Gå til innhold

Ang. tvilligene i Moss

Anbefalte innlegg

"Jeg antar du ikke har fulgt særlig med på dialogen frem til nå - og at du dermed har basert svaret ditt på det lille du leste her."

Svar: Jo, det har jeg... og jeg synes fremdeles at hovering der man burde vise empati er stygt når jeg ser det.

"Jeg er langt fra perfeksjonist - men jeg kommer heller aldri noen gang til å vike når det gjelder kravet om sikkerhet i min barnehage. Om du mener det er egosentrisk, javel, deg om det."

Svar: så fint for deg, barna i barnehagen din og foreldrene til barna i barnehagen din. Må være deilig å føle at du står på trygg grunn med de gode rutinene dere har. Tenker du deg om, så skjønner du sikkert at jeg ikke kaller deg egosentrisk fordi du ikke viker på sikkerhetskravene dine... Derimot synes jeg det vitner om god evne til å sette egoet i sentrum, når du snakker om ditt blod, din svette og dine tårer og dine ufravikelige sikkerhetskrav som du aldri firer på, i samme åndedrag som du drar fram og bruker denne tragendien som bakgrunnsteppe. ...

En tragedie hvor noen tydeligvis ikke har gjort jobben sin så godt som du har...

Grøss!

Nei, du har ikke fulgt dialogen - for da hadde du sett at jeg kritiserte en annen for å hevde at hun var bedre enn denne dagmammaen - uten å vite noe mer om hva som hadde skjedd.

Som jeg skrev til deg i sted, jeg baserer mitt innlegg på artikkelen - og oppfordret dermed andre til å sjekke hagene sine en gang til før de slipper barna ut og tror de er trygge.

Som jeg skrev - dette bør være en vekker for OSS ALLE til å tenke oss om en gang til før vi snur ryggen til. Er ikke jeg endel av alle? Og en del av oss? Det vil jeg tro...

"En tragedie hvor noen tydeligvis ikke har gjort jobben sin så godt som du har..."

Jeg vet ikke om jeg har gjort det - men jeg håper det. Og som jeg skrev til en annen her; jeg håper det ble gjort i dette tilfellet også, slik at man kan vite at man i hvertfall har gjort alt man har kunnet.

Jeg dro ikke frem min egen fortreffelighet - jeg oppfordret andre til å sjekke igjen, og igjen, og igjen at de har sikret alt mot små smarte og fingernemme barn, slik at vi slipper å oppleve noe sånt som dette igjen.

Fortsetter under...

Gjest betasuppe

Nei, med rutiner, regler og lover - som HOLDES og FØLGES, så skjer ikke bare sånt. Og vi kan absolutt IKKE akseptere en ansvarsfraskrivelse som det der!

Sånt skjer, kunne ikke gjøre noe med det, sorry...

Det holder ikke!

Og dessuten: "Er det noen poeng i å gnage om det for oss andre, som slapp unna? "

Neste gang slipper du kanskje ikke unna - og om du tenker deg om en gang til før du snur ryggen til barna dine, eller andres, slik at det ikke skjer dem noe - så er det faktisk verdt det.

Jeg er enig med deg, Persille!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...