Gå til innhold

Stæsje barna til fotografering i barnehagen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg pynter ikke, men tenker LITT på hva de har på den dagen, siden de pleier å ta portrettbilder også.

Altså ikke noe som har veldig forstyrrende farger / mønstre, ikke noe som er veldig utvasket eller begynner å bli for smått, og gjerne over- og underdeler som passer rimelig godt sammen.

Sønnen min endte forøvrig opp i å bli fotografert i "skiftetøyet" sitt flere ganger uansett. Altså det som lå i barnehagen - og som verken var nytt eller særlig "stylet"...

Annonse

Når de tok bilder av eldste jenta hadde jeg tatt på en enkel cordfløyels-kjole - som hun uansett kommer til å bruke i barnehagen. Pynter de ikke, men tar på fine hverdagsklær, som blir brukt i barnehagen - er jo tross alt det det skal være; barnehagebilde.

Vi hadde alltid på litt penere hverdagstøy, som var ganske nytt og pent. Typisk eksempel en cord-bukse og en genser. Joggebukser har sønnen min nesten aldri brukt i barnehagen.

På ett av gruppebildene vi har fra bhg sitter alle barna i "fint hverdagstøy", bortsett fra en liten gutt på 1 år, som har vest, hvit skjorte og tversoversløyfe. Det ser litt komisk ut, da! :-)

Nei her er jo poenget at ungene skal se ut som de er i barnehagen, så stæsje dem blir helt feil syns jeg.

Når det er sagt passet jeg jo på at det ikke var det styggeste av barnehagetøyet hun fikk på seg da det var fotografering sist uke, og at alt var rent da. ;-)

Annonse

Jeg har pleid å ha på barna litt penere hverdagsklær når det er fotografering i barnehagen. Men pyntet har de ikke vært. Prøvd å få håret til å se nogenlunde ut - men det er jo som regel helt på skjeive når de endelig er deres tur til å bli tatt bilde av...

Gutten min skal fotograferes i barnehagen neste uke. Jeg stivpynter ham nok ikke, meningen er jo at han skal se ut slik han vanligvis er, det er jo litt av sjarmen, men jeg tar nok på ham pene hverdagsklær, kanskje en fin genser med skjorte inni eller noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...