Gå til innhold

Røykerom på stortinget.

Anbefalte innlegg

Gjest Madagaskar
Skrevet

Synes dere de burde ha det, eller synes dere kanskje de burde kommet seg litt ut de og? Funnet ut hvordan d er å faktisk måtte stå ute å røyke.

Er ikke imot røykeloven, men synes den er for streng.

En cafe med et rom burde ikke røykes på. Har måttet gå forbi mange cafeer med datteren min, da det var røyking der.

Men cafeer med eget røykerom.. hva er problemet..?

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• Zombiebob

9

• Gemini

2

• mil1365380270

2

Skrevet

"Men cafeer med eget røykerom.. hva er problemet..?"

Røykeloven kom istand for å sikre arbeidsmiljø til de ansatte.

Skrevet

Røykeloven er først og fremst for å sikre de ansattes velvære. Skal de servere i et røykerom er de jo like vidt.

Skrevet

"Men cafeer med eget røykerom.. hva er problemet..?"

Røykeloven kom istand for å sikre arbeidsmiljø til de ansatte.

"Røykeloven kom istand for å sikre arbeidsmiljø til de ansatte."

Nåja...det er én av grunnene, og den som ble frontet. Det ligger andre ting bak, bl.a "maktsyke". Hele argumentet faller på sin egen urimelighet når når man kan ha adskilte røykerom uten mulighet for servering, drikking eller bespisning. Når vi i tillegg vet at det ikke er så vanskelig å bruke undertrykk til å isolere en røykeavdeling helt fra resten av rommet - også helt uten bruk av vegger, så holder ikke det argumentet lenger.

"............................................"

Gjest røyk er gift
Skrevet

Måtte hele verden snart være røykfri! Det går heldigvis fremover, sakte men sikkert!

Skrevet

Måtte hele verden snart være røykfri! Det går heldigvis fremover, sakte men sikkert!

Måtte hele verden bli bil, båt og flyfri. Avgasser fra kjøretøy er gift - det går ikke fremover på det området. Måtte alt jeg ikke liker, og som jeg finner noen som støtter min mening om på politisk plan, bli forbudt! Måtte folk fratas muligheten og retten til å bestemme over seg selv! (Måtte konkursøkningen på 20% i utelivsbransjen p.g.a røykeloven fortsette...! :-)

".........................................."

Skrevet

Måtte hele verden bli bil, båt og flyfri. Avgasser fra kjøretøy er gift - det går ikke fremover på det området. Måtte alt jeg ikke liker, og som jeg finner noen som støtter min mening om på politisk plan, bli forbudt! Måtte folk fratas muligheten og retten til å bestemme over seg selv! (Måtte konkursøkningen på 20% i utelivsbransjen p.g.a røykeloven fortsette...! :-)

".........................................."

Her skal du få mulighet til å briljere:

Kan du gi oss en referanse på de 20%-ene?

Skrevet

"Røykeloven kom istand for å sikre arbeidsmiljø til de ansatte."

Nåja...det er én av grunnene, og den som ble frontet. Det ligger andre ting bak, bl.a "maktsyke". Hele argumentet faller på sin egen urimelighet når når man kan ha adskilte røykerom uten mulighet for servering, drikking eller bespisning. Når vi i tillegg vet at det ikke er så vanskelig å bruke undertrykk til å isolere en røykeavdeling helt fra resten av rommet - også helt uten bruk av vegger, så holder ikke det argumentet lenger.

"Det ligger andre ting bak, bl.a "maktsyke". "

Hva er det man sier - "Det at du er paranoid, betyr ikke at ingen følger etter deg!"

Men i dette tilfellet så tviler jeg på at det er sånn. Røykeloven sprer seg som en farsott over hele verden, også der Høybråten ikke har vært.

Skrevet

Her skal du få mulighet til å briljere:

Kan du gi oss en referanse på de 20%-ene?

Søk, og du vil nok finne det. I fjor (2004) gikk antall konkurser ned i alle næringer, bortsett fra utelivsbransjen, hvor den gikk opp med 20%. Og ja - jeg har _hørt_ dette - av noen som skal ha greie på hva de snakker om. Om du bare er ute etter å fjåse med "kan du ikke vise en link så er det bare tull" etc., så trenger du ikke fortsette denne deltråden. Hvis jeg tar feil, og noen kan henvise til andre tall, så det selvfølgelig greit. Hvis tallet imidlertid er korrekt, så skal det ikke forundre meg om det er vanskelig å finne på forsiden av noen statlige publikasjoner.

Skrevet

Hva er det man sier - "Det at du er paranoid, betyr ikke at ingen følger etter deg!"

Men i dette tilfellet så tviler jeg på at det er sånn. Røykeloven sprer seg som en farsott over hele verden, også der Høybråten ikke har vært.

