nanchang Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Du kan jo sjøl be barnehagen og helsesøster skrive en rapport på dere og barnet, si hva rapporten skal inneholde av opplysninger. Burde være raskt gjort. Så får du litt fortgang i prosessen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/page/2/#findComment-1413899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trk1365380645 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Neida, teflonhjernen din fungerer denne gangen. Colombia er landet! :-) Og min like fullt tefolonhjerne sender ut vibber på Etiopia for dere, stemmer det eller?? Etiopia er også riktig, teflonbelegget begynner visst å bli slitt Lykke til videre, girasol! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/page/2/#findComment-1414832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elly Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Så kjekt å høre at dere er igang igjen, girasol! Synd å måtte vente helt til januar, men da vil det nok gå fort skal du se. Vi har ikke opplevd at helsestasjon har blitt koblet inn ved andre gangs adopsjon. Men jeg vet at DVA sender flere rapporter i retur til Norge fordi de er for mangelfulle, så jeg ville bare tenkt at det er viktigere at rapporten er så god og velarbeidet som mulig enn at man må innhente opplysninger i ettertid og "miste" måneder pga det. Ellers er alt bra med oss. Guttene er helt skjønne for tiden, har virkelig funnet hverandre og vil absolutt ikke hjem når de blir hentet i barnehagen Hils dine .... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/page/2/#findComment-1414874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trk1365380645 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hmmm... jo, det er jo alltid en sjanse for at man ikke blir godkjent for nr to. Og det er jo aldri kjekt :-( Men det blir liksom et litt for dårlig argument for å ikke hente inn uttalelser fra helsestasjon og barnehage, det at man skal forholde seg til de som ga negative uttalelser i etterkant. Men med tanke på det det du sier om relevante og ikke relevante spørsmål så synes jeg absolutt at det burde være skikkelige rettningslinjer her for hva man gjør og ikke gjør. og hva man spør om og hva man ikke spør om. Det bør jo helt være relevant, helt enig i det... For å være helt ærlig så synes jeg at måten sosialrapporter blir laget i dag er litt så-som-så, og jeg savner et bedre opplegg. Jeg reagerte faktisk på at det var lite fokus på Bella i vår rapport, i forhold til hvor viktig jeg synes det tross alt er. I stedet for å bruke timer på å snakke (en gang til...) om _vår_ barndom og vårt forhold til foreldrene våre, så burde de jo ha brukt mer tid på Bella. De brukte jo kun oss som kilder, og vi kunne jo strengt tatt ha sagt hva vi ville. Men jeg er med på tankegangen din, trk, men forsøker bare å se på ting mht hva som er vits med en sosialrapport, ikke hvordan jeg opplever det personlig. Og da synes jeg at en del kritiske blikk utenfra er på sinn plass. Men selvfølgelig - har ungen vært to uker i barnehage, så er en uttalelse fra barnehagen knapt verd papiret den er skrevet på. Dette ble litt rotete, men jeg får skylde på at det er sent på kvelden og at jeg har et hode som jeg stort sett bare bruker til å tenke på NÅR DEN FORDØMTE TELEFONEN SKAL RINGE!!!! ;o) God helg! beste hilsen fra Nå er helgen nesten over, og det er bra for det er så travelt... Neida, skulle gjerne hatt litt mer helg, så hadde jeg fått gjort litt mer av det jeg vil og må! Og jeg må bare svare deg. Jeg er fremdeles ikke enig med meg selv, men jeg er enig i at hovedfokus på rapport nr 2 bør være på barnet so mer kommet, og de forandringer det har brakt med seg. Samtidig som jeg syns det er veldig viktig at BV får vite det de trenger og jeg absolutt ser bhg som en viktig observatør i så måte, syns jeg det er viktig å problematisere hvordan det vil være for barnet i et "worst case" - scenario. For det er barnet som først og fremst vil lide hvis dette skulle føre til problemer mellom foreldrene og barnehagen. Man kan jo også tenke seg at det i utgangspunktet er en "sak" i bhg og at det vil være viktig for personalet å opprettholde foreldrenes tillit for å kunne sikre best mulig oppfølging av barnet. Dermed vil de evt komme i et dilemma: Sikre best mulig forhold for barnet som allerede er der eller være med på å sørge for at det ikke kommer et barn til. Dette er jo forhåpentligvis ikke en situasjon som vil forekomme annet enn en sjelden gang, men bør jo likevel være med i vurderingen. Jeg kjenner også et dilemma i forhold til det at jeg på den ene siden er veldig opptatt av barnets beste, men samtidig er opptatt av at jeg ikke syns vi skal måtte bevise at vi er/ kommer til å bli gode foreldre, men at det evt er bv som må bevise at vi ikke vil være det... Enig med meg selv som alltid 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/page/2/#findComment-1414888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Kommer litt sent inn i denne diskusjonen - dere har vel berørt det meste. Men tenkte bare på - hva med å forhøre seg litt med regionen om dette; hva som er vanlig, hvordan de ser på det og hvilke spørsmål de mener det er relevant av barnevernet å stille til barnehagen og de andre? Ellers kan det kanskje også være relevant å stille noen spørsmål på nytt i prosess nr. 2 - en kan vel se annerledes på en del av disse, som f.eks. sider ved sin egen barndom og relasjoner til familie og venner, når en har fått barn? Når det gjelder at dere nå blir forespeilet en annen ventetid enn da dere sist tok kontakt, så synes jeg ikke at dere skal akseptere det helt uten kamp. De burde jo latt dere stille dere i kø før da, eller varslet dere når ventetidene økte. De visste jo tross alt når det ble aktuelt for dere å starte opp, så strengt tatt burde det jo vært satt av tid til dere nå! Men hvis det er noe dere kan forberede, slik noen foreslår f.eks. i forhold til barnehagen, legen og helsestasjonen, bør dere jo iallefall få sjansen til det! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/page/2/#findComment-1415321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest girasol Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hei alle sammen og tusen takk for både gode råd og gode innspill! Har vært i Spania en uke, så jeg leste først de fleste svarene nå, og jeg skal overveie hva vi skal gjøre, men først og fremst har jeg tenkt å si fra til barnehagen i mårra at det kommer en forespørsel fra barnevernet, og forklare hvorfor de får den. Så får vi tygge litt mer på hvorvidt vi skal spørre barnevernet om gyldigheten i undersøkelsene sine. Når det gjelder grunnen til at det plutselig tar lengre tid før de begynner med rapporten, så er det plutselige bemanningsproblemer... men skulle ønske de hadde kunnet formidle dette til oss for noen måneder sida, så kunne vi stilt oss i kø da... Vi får krysse fingre og tær og håpe at det ikke drøyer altfor lenge utover de datoene vi først hadde forespeilet oss! M.v.h. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199651-i-gang-igjen/page/2/#findComment-1425610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.