Gå til innhold

Liten kry jente :o)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ikkesomalleandre

Sikkert stas med hull i ørene! Husker selv at jeg fikk det da jeg var ca 6 år, og på bytur med mamma og en venninne.

Det var ikke like stas etter noen mnd, da jeg reagerte både på nikkel og plast (80-tallet!).

Nå er jeg veldig forsiktig med å bruke noen ting, og da kun gull.

Gjør vondt å tenke på mi lille tulle på 4 som ELSKER å pynte seg, hun kan aldri få hull i ørene, piercing, tattoveringer o.l. siden hun er hjertebarn.. (dette ble presisert på forrige kontroll)

Sikkert stas med hull i ørene! Husker selv at jeg fikk det da jeg var ca 6 år, og på bytur med mamma og en venninne.

Det var ikke like stas etter noen mnd, da jeg reagerte både på nikkel og plast (80-tallet!).

Nå er jeg veldig forsiktig med å bruke noen ting, og da kun gull.

Gjør vondt å tenke på mi lille tulle på 4 som ELSKER å pynte seg, hun kan aldri få hull i ørene, piercing, tattoveringer o.l. siden hun er hjertebarn.. (dette ble presisert på forrige kontroll)

Uff, så trist! Får satse på at hun får sko- eller frisørdilla eller noe istedenfor da =)

Hva er egentlig hjertebarn?

Joda, hun var sikkert stolt. Men jeg synes IKKE det er pent med øredobber på småbarn.

Alle jentene i klassen til datteren min har fått øredobber nå etterhvert, de er 8 år.

Vi har mye allergi i familien, og selv kan jeg overhodet ikke bruke øredobber.

Vi diskuterte dette med dattera vår når hun spurte om hun kunne få hull i ørene, og da sa hun at hun ikke trengte det allikevel.

Her om dagen så var det en jente som var med oss hjem som hadde noen fine øredobber og jeg så at de var fine og så sa jeg at xx kunne ikke ha hull i ørene for hun kunne bli allergisk.

Dattera mi var raskt ute med å si: jeg vil ikke ha hull i ørene heller.

Venninna sa at dattera mi hadde sagt på skolen at hun ville ikke ha hull i ørene, og igrunnen syns hun at hun var mye penere uten :o).

Joda, hun var sikkert stolt. Men jeg synes IKKE det er pent med øredobber på småbarn.

Jeg er helt enig med deg, jubalong70!

Hvorfor skal unger bli så fort voksne!? Skjønner det ikke, og kommer nok _ikke_ til å gi veslemor hull i ørene før hun blir 10 år, - minst!!!

Alle jentene i klassen til datteren min har fått øredobber nå etterhvert, de er 8 år.

Vi diskuterte dette med dattera vår når hun spurte om hun kunne få hull i ørene, og da sa hun at hun ikke trengte det allikevel.

Her om dagen så var det en jente som var med oss hjem som hadde noen fine øredobber og jeg så at de var fine og så sa jeg at xx kunne ikke ha hull i ørene for hun kunne bli allergisk.

Venninna sa at dattera mi hadde sagt på skolen at hun ville ikke ha hull i ørene, og igrunnen syns hun at hun var mye penere uten :o).

Flott jente du har!

Annonse

Jeg er helt enig med deg, jubalong70!

Hvorfor skal unger bli så fort voksne!? Skjønner det ikke, og kommer nok _ikke_ til å gi veslemor hull i ørene før hun blir 10 år, - minst!!!

Det er akkurat det jeg mener. Hvorfor kan ikke barn få være barn. Det gjelder ikke bare ørepynt, men også klær.

Storesøster må nå bruke str. 122/128 i klær, og det er så utrolig mye stygt!!! Kanskje det ser OK ut på ei jente på 14, men ikke på ei jente som er 5!

Sukk, gi oss barndommen tilbake...

Uff, så trist! Får satse på at hun får sko- eller frisørdilla eller noe istedenfor da =)

Hva er egentlig hjertebarn?

Barn som har medfødte hjertefeil kalles hjertebarn. Når barna er operert blir de mer utsatt for endokraditt (hjertebetennelse) enn andre og det kan komme av bakterier via f.eks. piercinger eller sår i tannkjøttet.

Poden min får heller ikke hull øret - like greit. ;o)

Lillesøstra er ikke hjertebarn, men med mine egne erfaringer fra hull i ørene så skal ikke hun få det heller så lenge jeg har noe jeg skulle sagt.

