Gjest GA Skrevet 27. september 2005 Skrevet 27. september 2005 Leste en undersøkelse publisert i "Første steg", det såkalte FABASKO-prosjektet i Sverige. Forskerne fant at blant 16-åringer utviklet 70% av dem som begynte i barnehage før ett års alder seg svært positivt med hensyn til skoletilpasning, karakterer og sosial kompetanse. Bare 38 % av dem som var hjemme som småbarn viste en tilsvarende positiv utvikling. (15% av de som begynte tidlig i bhg viste negativ utvikling, mot 52% av barna som var hjemme) http://www.utdanningsforbundet.no/UdfTemplates/Page____16438.aspx Jeg begynte i barnehage 3 mndr gammel, så jeg må jo være særdeles vellykket! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 27. september 2005 Skrevet 27. september 2005 Kanskje det er derfor Billa er så tidlig ute med alt? Hun startet sin karriere da hun var 7 mndr... 0 Siter
GKL Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Grøss og gru, da er nok løpet kjørt i vår familie. Hverken gubben eller jeg har vært i barnehage, det var skralt med barnehageplasser "på den tiden". Med begge barna har jeg hatt ett ekstra år permisjon, så de begynte ikke i barnehage før etter fylte to år. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Grøss og gru, da er nok løpet kjørt i vår familie. Hverken gubben eller jeg har vært i barnehage, det var skralt med barnehageplasser "på den tiden". Med begge barna har jeg hatt ett ekstra år permisjon, så de begynte ikke i barnehage før etter fylte to år. Da er nok hele familien dømt til å mislykkes i det meste 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Grøss og gru, da er nok løpet kjørt i vår familie. Hverken gubben eller jeg har vært i barnehage, det var skralt med barnehageplasser "på den tiden". Med begge barna har jeg hatt ett ekstra år permisjon, så de begynte ikke i barnehage før etter fylte to år. Skrekk her også. Da har ikke vi en sjanse....vi gikk heller ikke i bhg da vi var små, eldstemann gikk fra han var tre til nesten fem og midterste har ikke gått i det hele tatt!!! Får sikkert ikke plass til babyen heller så dette ser mørkt ut ( 0 Siter
GKL Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Da er nok hele familien dømt til å mislykkes i det meste Jepp! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.