Gå til innhold

Jeg skal ikke ha flere barn...

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her, høygravid med nr. 3. Kjempesliten og drittlei av å være gravid.

Mannen min er helt 100% sikker på at vi ikke skal ha fler, og det er egentlig jeg også. Likevel humrer jeg litt for meg selv ved tanken på at uhell jo kan skje...

Merkelig det der. Håper likevel jeg får litt mer avsluttningsfølelse når denne sistemann(?) har kommet ut og gjort kaoset komplett. Men jeg vet ikke...

Fortsetter under...

Jeg sa til alle at jeg var ferdig etter å ha fått nr.2, men da nr.3 plutselig og helt uventet var "i ovnen", var det helt greit!

Etterpå sa jeg, og mente det av hele mitt hjerte!-at nå er det stopp! Orket bare ikke tanken på å gå igjennom en graviditet til. (Jeg var veldig syk i de 2 siste svangerskapene, og det var fare for helsa mi ved et evt. 4.svangerskap)

Så,i høst kom sjokket! Jeg var gravid igjen! Og - som kanskje noen vet_ ble det abort...

Jeg ble frarådet av både jordmødre, leger, gynekologer, fysioterapeuter og osteopater å få flere barn. Og jeg og gubben hadde hele tida sagt at dette var eneste utvei.

Jeg angrer ikke, tenker ikke på aborten som noe annet enn at jeg "ble frisk" etterpå-ting. Jeg er bare _så!_ferdig med å gå med barn i magen!

Konklusjon: Ut i fra det du skriver, tror jeg ikke du er _helt_ ferdig med det!

Jeg har møtt flere nyfødte, nydelige unger, etter aborten, men jeg føler definitivt _ikke_ at jeg ikke burde tatt den!

Vi har 3 fra før, og det er evig nok!;-) Jeg elsker alle mine 3 unger, men nok er nok!

Så godt å høre at du har det bra etter aborten. Husker du slet litt med å finne ut av hva du egentlig ville.

Jeg har ett barn som er født vaginalt og to barn født med keisersnitt. Så jeg kan jo egentlig ha ett barn til... Men det er det maksimale.

Men nei, det får vel holde med tre barn på oss :-)

Ser dere begge skriver at det er max 3 keisersnitt man kan ta.

Jeg har født 3 med keisersnitt, og ifølge mine leger (både fastlegen og gynekologene på sykehuset) sa at det ikke var noe problem å få flere. Vi burde bare vente helst 2 år mellom dem, det var det eneste.

Hvordan vet dere at det er max 3?

Gjest tror ikke du er ferdig, nei...

Så godt å høre at du har det bra etter aborten. Husker du slet litt med å finne ut av hva du egentlig ville.

Ja, det var ikke med lett hjerte jeg gikk til legen og søkte om abort, nei!

Men- det var den eneste løsningen, og jeg tenker faktisk ikke på det som noe annet enn et inngrep som gjorde at jeg ble frisk igjen...

selv om jeg ikke var mer enn 10 uker på vei, hadde jeg vært sengeliggende pga. bekkenet og spydde ihvertfall i 7 av de ukene. gikk faktisk ned 6 kg på den tida!

Da er det ikke tvil, vet du, om at dette var riktig!;-)

Men takk skal du ha for at du bryr deg!;-)

Ja, det var ikke med lett hjerte jeg gikk til legen og søkte om abort, nei!

Men- det var den eneste løsningen, og jeg tenker faktisk ikke på det som noe annet enn et inngrep som gjorde at jeg ble frisk igjen...

selv om jeg ikke var mer enn 10 uker på vei, hadde jeg vært sengeliggende pga. bekkenet og spydde ihvertfall i 7 av de ukene. gikk faktisk ned 6 kg på den tida!

Da er det ikke tvil, vet du, om at dette var riktig!;-)

Men takk skal du ha for at du bryr deg!;-)

Jeg følte virkelig med deg da du slet med valget. Og jeg forstår deg inderlig vel. Det beste er at du har det godt med valget du tok.

Annonse

Jeg har tatt vare på en del jeg også, selv om jeg ikke kan få flere. :o)

Bl.a. en snekkerbukse med Paddington på og en kjempesøt grønn jakke som poden fikk fra to her på Dol da han var liten! Og en del annet som det knytter seg minner til og/eller som jeg syntes var spesielt fint/søtt.

Det var populært med Paddington da våre to eldte ble født, husker jeg:o)

Kanskje de har den samme buksa? Mørkebrun cordfløyel..Husker jeg så den i H&M-butikken på torvet, og kommanderte min kjære pluss min far til å bli med innom der for å kjøpe den, før vi dro hjem på helgebesøk. Tror ikke de var særlig fornøyd med å måtte være med på klesbutikk (tror det er det verste de vet begge to, kanskje med unntak av IKEA..), men den buksa MÅTTE jeg bare ha!

Jeg har født 3 med keisersnitt, og ifølge mine leger (både fastlegen og gynekologene på sykehuset) sa at det ikke var noe problem å få flere. Vi burde bare vente helst 2 år mellom dem, det var det eneste.

Det går greit med flere keisersnitt. Min mor hadde 6...

Det var populært med Paddington da våre to eldte ble født, husker jeg:o)

Kanskje de har den samme buksa? Mørkebrun cordfløyel..Husker jeg så den i H&M-butikken på torvet, og kommanderte min kjære pluss min far til å bli med innom der for å kjøpe den, før vi dro hjem på helgebesøk. Tror ikke de var særlig fornøyd med å måtte være med på klesbutikk (tror det er det verste de vet begge to, kanskje med unntak av IKEA..), men den buksa MÅTTE jeg bare ha!

Jepp! Den er såååå søt! Poden brukte den kjempemasse så lenge den passet og jeg brukte den litt til Snuppa også. Tror jeg må få den kassen med babytøy bort til meg og mimre litt... ;o)

Jeg har vel egentlig ikke fått det bekreftet av noen lege. Lurer faktisk på om gynekologen sa at det ikke var noen maksmalantall for keisersnitt?

Det kommer nok an på hvor godt livmora har grodd etter de første keisersnittene. Jeg har to vertikale snitt - kanskje det er i forbindelse med det at jeg har hørt maks tre snitt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...