Gå til innhold

Åpen dag på brannstasjonen - var dere med?

Anbefalte innlegg

Var dere der og hva gjorde de brannfolkene ut av det?

Her var det masse folk og ungene fikk kjøre en gangske lang tur med brannbilen, de fikk bruke brannslange fra en brannbil med vanntank, de fikk være med helt opp i kurven på en stigebil (og det var HØYT), de fikk være med på rebusløp og fikk da diplom, de fikk være inni redningshelikopter, se utstyr redningsfolkene bruker og være med å slokke brann med brannsokningsapparat (ungene slokket selv med hjelp fra en brannmann). Og så var det kjeks og kaffe og saft og sånt.

Vår eldste på snart 6 år storkoste seg! Den yngste var livredd og vi måtte bære han overalt.

Dette syntes jeg var topp - rebusløpet lærte ungene masse!

Fortsetter under...

Vi var med i fjor og storebror (da 2,5 år) syntes det var helt topp. Men opplegget var nok ikke så omfattende her som det du beskriver. Et lite rebusløp som vi lærte mye av. Kjøretur i brannbil med sirene på var vel høydepunktet.

I dag hadde vi ikke tid, drev med hagearbeid i det fine været. Siden vi bor ganske så nære brannstasjon så hørte vi sirenen hele tiden, så jeg gikk liksom litt på nåler og ventet på at storebror skulle spørre om hvorfor det var så masse sirener i sentrum... hadde han fått greie på det så hadde han nok ikke vært til å stoppe, for det var et veldig vellykket opplegg i fjor:-)

Her var det mye av det opplegget du beskriver, minus redningshelikopter og tur opp i kurv. Det var i tilegg en brannbåt ungene fikk sitte oppi, og en "campingvogn" full med røyk som vi krabbet rundt inni og prøvde å orientere oss. Brannfolkene hadde kafe med en meny som tok pusten fra meg iallefall.

De demonstrerte eksplosjon av en liten 1 kg gassbeholder, det gjorde størst inntrykk på mor. Små og store hadde definitivt utbytte av dagen. Pulverapparat er sjekket og batteriene i røykvarslerene er byttet i ettermiddag :-))

ringerikskringla

vi fikk ikke vært med barna våre fordi vi måtte jobbe men de ble med min veninne og hennes 2 barn.

men de hadde kost seg masse.kom hjem med diplom og rød brann hjelm og begge 2 syntes att dagen hadde vært topp.

Annonse

Samme opplegget her vi bor (bortsett fra redningshelikopteret :o)

Storebror var _totalt_ fasinert, og det var jammen meg lillesøster på to år også. Spesielt gøy å kjøre brannbil med blålys! Vet riktignok ikke hvordan de hadde reagert på brannslukningsdemonstarsjonen, for det rakk vi ikke, men alt annet var STOR stas! Ikke minst å få hver sin brannmannhjelm... Gjett hva leken gikk i her i ettermiddag? :o)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...