Kristine31 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Min datter på 12 sliter ennå med både dag og natte væting,på det meste bytter hun klær iallefall 4 gng om dagen.. Vi har tidligere vært på utredninger hos spesialist og fysisk er det ingenting galt. Men nå begynner det å bli ille,hun vokser til og skal snart på leirskole,vet ikke hva vi skal gjøre,har bedt om ny utredning,men hva kan de da se etter? Hun kan faktigst sitte i sofaen og se på tv da hun plutselig fyker opp,har tisset på seg,eller være ute med venner for å oppdage at hun har tisset på seg!!Sier hun ikke merker det!! Heldigvis er hun ikke blitt mobbet(foreløbig)..Dette sliter,både på oss foreldre og henne selv..Noen gode råd? Har prøvd det meste av medisiner!Har også mye infeksjoner pga av våte bukser 5-6i året:-(..Takk for meg:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199957-dag-og-nattev%C3%A6ting/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SirenMerete Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Syns det høres rart ut at en jente på 12 år ikke kjenner noen ting før hun plutselig tisser på seg. Spesielt så lenge dere sier hun har blitt utredet og at man ikke kan finne noen fysiske feil og mangler hos henne. Hvor lenge siden er det hun ble utredet da? Kan det være en ide å forsøke igjen nå, kanskje ting er mer utviklet og de kan se ting nå de ikke så sist hun ble undersøkt? Ser dere har forsøkt med medisiner uten hell, så da er det ikke noe alternativ. Kanskje dere bør oppsøke en kiropraktor? Har hørt at det i noen tilfeller er slik at en nerve f.eks. kan ligge i klem, og at kiropraktorer kan hjelpe enkelte med dette problemet. Som sagt, litt merkelig at en 12 åring ikke kjenner i det hele tatt at hun må på do i våken tilstand. Hva med en klokke med alarm som ringer hver time slik at hun går på do, Selv om hun ikke føler at hun må, da tisser hun i hvertall ikke på seg om dagen. Natten blir verre, hvrodan løser dere det pr. i dag? Bruker hun nattbleier? Du vet at du kan få bleier til henne på blå resept? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199957-dag-og-nattev%C3%A6ting/#findComment-1417341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristine31 Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Syns det høres rart ut at en jente på 12 år ikke kjenner noen ting før hun plutselig tisser på seg. Spesielt så lenge dere sier hun har blitt utredet og at man ikke kan finne noen fysiske feil og mangler hos henne. Hvor lenge siden er det hun ble utredet da? Kan det være en ide å forsøke igjen nå, kanskje ting er mer utviklet og de kan se ting nå de ikke så sist hun ble undersøkt? Ser dere har forsøkt med medisiner uten hell, så da er det ikke noe alternativ. Kanskje dere bør oppsøke en kiropraktor? Har hørt at det i noen tilfeller er slik at en nerve f.eks. kan ligge i klem, og at kiropraktorer kan hjelpe enkelte med dette problemet. Som sagt, litt merkelig at en 12 åring ikke kjenner i det hele tatt at hun må på do i våken tilstand. Hva med en klokke med alarm som ringer hver time slik at hun går på do, Selv om hun ikke føler at hun må, da tisser hun i hvertall ikke på seg om dagen. Natten blir verre, hvrodan løser dere det pr. i dag? Bruker hun nattbleier? Du vet at du kan få bleier til henne på blå resept? Takk for svar,skjønner at du syntes det er rart,for det syntes vi også,hun ble utredet sist i 2003..Hun har kl med alarm og den ringer hver 2 1/2 time,hun går da på toalettet.Vi har prøvd kiropraktor og hun var noe knytt og han brakk henne litt,men ikke mer han kan gjøre,hun er veldig ung og det kan bli litt mye..Det hun sier er at hun ikke merker at hun er trengt,og at hun merker det først når hun føler det på "utsiden"så jeg lurer på om det kan være noen form for "lammelse"..Vi får bleier på blå resept,så sengen er tørr,men skal love at vi har hatt en del utlegg på klær og madrasser etterhvert..Ikke for å overdrive,men jeg har begynt å tenke epilepsi. Min yngste har det og det fins utallige former for anfall,bla ufrivillig vannlating.hjernen kobler ut et lite sekund.Men spørs om de vil utrede henne for det,er litt lei av å få høre fra familien at hun sikkert bare er lat og ikke gidder å gå på do!!Ingen 12 åring vil vel ha det slik?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199957-dag-og-nattev%C3%A6ting/#findComment-1417734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SirenMerete Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Takk for svar,skjønner at du syntes det er rart,for det syntes vi også,hun ble utredet sist i 2003..Hun har kl med alarm og den ringer hver 2 1/2 time,hun går da på toalettet.Vi har prøvd kiropraktor og hun var noe knytt og han brakk henne litt,men ikke mer han kan gjøre,hun er veldig ung og det kan bli litt mye..Det hun sier er at hun ikke merker at hun er trengt,og at hun merker det først når hun føler det på "utsiden"så jeg lurer på om det kan være noen form for "lammelse"..Vi får bleier på blå resept,så sengen er tørr,men skal