Gå til innhold

Stæsje barna til fotografering i barnehagen

Anbefalte innlegg

Gjest eller hva gjør dere?

Vi tar alltid på klær han pleier å bruke til hverdags i barnehagen, men i den fineste enden av skalaen, hehe. Altså ikke de mest utpregede arveplaggene. ;o)

Hva er hverdagsklær i barnehagen? Vi bruker alltid joggebukser og body/genser. Har "pene" joggebukser, som jeg tenkte å ha body og genser til. Men vi bør kanskje ha ordentlige bukser på denne dagen...?

Fortsetter under...

Jeg har pleid å ha på barna litt penere hverdagsklær når det er fotografering i barnehagen. Men pyntet har de ikke vært. Prøvd å få håret til å se nogenlunde ut - men det er jo som regel helt på skjeive når de endelig er deres tur til å bli tatt bilde av...

Hva er penere hverdagsklær? Ikke joggebukser f.eks?

Har på det hun ellers har i barnehagen + steller håret ordentlig. Bukse, genser sokker er standard. Tar de fargene som passer når det er fotografering. Det fineste av det vanlige i barnehagen...

Men gutten vår går alltid i joggebukser (ikke slitte og utvaskede...) i barnehagen. Men bør kanskje ha ordentlige bukser på?

Gjest kroppogsjel

Jeg liker at bildene viser hvem ungene er til vanlig. Så guttungen får velge favorittklær til bilde. I år ble dt bamsebukse med piratgenser til. stilig og stilig, men han elsker de to plaggene, så det blir jo et koselig minne.

Jenta i huset er ei skikkelig prinsesse, så hun stilte i penkjole og div armbånd og perlekjeder på barnehagebildet i år.

På 1 skoledag-bilde skal hun ha på seg den kjolen jeg hadde på meg på mitt førsteklassebilde. Jeg vet ikke hvem av oss som syns det er mest stas jeg...

På barnehagebildet av eldstemann, har han joggebukse og grønn flisgenser. Han har hele ansiktet fullt av røde prikker, og han mangler noen tenner:-) Og han er kjempe søt!! Jeg glemmer i hvertfall ikke tid han hadde røde hunder, og at han var tidlig ute med tannfelling he he

Annonse

Hva er hverdagsklær i barnehagen? Vi bruker alltid joggebukser og body/genser. Har "pene" joggebukser, som jeg tenkte å ha body og genser til. Men vi bør kanskje ha ordentlige bukser på denne dagen...?

Guttungen pleier å bruke strømpebukse og utedress eller olabukse, litt avhengig av været på denne årstiden.

I skiftetøyet har vi joggebukse, men den er først og fremst reservetøy.

Så når jeg sender ham avgårde på en fotodag, er det med hel og ren olabukse, og en grei strikkegenser eller collegegenser.

Hva er penere hverdagsklær? Ikke joggebukser f.eks?

Nei! Jeg har to jenter, så de har hatt på seg kjoler som jeg ellers også kunne ha hatt på dem i barnehagen, eller litt finere bukser og en fin genser med litt farge på.

Men gutten vår går alltid i joggebukser (ikke slitte og utvaskede...) i barnehagen. Men bør kanskje ha ordentlige bukser på?

Da hadde jeg tatt en ordentlig bukse og genser. Ikke stæsja, men helt vanlig og enkel. Ikke slitt, hullete, møkkete.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...