Gå til innhold

Når har ungene deres høstferie?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjør den det? Det visste jeg ikke. Hvorfor det da?

Her oppe er det fordi folk ikke reiser bort i høstferien, men gjerne vil ha mer fri på sommeren. Skolen her i kommunen vurderer faktisk å slutte senere og begynne senere på høsten for å utnytte de gode dagene som ofte kommer i august.

Her oppe er det fordi folk ikke reiser bort i høstferien, men gjerne vil ha mer fri på sommeren. Skolen her i kommunen vurderer faktisk å slutte senere og begynne senere på høsten for å utnytte de gode dagene som ofte kommer i august.

Egentlig like lurt. Folk vil jo gjerne ha fri når været er best.

Men er egentlig folket enig med kommunen?

Egentlig like lurt. Folk vil jo gjerne ha fri når været er best.

Men er egentlig folket enig med kommunen?

Ja, faktisk. Det betyr at vi finnmarkinger kan ta en etterlengtet sydentur når prisene har sunket litt. Vi må jo betale i dyre dommer for å komme oss til en flyplass som har charterturer uansett, så det er greit å få spart litt på selve sydenturen. Burde vært på blå resept det, for oss som ikke ser sola tre måneder om vinteren.

Annonse

Min sønn går på vgs sør i landet og har hele neste uke. Gleder meg til han kommer hjem i helga.

Min datter går på skole her nord hvor vi bor, og har hele den uka etter at broren har reist.

Så det blir dårlig med felles ferie for familien.

Ja, faktisk. Det betyr at vi finnmarkinger kan ta en etterlengtet sydentur når prisene har sunket litt. Vi må jo betale i dyre dommer for å komme oss til en flyplass som har charterturer uansett, så det er greit å få spart litt på selve sydenturen. Burde vært på blå resept det, for oss som ikke ser sola tre måneder om vinteren.

Kjempeflott tiltak! Og ikke verst at kommune og "folk" er enige!

Skjønner godt at dere trenger litt ekstra sol, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...