love at vi har hatt en del utlegg på klær og madrasser etterhvert..Ikke for å overdrive,men jeg har begynt å tenke epilepsi. Min yngste har det og det fins utallige former for anfall,bla ufrivillig vannlating.hjernen kobler ut et lite sekund.Men spørs om de vil utrede henne for det,er litt lei av å få høre fra familien at hun sikkert bare er lat og ikke gidder å gå på do!!Ingen 12 åring vil vel ha det slik?? Hva med å redusere tiden i mellom hver gang alarmen ringer, at 2 1/2 timer kanskje er for lenge? Uansett skjønner jeg jo egentlig at dette blir litt feil da målet jo er at hun skal kunne holde seg. Hvis du mistenker at hun har en lammelse eller epilepsi så ville jeg ha krevd å fått en utredning av henne på dette. De bør være interessert i å undersøke dette spesielt så lenge din yngste datter har dette. Det kan jo være en sammenheng, selv om jeg ikke vet om tissingen kan være forårsaket av dette, tisser minste jenta på seg da? Hva med fotsoneterapi da, kan det være et alternativ? Skjønner at det er slitsomt med kommentarer fra familimedlemmer, vi er også plaget av det når det gjelder sengevæter problemet til vår sønn. Har også fått høre at det skyldes at han er for lat, at han er for stor for bleier (han bruker Tena Slip forresten, hva bruker datteren din?), at vi må gjøre ditt og gjøre datt. Akkurat som om vi ikke har forsøkt det meste allerede liksom *sukk* Nei, jeg vil ikke tro at hun gjør dette av egen fri vilje, skjønt det finnes de leger som også vil mene at det er tilfellet når de ikke klarer å finne ut årsaken til problemene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199957-dag-og-nattev%C3%A6ting/#findComment-1419634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristine31 Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Hva med å redusere tiden i mellom hver gang alarmen ringer, at 2 1/2 timer kanskje er for lenge? Uansett skjønner jeg jo egentlig at dette blir litt feil da målet jo er at hun skal kunne holde seg. Hvis du mistenker at hun har en lammelse eller epilepsi så ville jeg ha krevd å fått en utredning av henne på dette. De bør være interessert i å undersøke dette spesielt så lenge din yngste datter har dette. Det kan jo være en sammenheng, selv om jeg ikke vet om tissingen kan være forårsaket av dette, tisser minste jenta på seg da? Hva med fotsoneterapi da, kan det være et alternativ? Skjønner at det er slitsomt med kommentarer fra familimedlemmer, vi er også plaget av det når det gjelder sengevæter problemet til vår sønn. Har også fått høre at det skyldes at han er for lat, at han er for stor for bleier (han bruker Tena Slip forresten, hva bruker datteren din?), at vi må gjøre ditt og gjøre datt. Akkurat som om vi ikke har forsøkt det meste allerede liksom *sukk* Nei, jeg vil ikke tro at hun gjør dette av egen fri vilje, skjønt det finnes de leger som også vil mene at det er tilfellet når de ikke klarer å finne ut årsaken til problemene. Fotsone terapi har jeg ikke prøvd,men det vil jeg..Takk for tipset..Skal se om jeg ikke finner en sånn i nærheten av oss..Er nesten litt desperat nå føler jeg,iallefall når jeg leser innpå her at folk på min egen alder sliter ennå!! Iforgårs vasket jeg klær,der var det 6 bukser og minst 10 truser,for bare 2 dager:-( i tillegg har jeg tre barn til som det skal vaskes for..Nei dette ble syting!!hehe..Hun bruker Tena(up and go)small.Itillegg har hun tena dag"bind"som hun gjerne tar hvis hun sover borte(mindre synlig)men for stort til å gå med hele dagen.Min yngste på 8 har kun tisset på seg 3 gng på dagen og ca 2 på natten,de på dagen har kommet av at hun har hatt et lite anfall(abcence),men så er vi jo obs på tillstanden hennes og kan sette det i naturlig forbindelse med epilepsien..Hvor gammel er sønnen din?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199957-dag-og-nattev%C3%A6ting/#findComment-1419962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SirenMerete Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Fotsone terapi har jeg ikke prøvd,men det vil jeg..Takk for tipset..Skal se om jeg ikke finner en sånn i nærheten av oss..Er nesten litt desperat nå føler jeg,iallefall når jeg leser innpå her at folk på min egen alder sliter ennå!! Iforgårs vasket jeg klær,der var det 6 bukser og minst 10 truser,for bare 2 dager:-( i tillegg har jeg tre barn til som det skal vaskes for..Nei dette ble syting!!hehe..Hun bruker Tena(up and go)small.Itillegg har hun tena dag"bind"som hun gjerne tar hvis hun sover borte(mindre synlig)men for stort til å gå med hele dagen.Min yngste på 8 har kun tisset på seg 3 gng på dagen og ca 2 på natten,de på dagen har kommet av at hun har hatt et lite anfall(abcence),men så er vi jo obs på tillstanden hennes og kan sette det i naturlig forbindelse med epilepsien..Hvor gammel er sønnen din?? Hei Kristine Jeg har full forståelse for at du sliter når du leser om personer som har dette problemet også i voksen alder, og din datter har så mange uhell som du beskriver her. Når kan man forvente