Fikk hull i ørene da jeg var 1 år. Jeg har aldri hatt problemer med rifter og såre ører. Har nikkelalergi nå da...men det er ikke noe problem..ikke noe farllig om ungen får det vel??? Det er vel bare å passe på at de ikke bruker ting med nikkel...

Jeg har nikkelallergi og av en eller annen grunn er det eneste jeg tåler å ha i ørene de dobbene som følger med fra frisøren når jeg tok hullene nå sist. Selv ikke gulldobber fra gullsmeden tåler jeg mer enn noen få timer i slengen.

Og jeg gidder knapt nevne beltespenner innpå huden, klokker, bukseknapper, skjerf med metalltråder.... You name it.

Jeg har nikkelallergi og av en eller annen grunn er det eneste jeg tåler å ha i ørene de dobbene som følger med fra frisøren når jeg tok hullene nå sist. Selv ikke gulldobber fra gullsmeden tåler jeg mer enn noen få timer i slengen.

Og jeg gidder knapt nevne beltespenner innpå huden, klokker, bukseknapper, skjerf med metalltråder.... You name it.

Jeg tåler heller ikke gull. Ikke engang giftering kan jeg ha på meg.

Det er akkurat det jeg mener. Hvorfor kan ikke barn få være barn. Det gjelder ikke bare ørepynt, men også klær.

Storesøster må nå bruke str. 122/128 i klær, og det er så utrolig mye stygt!!! Kanskje det ser OK ut på ei jente på 14, men ikke på ei jente som er 5!

Sukk, gi oss barndommen tilbake...

I min tid, da jeg var barn, var det enda vanligere med hull i ørene ennd et er i dag, tror jeg.

Men mine unger må nok holde seg langt unna, jeg begynte å reagere på mine øredobber etter noen år, og jeg verker fortsatt i hullene, 20 år senere.

Jeg tåler heller ikke gull. Ikke engang giftering kan jeg ha på meg.

Jeg tåler gull ellers, men ikke i ørene, selv ikke i i det hullet som ble tatt for 15 år (?) siden.

Briller glemte jeg å nevne ja, det er et mareritt, jeg er avhengig av brillestenger i plast. Har prøvd metaller som "ingen" reagerer på ifølge damen i butikken... Det tok ikke mange dagene før jeg hadde sår der brillestengene ligger mot huden. *Oppgitt*

Ja hun er igrunnen ganske fornuftig foreløpig ihvertfall :o)

Annonse

Barn som har medfødte hjertefeil kalles hjertebarn. Når barna er operert blir de mer utsatt for endokraditt (hjertebetennelse) enn andre og det kan komme av bakterier via f.eks. piercinger eller sår i tannkjøttet.

Poden min får heller ikke hull øret - like greit. ;o)

Lillesøstra er ikke hjertebarn, men med mine egne erfaringer fra hull i ørene så skal ikke hun få det heller så lenge jeg har noe jeg skulle sagt.

Bare en liten replikk: På min skole går det en gutt som har hatt hull i øret siden han var 4 år... Han går nå i 2.klasse, og har fått øret revet opp x antall ganger, i leike- og fotball-situasjoner! Galskap!

Men det kan jo også skje med jenter!Eller!?

Nei, som jubalong70 sier: Gi oss barndommen tilbake!

Bare en liten replikk: På min skole går det en gutt som har hatt hull i øret siden han var 4 år... Han går nå i 2.klasse, og har fått øret revet opp x antall ganger, i leike- og fotball-situasjoner! Galskap!

Men det kan jo også skje med jenter!Eller!?

Nei, som jubalong70 sier: Gi oss barndommen tilbake!

Så du hvor flink jeg var til ikke å si noe til hovedinnlegger i denne tråden? :o) Jeg synes nemlig ikke det er pent med dobber på småunger i det hele tatt.

Og siden jeg selv ikke var disponert for allergier før jeg tok hull så er jeg kjempeskeptisk! Ingen av søstrene mine har problemer med sine ørehull, men jeg har altså fått det i fullt monn.

usj da... so gale er det ikke med meg...

Nei, det finnes vel i flere grader som andre allergier tenker jeg.

Men av den grunn har ikke jentene mine hull iallefall.

Hun eldste er 9 nå, og det er klart at etter hvert så kan det jo hende hun har lyst selv.

Jeg kommer ikke til å sette meg fullstendig på bakbena, men forklare hvordan det gikk med meg. Så får vi se.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...