Javisst gjør den det. Pøbbmiljøet i Irland er f.eks ødelagt, hører jeg fra folk der. Det vil gå seg til, og etter en stund vil et nytt utemiljø ta over - slik er det stort sett alltid. Men pr.idag så er det tradisjonelle pøbbmiljøet ødelagt (ifølge irer jeg har snakket med). Også her til lands er enkelte utemiljø ødelagte, fordi en slik omveltning tok knekken på det. Mens andre steder igjen er bedre, fordi det går an å puste der.

Men at det bl.a ligger maktsyke bak det mullah høybråten gjør, mener jeg bestemt. Den mannen er ganske enkelt ikke en person man vil ha i en maktposisjon.

Og uansett hva man sier, så forandrer det ikke det faktum at regjeringen har avvist og ignorert fakta om at det går an å skape totalt (kjemisk) røykfrie arbeidsforhold og forhold for gjester, ved å adskille arealer vha. (bl.a) understrykk. Argumentet om ansatte og andre gjesters helse helse er altså i beste fall syltynnt.

"......................................"

Gjest papirtiger
Skrevet

Enig i det du skriver.

Morsomt å se på alt-var-bedre-før-krigen mentaliteten som noen mennesker har :)

Det er ikke så lenge siden at det var akseptert å røyke i bilen mens småungene som satt usikret i baksetet.

Skrevet

Stortingsrepresentanter kan vel gå ut å røyke på lik linje med "normale" folk. Er de ikke de som har vedtatt den nye røykeloven, da?

Skrevet

Søk, og du vil nok finne det. I fjor (2004) gikk antall konkurser ned i alle næringer, bortsett fra utelivsbransjen, hvor den gikk opp med 20%. Og ja - jeg har _hørt_ dette - av noen som skal ha greie på hva de snakker om. Om du bare er ute etter å fjåse med "kan du ikke vise en link så er det bare tull" etc., så trenger du ikke fortsette denne deltråden. Hvis jeg tar feil, og noen kan henvise til andre tall, så det selvfølgelig greit. Hvis tallet imidlertid er korrekt, så skal det ikke forundre meg om det er vanskelig å finne på forsiden av noen statlige publikasjoner.

Ok, jeg har gjort et raskt forsøk, men finner lite som støtter 20%-tallet ditt.

Så da har vi vel ikke annet valg enn å tro deg på ditt ord, da... ;-)

Aftenposten sier imidlertid følgende:

Omsetningsindeksen som er laget av Statistisk sentralbyrå viser at restaurantene hadde en nedgang i omsetningen 3. og 4. kvartal i fjor på 0,4 prosent og 2,8 prosent fra 2003. Samtidig hadde cateringsbransjen en økning på henholdsvis 7,7 og 5,6 prosent.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1050479.ece )

Nuvel....

Skrevet

Ok, jeg har gjort et raskt forsøk, men finner lite som støtter 20%-tallet ditt.

Så da har vi vel ikke annet valg enn å tro deg på ditt ord, da... ;-)

Aftenposten sier imidlertid følgende:

Omsetningsindeksen som er laget av Statistisk sentralbyrå viser at restaurantene hadde en nedgang i omsetningen 3. og 4. kvartal i fjor på 0,4 prosent og 2,8 prosent fra 2003. Samtidig hadde cateringsbransjen en økning på henholdsvis 7,7 og 5,6 prosent.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1050479.ece )

Nuvel....

Hvorvidt du tror meg "på mitt ord" på noe jeg sier jeg har fått høre (av noen som skal kunne noe om det), er meg egentlig ravende likegyldig.

Skrevet

Hvorvidt du tror meg "på mitt ord" på noe jeg sier jeg har fått høre (av noen som skal kunne noe om det), er meg egentlig ravende likegyldig.

Flott! Da blir du ikke såret over at jeg tror du farer med tull og fanteri (evnt har blitt lurt), og velger å tro på Aftenposten og SSB istedet.

Gjest papirtiger
Skrevet

Flott! Da blir du ikke såret over at jeg tror du farer med tull og fanteri (evnt har blitt lurt), og velger å tro på Aftenposten og SSB istedet.

Hehe :D

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Når jeg gjentar noe jeg har blitt fortalt, og presenterer det som sådan, så tar jeg ikke deg alvorlig når du kommer med slikt.

"....................................."

Skrevet

269 konkurser i restaurantnæringen i 2004 mot 224 i 2003, det er det jeg finner på brreg. Da stemmer tallene til Prozak.

Skrevet

269 konkurser i restaurantnæringen i 2004 mot 224 i 2003, det er det jeg finner på brreg. Da stemmer tallene til Prozak.

Uff, da :-)

"........................................"

Skrevet

Jeg synes definitivt at røykerommet på stortinget bør stenges. Likhet for loven!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...