Gå til innhold

Førskolelærere: Hva heter denne barneleken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest M.Angelica

Åhh..den har jeg helt glemt!

Håper du får svar =)

Forresten, er det noen som kan melodien til "Vi skal til byen for å kjøpe en ballong"

Det er en sanglek, men jeg husker ikke melodien. Synes å huske det gikk på en julesang.. Men er usikker..

Hehe! Så flott at du minnet meg på denne!! :))

Jeg kjenner den som "Borreli-borreli-bokk" (bukk)

Ellers går den akkurat som det du skrev. :)

..Barnet står foran deg med ryggen til, og du synger sangen, samtidig som du holder opp feks to fingre. Barnet får ikke lov å se eller kjenne på hånda di. Men skal gjette når du synger "hvor mange horn står opp?"

Kjempefin når feks. et og et barn skal på badet og vaske hendene.. :)

..Barnet står foran deg med ryggen til, og du synger sangen, samtidig som du holder opp feks to fingre. Barnet får ikke lov å se eller kjenne på hånda di. Men skal gjette når du synger "hvor mange horn står opp?"

Tuuuuusen hejrtelig!! :-)

Gjest bolleri bopp

Jeg kjenner den som:

Bolleri bolleri bopp

Hvor mange horn står opp

"To" du sa og to det var/

"To" du sa, men tre det var

Bolleri bolleri bopp

Annonse

Man kan også sette fingrene på barnets rygg, så skal barnet gjette hvor mange det er.

Faktisk ikke så enkelt...

mvh

"Stikke" fingertuppen(e) inn i ryggen, mener du? Så de må kjenne hvor mange det er? hmm.. artig vri.

Slik jeg kjenner den, så er det jo "bukkehorn" som står opp da, men det går jo an å variere. :)

Takk for tips!

Jeg ble rettet av ungene: Det het Bulleri bulleri-....:-)

Man kan også sette fingrene på barnets rygg, så skal barnet gjette hvor mange det er.

Faktisk ikke så enkelt...

mvh

Det er en fin variant ja...Har erfart at den leken er lettere når en og en finger plasseres....for da har de muligheten til å telle...

Blir sju fingrer plassert samtidig....blir det vanskelig selv for meg.. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...