at problemene tar slutt liksom? Må hun slite med dette også i tenårene og får kjæreste osv...... Så mye klesskift til vask så høres det jo nesten ut som om hun konstant har uhell. Du har lov til å "klage" litt når vaskehaugen blir kjempstor altså, for jeg gjør det selv også og jeg har kun 2 barn å vaske for ;o) Sønnen min er 11 år, og har slitt med sengevæting hele sitt liv. Han har aldri vært tørr en eneste natt og ingen behandling har gitt noe resultat på han, ser ut til at vi bare må håpe på at han vokser av seg problemet snart. Vi har prøvde buksebleiene til Tena til han også, men de holder ikke mål. Han tisser rett og slett så mye at de lekker, så han må bruke den vanlige tapebleien. Har du forresten prøvd ut de nye trusebleiene de selger i butikken til store barn med sengevæter problemer, DryNites? Disse skal være veldig diskre, nærmest se ut som truse (i hvert fall det reklamen lover) så kanskje din datter kan benytte disse når hun sover borte. Skulle ønske jeg kunne komme med noen tips som hjalp din datter til å bli tørr, men jeg vet ikke så mye om dette så lenge hun er utreddet og så masse er prøvd ut uten hell ( Men, jeg syns du skal stole på dine instinkter og forlange å få henne mer utredet når du mistenker epilepsi. Da har du en annen vinkling enn sist hun ble utrdet og da må de ta det på alvor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199957-dag-og-nattev%C3%A6ting/#findComment-1421180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristine31 Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei Kristine Jeg har full forståelse for at du sliter når du leser om personer som har dette problemet også i voksen alder, og din datter har så mange uhell som du beskriver her. Når kan man forvente at problemene tar slutt liksom? Må hun slite med dette også i tenårene og får kjæreste osv...... Så mye klesskift til vask så høres det jo nesten ut som om hun konstant har uhell. Du har lov til å "klage" litt når vaskehaugen blir kjempstor altså, for jeg gjør det selv også og jeg har kun 2 barn å vaske for ;o) Sønnen min er 11 år, og har slitt med sengevæting hele sitt liv. Han har aldri vært tørr en eneste natt og ingen behandling har gitt noe resultat på han, ser ut til at vi bare må håpe på at han vokser av seg problemet snart. Vi har prøvde buksebleiene til Tena til han også, men de holder ikke mål. Han tisser rett og slett så mye at de lekker, så han må bruke den vanlige tapebleien. Har du forresten prøvd ut de nye trusebleiene de selger i butikken til store barn med sengevæter problemer, DryNites? Disse skal være veldig diskre, nærmest se ut som truse (i hvert fall det reklamen lover) så kanskje din datter kan benytte disse når hun sover borte. Skulle ønske jeg kunne komme med noen tips som hjalp din datter til å bli tørr, men jeg vet ikke så mye om dette så lenge hun er utreddet og så masse er prøvd ut uten hell ( Men, jeg syns du skal stole på dine instinkter og forlange å få henne mer utredet når du mistenker epilepsi. Da har du en annen vinkling enn sist hun ble utrdet og da må de ta det på alvor. Så fikk jeg timen i posten da,til ny utredning(trodde jeg)..Men jammen er det ikke den samme utredningen vi har vært på to ganger tidligere..snakk om å stange hode i veggen,her kommer vi visst ingen vei..Ny time i mars 06!!!Men jeg finner meg ikke i det,skal til legen igjen på fredag..Så han skal få høre at dette ikke går ann..uff..sinna jeg..Blir så fortvila på min datters vegne,må jo være nedvergende å gå igjennom det samme en 3dje gang...jaja..Thats life..Klem fra meg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199957-dag-og-nattev%C3%A6ting/#findComment-1445856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knoll&tott Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Så fikk jeg timen i posten da,til ny utredning(trodde jeg)..Men jammen er det ikke den samme utredningen vi har vært på to ganger tidligere..snakk om å stange hode i veggen,her kommer vi visst ingen vei..Ny time i mars 06!!!Men jeg finner meg ikke i det,skal til legen igjen på fredag..Så han skal få høre at dette ikke går ann..uff..sinna jeg..Blir så fortvila på min datters vegne,må jo være nedvergende å gå igjennom det samme en 3dje gang...jaja..Thats life..Klem fra meg.. Hvor gammel er datteren din? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199957-dag-og-nattev%C3%A6ting/#findComment-1445878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristine31 Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Hvor gammel er datteren din? Min datter er nå 12 1/2 år.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199957-dag-og-nattev%C3%A6ting/#findComment-1447209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knoll&tott Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Min datter er nå 12 1/2 år.. ok, mitt barn er snart 6 år... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/199957-dag-og-nattev%C3%A6ting/#findComment-1447606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.