Gå til innhold

Parkdress fra Sparkjøp - erfaringer

Anbefalte innlegg

I går følte jeg meg litt harry som handlet på Spar Kjøp. (Er det bare meg som syns Spar Kjøp er harry forresten...?) ;-)

I alle fall; jeg kjøpte parkdressen de har til kr 199,-. Tenkte å bruke den nå frem til skikkelig vinter setter inn, og ha den som et tillegg til en Reima Tec e.l. i vinter.

Er det noen som har erfaring med dresser fra Spar Kjøp? Den så faktisk ok ut. Mange billigdresser syns jeg er stygge, men denne var faktisk ganske fin. Håper kvaliteten er bra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200055-parkdress-fra-sparkj%C3%B8p-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest blomsterløk

Vi hadde parkdress fra SparKjøp i fjor, og vi var ikke fornøyd med kvaliteten.

Glidelåsen ble fort ødelagt, slik at den måtte repareres, den ble også veldig fort slitt i sømmene slik at det ble hull i den.

Vi var ikke fornøyd, men jeg har hørt om mange som er fornøyd med den dressen.

Mulig vi var veldig uheldige.

Har ikke noen erfaringer med akkurat dresser fra Sparkjøp, men har selv hatt billige dresser fra Obs til begge ungene. Jeg har vært veldig fornøyd med dem jeg da (da er det snakk om dresser kjøpt for 150-200 kr). Kjøpte en dyrere dress i en sportsforretning en gang (husker ikke merket), og den gikk i stykker med en gang.

Synes for å være helt ærlig at det er litt "snobbete" å gå ut fra at uanstendig dyre dresser er det eneste som ikke er harry. For meg er det mye mer harry å kjøpe svinedyre dresser, som, i følge det jeg har hørt om, går like fort i stykker som merker til halve prisen. (man betaler mye for merkenavnet..)

Så nei, jeg synes ikke det er harry å handle på sparkjøp - ungene min har masse klær derfra som er minst like bra som mye dyrere klær:o)

Den eneste kvalitetsforskjellen jeg har opplevd, har vært på ullundertøyet, mine unger har ikke vært fullt så varme i T&T ullundertøyet som i Janus...

Vi sender vår videre til en arving nå etter 2 års bruk. Veldig fornøyde, det eneste er at den er litt trang i halsen (får ikke kneppet den igjen) og trang rundt håndleddene, ellers er vi storfornøyde! Etter to års iherdig bruk både høst, vinter og vår er den litt slitt i nakken (foret) og innsiden av leggene på gummien der, men ellers er den jaggu meg like fin!

Mer enn jeg kan si om HH-dressen poden hadde, den var rett og slett rævva! Gikk i søpla etter ett år, da hadde den vært innom HHs verksted og blitt reparert på leggene (som gikk istykker etter et par mnd!), glidelåsen var ødelagt og dressen så jævlig ut! Nypris på den var 800,-! Aldri mer HH-dresser for vår del.

Har ikke noen erfaringer med akkurat dresser fra Sparkjøp, men har selv hatt billige dresser fra Obs til begge ungene. Jeg har vært veldig fornøyd med dem jeg da (da er det snakk om dresser kjøpt for 150-200 kr). Kjøpte en dyrere dress i en sportsforretning en gang (husker ikke merket), og den gikk i stykker med en gang.

Synes for å være helt ærlig at det er litt "snobbete" å gå ut fra at uanstendig dyre dresser er det eneste som ikke er harry. For meg er det mye mer harry å kjøpe svinedyre dresser, som, i følge det jeg har hørt om, går like fort i stykker som merker til halve prisen. (man betaler mye for merkenavnet..)

Så nei, jeg synes ikke det er harry å handle på sparkjøp - ungene min har masse klær derfra som er minst like bra som mye dyrere klær:o)

Den eneste kvalitetsforskjellen jeg har opplevd, har vært på ullundertøyet, mine unger har ikke vært fullt så varme i T&T ullundertøyet som i Janus...

Takk for svar. :-)

Jeg er absolutt ikke snobbete, og økonomien min tillater ikke å fråtse i dyre merkeklær. Men vi ble sponset med Reima-dress i fjor, og var så kjempefornøyd med den, så i år skal vi skrape sammen og kjøpe en selv! :o)

Jeg syns det er viktig med komfort og kvalitet for barnet mitt, og at hun holder seg tørr og varm om vinteren. Derfor velger jeg å betale noe mer for en vinterdress.

Ellers går det stort sett i H&M, Lindex, KappAhl og Exit når det gjelder vanlige klær. (og - ja - littegranne Sparkjøp også...) :-)

Kanskje konklusjonen er at jeg er litt harry - med et snev av snobbethet...? ;-)

Takk for svar. :-)

Jeg er absolutt ikke snobbete, og økonomien min tillater ikke å fråtse i dyre merkeklær. Men vi ble sponset med Reima-dress i fjor, og var så kjempefornøyd med den, så i år skal vi skrape sammen og kjøpe en selv! :o)

Jeg syns det er viktig med komfort og kvalitet for barnet mitt, og at hun holder seg tørr og varm om vinteren. Derfor velger jeg å betale noe mer for en vinterdress.

Ellers går det stort sett i H&M, Lindex, KappAhl og Exit når det gjelder vanlige klær. (og - ja - littegranne Sparkjøp også...) :-)

Kanskje konklusjonen er at jeg er litt harry - med et snev av snobbethet...? ;-)

Det er vi vel alle:o)

Har aldri hatt akkurat Reima til våre vi, så jeg har jo ikke noe sammenlikningsgrunnlag annet enn at jeg har hørt ganske mange klage over at akkurat Reima sine dresser har revnet (så jeg har kanskje litt fordommer mot Reima??).

Men ungene mine har alltid vært varme og tørre i dressene fra Obs, og har aldri klaget over at de har vært ubehagelige å gå i (og størstefrøkna er MEGET kresen til hva hun har på seg, husker at de klaget på at når hun skulle gå på tur med barnehagen ble de bestandig heftet mens de gikk fordi hun alltid måtte stoppe og brette ned alt for å trekke trusa ut av rompa mange ganger i løpet av turen..)

Men som sagt, jeg har jo aldri hatt verken Reima eller Sparkjøpdresser til ungene, så egentlig har jegjo ikke noe som helst grunnlag for å svare på spørsmålet ditt;o)

Men har faktisk regntøy fra Sparkjøp til minstemor, det kostet 49,- og 59,- per del, er kjempemykt og holder henne god og tørr, eneste som er litt rart er passformen på buksa, den er litt bred "mellom skuldrene" - når vi krysser selene er den helt grei. Kan ikke komme på at jeg noen gang fant så bra/billig regntøy da størstejenta var lita..

Annonse

Hvis det er samme type dress som vi kjøpte til gutten vår for 3 (?) år siden, er kvaliteten suveren.

Nå er det jenta vår som bruker den, og den ser faktisk splitter ny ut! Og den er relativt vannavstøtende og vindtett også.

(Faren klipte i stykker foret, for han syntes det var så stramt rundt hender og føtter, så det har vi kastet.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...