule :-) Blei bare plutselig så redd for at de kunne komme til å pirke borti den gangen vi hadde med for lite mat til knærten, eller den gangen vi glemte å ta med regntøyet hans... He, he, litt paranoid kjenner jeg at jeg blir :-) Men skjønner jo at de ikke er ute etter å "ta oss". Men det slår meg at hvis vi ikke hadde startet noen ny adopsjonsprosess, så hadde de jo aldri fått denne etterinformasjonen om knærten som de nå får... hvis du skjønner hva jeg mener? Jeg forstår absolutt tankegangen din, jeg gjør det. Både mht det å føle seg etterforsket og det med at de aldri hadde fått vite det de nå spør om, om dere ikke skulle i gang med en adopsjon til. Vi har fått ganske mange spørsmål om "må dere virkelig gjennom samme mølla EN GANG TIL!?" når vi forteller at vi skal ha nr to. Og mitt svar er da: Selvfølgelig, det er nå de skal sjekke at de gjorde rett i å anbefale oss første gangen! Hvis ikke kunne de jo bare oppdatert rapport nr en med antall barn, alder og inntekt, hvis du forstår? Men som sagt, jeg forstår veldig, veldig godt ubehaget ditt. Det er IKKE kjekt å bli gransket på alle bauger og kanter og føle at privatlivet blir vurdert og ens evner som foreldre skal opp til eksamen :-( Men må man, så må man ;-) Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trk1365380645 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hehehe, jeg håper virkelig ikke at sosialkontoret er ute etter å finne ut hvor vidt girasol er perfekt eller ei :-)) Men jeg synes at en attest fra helsestasjon og barnehage faktisk er på sin plass. Det handler ikke om hvor vidt vi er perfekte. Ellers synes jeg hele situasjonen med sosialrapporten er særdeles ubehagelig, selv om jeg ikke har noe som helst å skjule. Og jeg kommer aldri til å begripe hvorfor sosialkontoret skulle ha oss til å repetere barndommen igjen - som om den hadde endret seg. Og det er heldigvis lov til å være uenig, for jeg mener faktisk at det viktigste når man skriver sosialrapport nr to er hvordan det går med barn nr en. Hvis ikke kunne de jo strengt tatt tatt cut & paste fra rapport nr en og bare oppdatert mht alder og inntekt? Så selv om det er aldri så ubehagelig og føles som etterforsking, så synes jeg at det må vi stå i. Beste hilsen fra Enig i at det er viktig å finne ut hvordan det går med barn nummer 1, det er jo ofte det eneste som har foandreet seg mellom sosialrapportene- og er en stor forandring! Og jeg er som sagt helt med på tanken om en attest/ uttalelse fra barnehagen, men syns det høres ut som om de skal svare på spørsmål som strengt tatt ikke har noe med egnethet som foreldre å gjøre. Men jeg vet jo ikke hvordan spørsmålene faktisk blir stilt... Det er en balansegang mellom å skulle være egnete foreldre og å gi rom for ulikheter, en balanse mellom det å finne ut det de trenger uten at vi skal føle at vi må motbevise at vi ikke er egnete. Hvis du skjønner... Og jeg er ikke alltid sikker på om de finner ut av det, og jeg syns det er bra at de undersøker. Samtidig har jo ofte ikke barna gått så lenge i barnehagen når man søker på nytt? Dermed er det jo ikke sikkert bhg har et riktig bilde enda. Og sist men ikke minst, hva hvis man ikke blir godkjent? Hvordan vil det være å ha barnet i bhgen man vet var med på det? Og ikke minst; Hvordan vil det bli for et barn å gå i den bhg som forledrene vil kunne mislike, og der personalet kanskje syns er "dårlige foreldre"? Mye høyttenking her, er egnetlig litt usikker på hva jeg mener... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Vi er godkjente i Norge og er begynt å samle papirer:) Det er veldig kjekt og rart, har hatt soveproblemer hele uken fordi jeg planlegger og tenker og fantaserer og prøver å se for meg nurket... Håper det roer seg igjen, for så veldig lenge kan jeg ikke ha det sånn... Men jeg leste en gang at barn er som svamper, de suger all energien din til seg- men hvis du klemmer dem får du den tilbake, og sånn er det med Gullet også, jeg får så masse energi fordi jeg er så utrolig heldig å få være mammaen hans! Og nå ble det visst litt sentimentalt her- men jeg mener det! Mmm, herlig å lese! Sånn føler jeg det også! Det er helt rart, hver eneste dag gleder jeg meg sånn til å gå og ta knærten opp av senga :-) Hver dag kribler det i magen når jeg skal hente ham i barnehagen, og jeg blir bare aldri lei av de silkebløte kinnene som han legger inntil mine, eller slengkyssene han slenger før han skal sove... Det er fantastisk godt å få lov å være mamma! