Gå til innhold

Hva ha i stellekommoden?

Anbefalte innlegg

Helt utrolig, men jeg husker absolutt ikke hva jeg pleide å ha i stellebordskommoden da jentene var små.

Vet jeg hadde bodyer i en skuff, og strømpebukser/sokker i en.

Hadde jeg bleier der? Eller sto de under vasken hele tiden. Jeg vet de sto der når jentene ble større...

Hadde jeg bukser og gensere i den kommoden, eller var de et annet sted?

Hva med gulpekluter og gaskluter?

Hva med kluter?

Hjelp meg - hva har dere i stellekommoden???

P.S. Stellekommoden står på badet ved siden av vasken. Den har 5 skuffer, men den ene skuffen er opptatt av badekaret som hører til.

Også postet på gravidforum.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/199729-hva-ha-i-stellekommoden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hev ut badekaret, ville heller ha den ekstra skuffen. Øverste skuff gikk til bleier, kluter, salver, noen håndklær, våtservietter.

Så hadde jeg klær i de andre skuffene. Kjekt å ha alt for hånden. Hadde badebaljen stående oppi badekaret for det var uansett der jeg syns det var best å bade småtten. Han sprellet og sprutet forferdelig når han badet, så det var like greit.

Jeg har bleier og gulpekluter og vaskekluter i skapet på veggen rett ved stellebordet.

I stellekommoden har jeg følgende:

Skuff 1: sokker og pyamaser

Skuff 2: bodyer og t-skjorter

Skuff 3: Gensere og tynne jakker

Skuff 4: Bukser og kjoler

Skuff 5: Tøy vi har fått som foreløig er for stort.

Dette fungerer bra for oss:-)

Jeg har bleier og gulpekluter og vaskekluter i skapet på veggen rett ved stellebordet.

I stellekommoden har jeg følgende:

Skuff 1: sokker og pyamaser

Skuff 2: bodyer og t-skjorter

Skuff 3: Gensere og tynne jakker

Skuff 4: Bukser og kjoler

Skuff 5: Tøy vi har fått som foreløig er for stort.

Dette fungerer bra for oss:-)

Ok. Så da har dere det aller meste av klær liggende i stellekommoden. Det var det jeg trodde vi hadde også, men så ble jeg så fryktelig usikker...

Merkelig hva man skal begynne å gruble på. Jeg hadde sikkert klart å finne ut av det på egen hånd også, men det er nå godt med litt DOL-hjelp da!

Jeg har ikke stellekommode, men da tuppa ble født hadde jeg bodier og strømpebukser i hylla over stellematta, og bukser og gensere et annet sted. Det var upraktisk, og ble fort gjort om på. Nå har vi flyttet hele stellebordet og jeg har i umiddelbar nærhet alt av klær (som passer... bortsett fra tykke ytterklær), bleier, papirkluter, håndkler til å legge på stellematta og en rompekrem. Håndklærne jeg bruker etter hun har badet ligger i hylle på badet, gulpeklutene ligger også på badet.

Man skal jo aldri forlate en baby på stellebordet, så for meg er det ganske viktig å ha absolutt alt jeg kan ha behov for under stell og skift en håndsrekning unna.

Annonse

Gjest I vår stellekommode

Øverste skuff hadde vi badekaret i de første ukene, skiftet det fort ut til et litt større badekar, og dermed fikk vi en ekstra skuff.

I skuff nr. 1 (øverste) hadde vi da etterhvert bodyer, sokker, smekker, strømpebukser.

I skuff nr. 2: bukser

Skuff nr. 3: gensere

Skuff nr. 4: pysjamaser, kluter, håndklær

Skuff nr. 5: bodyer og strømpebukser og pysjamaser til eldstegutten, fordi jeg synes det er praktisk å ha skift til han tilgjengelig på badet!

Jeg har ikke stellekommode, men da tuppa ble født hadde jeg bodier og strømpebukser i hylla over stellematta, og bukser og gensere et annet sted. Det var upraktisk, og ble fort gjort om på. Nå har vi flyttet hele stellebordet og jeg har i umiddelbar nærhet alt av klær (som passer... bortsett fra tykke ytterklær), bleier, papirkluter, håndkler til å legge på stellematta og en rompekrem. Håndklærne jeg bruker etter hun har badet ligger i hylle på badet, gulpeklutene ligger også på badet.

Man skal jo aldri forlate en baby på stellebordet, så for meg er det ganske viktig å ha absolutt alt jeg kan ha behov for under stell og skift en håndsrekning unna.

Jeg har god tilgang på håndklær og kluter, vask og stellekremer etc. siden stellekommoden står på badet. Men det var det med å få alt det andre greit på plass.

Nå har jeg puttet i det jeg har, så får vi se hvordan det kommer til å fungere ettersom tiden går.

Øverste skuff hadde vi badekaret i de første ukene, skiftet det fort ut til et litt større badekar, og dermed fikk vi en ekstra skuff.

I skuff nr. 1 (øverste) hadde vi da etterhvert bodyer, sokker, smekker, strømpebukser.

I skuff nr. 2: bukser

Skuff nr. 3: gensere

Skuff nr. 4: pysjamaser, kluter, håndklær

Skuff nr. 5: bodyer og strømpebukser og pysjamaser til eldstegutten, fordi jeg synes det er praktisk å ha skift til han tilgjengelig på badet!

Tusen takk for svar. JEg slipper å ha klær til storesøstrene på badet - de er så store at de ordner seg selv og har klærne på rommet sitt.

Men jeg har nå lagt ned de klærne jeg har, og det blir nok greit tror jeg.

Har foreløpig bodyer, strømpebukser og sokker i 2. skuff. Bukser, gensere og buksedrakter i 3. skuff.

Gulpekluter, gaskluter og siklesmekker i 4. skuff. Tynne ullklær i 5. skuff.

Jeg regner med å måtte "ommøblere" etterhvert som jeg får flere klær til babyen. Har bare hentet ned det som er kjønnsnøytralt. Blir det jente har jeg loftet fullt av rosa, sløyfer, blonder og stas. Blir det gutt - får jeg shoppe!!!!!!!!!!

Nå har vi stokke saken men i plastbakkene har vi bleier på en side og sokker , salve og andre småting på den andre siden . I den øverste hyllen har jeg snuppas klær , delt inn i bodyer med kor/lang arm , hele dresser , pysj , bukse og genser og en for strømpiser . i hylla under har vi ubrukte klær som hun har på vent , noen smekker , ammeinnlegg , osv ,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...