trebarnsmor:o) Skrevet 10. august 2000 Del Skrevet 10. august 2000 Huff, nå syns jeg denne amminga har blitt et slit! Lillejenta mi ble født 19 mai så hun er snart 3mnd, jeg hadde så bestemt meg for amme lenge for på brødrene hennes ble melka helt borte etter henholdsvis 4 og 6 uker. Men så er det det da at hun ikke får nok av meg lenger, det sies jo at etter en times tid er produksjonen på topp, men det stemmer _ikke_ i mitt tilfelle. Hun legger ikke på seg mye for hver uke, når hun ble født veide hun 4720g, og nå i går veide hun 6200g, og det er ikke mye av det som hun har lagt på seg av min melk desverre:o(. Så nå har jeg styra fælt, først ammer jeg fra begge bryst, også tømmer hun en flaske erstatning på 180ml. Flere ganger i løpet av dagen så trenger jeg ikke å amme for det kommer faktisk ikke noe! Har prøvd å pumpe meg og da kommer det tilsammen mellom 40 og 60ml bare. Men når hun våkner om morran alt mellom 6 og 8.30, så ammer jeg og da sovner hun og sover ca. halv annen time, så vil hun ha flaske. Hva skal jeg gjøre? Begynne fullt på tilleg kanskje og amme på morran så lenge det går? Sånn som det er nå blir det slitsomt med to gutter som også krever sitt. Har forresten prøvd Helios amme-te, som kun hadde den virkningen at jeg fikk løs mage, og måtte fly på do hele dagen:o). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1997-hva-n%C3%A5noe-langto/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
nimmi Skrevet 10. august 2000 Del Skrevet 10. august 2000 Jeg har ikke mange kloke ord å komme med - du har sikkert prøvd det meste og er vel ganske frustrert og sliten ! Vil bare gi deg all støtte om du slutter og amme - ikke slit deg ut, kreftene og overskuddet ditt trengs i omsorgen for barna og da er det snakk om mye mer enn bare amming !!!!! Ønsker deg lykke til med beslutningen din, jeg ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1997-hva-n%C3%A5noe-langto/#findComment-7203 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabeth Tufte, helsesøster Skrevet 12. august 2000 Del Skrevet 12. august 2000 Kjære trebarnsmor. Ja det høre ut som om du har hendene fulle med 3 barn, amming, pumping og deretter å gi på flaske. Som du selv sier har du de andre barna også å ta hensyn til. Det er viktig å se hele familien og hva som er realistisk å få til. Det er du som selv må avgjøre hvordan du skal fortsette. Har du snakket med helsesøster for å prøve å legge en plan? Noe melk har du, så kanskje du må bestemme om du virkelig skal sette alle kluter til for å få opp produksjonen eller om du gjør som du foreslår, å amme det du kan og deretter gi tilleg. All morsmelk er bedre enn ingenting. Du sier ikke noe om hvor ofte du pumper deg eller ammer, men skal du øke produksjonen må du amme eller pumpe minst x 8 i døgnet. Ved langvarig pumping eller for å øke produksjonen så anbefalles det å bruke en elektrisk pumpe som du leier og dobbelt pumpe. Dvs. å pumpe begge bryst på en gang. Da sparer du tid. Økedagene må gjøres i samarbeid med mannen din slik at du bare konsentrere deg om det de dagene du har satt av til dette. Lykke til! Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/1997-hva-n%C3%A5noe-langto/#findComment-7616 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.