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Enig i at det er viktig å finne ut hvordan det går med barn nummer 1, det er jo ofte det eneste som har foandreet seg mellom sosialrapportene- og er en stor forandring! Og jeg er som sagt helt med på tanken om en attest/ uttalelse fra barnehagen, men syns det høres ut som om de skal svare på spørsmål som strengt tatt ikke har noe med egnethet som foreldre å gjøre. Men jeg vet jo ikke hvordan spørsmålene faktisk blir stilt... Det er en balansegang mellom å skulle være egnete foreldre og å gi rom for ulikheter, en balanse mellom det å finne ut det de trenger uten at vi skal føle at vi må motbevise at vi ikke er egnete. Hvis du skjønner... Og jeg er ikke alltid sikker på om de finner ut av det, og jeg syns det er bra at de undersøker. Samtidig har jo ofte ikke barna gått så lenge i barnehagen når man søker på nytt? Dermed er det jo ikke sikkert bhg har et riktig bilde enda. Og sist men ikke minst, hva hvis man ikke blir godkjent? Hvordan vil det være å ha barnet i bhgen man vet var med på det? Og ikke minst; Hvordan vil det bli for et barn å gå i den bhg som forledrene vil kunne mislike, og der personalet kanskje syns er "dårlige foreldre"? Mye høyttenking her, er egnetlig litt usikker på hva jeg mener... Hmmm... jo, det er jo alltid en sjanse for at man ikke blir godkjent for nr to. Og det er jo aldri kjekt :-( Men det blir liksom et litt for dårlig argument for å ikke hente inn uttalelser fra helsestasjon og barnehage, det at man skal forholde seg til de som ga negative uttalelser i etterkant. Men med tanke på det det du sier om relevante og ikke relevante spørsmål så synes jeg absolutt at det burde være skikkelige rettningslinjer her for hva man gjør og ikke gjør. og hva man spør om og hva man ikke spør om. Det bør jo helt være relevant, helt enig i det... For å være helt ærlig så synes jeg at måten sosialrapporter blir laget i dag er litt så-som-så, og jeg savner et bedre opplegg. Jeg reagerte faktisk på at det var lite fokus på Bella i vår rapport, i forhold til hvor viktig jeg synes det tross alt er. I stedet for å bruke timer på å snakke (en gang til...) om _vår_ barndom og vårt forhold til foreldrene våre, så burde de jo ha brukt mer tid på Bella. De brukte jo kun oss som kilder, og vi kunne jo strengt tatt ha sagt hva vi ville. Men jeg er med på tankegangen din, trk, men forsøker bare å se på ting mht hva som er vits med en sosialrapport, ikke hvordan jeg opplever det personlig. Og da synes jeg at en del kritiske blikk utenfra er på sinn plass. Men selvfølgelig - har ungen vært to uker i barnehage, så er en uttalelse fra barnehagen knapt verd papiret den er skrevet på. Dette ble litt rotete, men jeg får skylde på at det er sent på kvelden og at jeg har et hode som jeg stort sett bare bruker til å tenke på NÅR DEN FORDØMTE TELEFONEN SKAL RINGE!!!! ;o) God helg! beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 En som skal få telefonen til snø til å ringe:) Teflonhjernen min tror at dere adopterer fra Columbia, men det kan jo være helt feil??? MVH Neida, teflonhjernen din fungerer denne gangen. Colombia er landet! :-) Og min like fullt tefolonhjerne sender ut vibber på Etiopia for dere, stemmer det eller?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
colobris Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Lykke til med prosess nr, 2! Har de fått en bemanningssituasjon de ikke greide å forutsi, da kanskje - når de i mai gav dere beskjed om å vente, og nå ikke har kapasitet?! Får håpe det snur seg like for igjen da, og at dere kan være i gang til jul! Når det gjelder å innhente info fra barnehage: Utifra det du skriver, tenke jeg først at "det var da voldsomt"! Men, for å prøve å forstå det barnevernerne vil være på jakt etter i barnehagen: Jeg mener det er begrensa hva barnehagen kan uttale seg om om deres evner til å være foreldre gjennom de punktene du nevner.... litt om kommunikasjon kanskje... Tror det handler mest om at barnehagen skal uttale seg om hvordan de oppfatter livssituasjonen til barnet deres; hva hun (er det ei jente dere har??? sorry) har av ressurser og hva hun krever av dere og omgivelsene sine - for det kan støtte barnevernet når de skal vurdere på hvilken måte dere har ressurser og kapasitet til å være foreldre for 2 barn... Samtidig da, så mener jeg at bestillingen/oppdraget til barnehagen og helsestasjonen skal være VELDIG tydelig for at de skal kunne uttale seg ... Og en ting til... glemte matbokser og gummistøvler.... heldigvis! Det er umenneskelig å ha alt på plass til enhvert tid! Synes det er ikke noe annet enn et sunnhetstegn, jeg! Hverdagen er et stress og mas. Kanskje er en gjenglemt regnbukse et resultat av at poden har fortalt om fisketuren i badekaret kvelden før, en skilpadde på svømmetur i eplejuicen eller flyvende bananer med englevinger.... Hvem vet? Lykke til med runde 2! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emma&Martin Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 D er synd at det er slik. Vi bor i en av kommunene rundt Mjøsa, og vi ventet fra juli2003-august 2004 fra vi begynte med sosialrapporten til den ble ferdig. Det var lang tid det. Vi tok kontakt med lokalavisa og fortalte om situasjonen, da ble det plutselig tid til oss på barnevernet. D lønner seg å bruke alle midler. Dere kan også høre med nabokommunen deres. Det jeg skal frem til er at en sosialrapport er en av barnevernets arbeidsoppgaver, og i andre barnevernsaker er det veldig vanlig at de utveklser arbeidsoppgaver med nabokommuner for å få unna arbeid litt raskere. Det fikk vi høre av ei som jobber i barnevernet i en annen kommune på østlandet.Lov meg at dere prøver alle midler. Og det med at de forlanger så mye informasjon om barnet deres som går i barnehagen, så hadde jeg tatt kontakt med barnehagesjefen i kommunen, for hun/han sitter helt sikkert og jobber i samme etasje som barnevernet i kommunen og kunne da spurt hvorfor de trenger disse opplysningene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnmamsen Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 kjære girasol - Ville bare ta "to ord" om vår erfaring med tre adopterte barn. Vi opplevde også før vår tredje adopsjon at barnevernet i bydelen vår etterspurte en kort rapport fra barnehage og helsesøster. Som dere, følte vi oss trygge på at vi ikke hadde "noe å skjule". Jeg mener at dette kun understøttet og styrket vår tredje søknad. Tror ikke de på noen måte vil tenke på da du glemte regnbuksen osv. De vil sikkert komme med en helhetsvurdering (som du selvsagt får lese først!) som styrker søknaden deres. Grundig arbeid fra barnevernet. Vi har vært gjennom dette i samme bydel hver gang, med forskjellige personer og det er kun den ene gangen at de bad om det. Hver sosialarbeider arbeider på sin måte. Jeg ville følt meg mye tryggere at det ble gjort på denne måten enn at de hadde minimal fokus på barnet dere allerede har, eller synes det var greit at barnet ikke var tilstede f. eks. Lykke til, det går sikkert så fint. Du blir sikkert "rørt og glad" av å lese hva de skriver om dere! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertebarnet Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Sånt har jeg rett og slett aldri hørt om før! Jeg ville ha ymtet til barnevernet (på en forsiktig måte) at det er "uvanlig å gjøre det slik", og at du kjenner til mange som har adoptert og at barnevern pleier ikke foreta slike undersøkelser med mindre det skulle være noe helt spesielt de er bekymret for. Barnevernet pleier jo å kunne ta en vurdering utifra sin egen observasjon av barnet og samspillet mellom dere. Men som andre nedenfor har sagt, er det sikkert taktisk lurt å likevel ikke virke for negativ, mere undre seg... Var jeg dere, ville jeg dessuten forberede barnehagen på at barnevernet muligens tar kontakt med dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/#findComment-1413842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.