Gå til innhold

Samlivsbrudd og bilder

Anbefalte innlegg

Dere som har barn og har vært gjennom et samlivsbrudd hva gjorde dere med bildene dere har tatt opp gjennom årene?

Jeg har bestandig fremkalt et ekstra sett bilder, så når vi flyttet fra hverandre var ikke det noe problem i det hele tatt, vi hadde jo dobbelt opp. Er utrolig glad for dette i dag, for jeg ville aldri klart å gi bort halvparten av bildene, og å få kopiert dem i ettertid blir jo veldig dyrt.

Og nå mailer jeg alltid bildene jeg har tatt av barna til eks'en, så kan han velge selv om han vil fremkalle dem eller bare lagre dem.

Man går jo naturligvis ikke rundt og tenker på at man må ta to sett bilder i tilfelle man skal gå hver til sitt en gang, men det kan jo være lurt å ha et ekstra sett liggende uansett, gjerne et annet sted i tilfelle brann eller lekkasje eller lignende.

Et lite tips iallefall!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200316-samlivsbrudd-og-bilder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Snuppas barnealbum og sånt ettersom hun er "min" på papiret og pappan har podens ettersom han er "hans" på papiret. Men jeg tror jeg må ta en runde og få scannet inn evt. kopiert noen ja.

Nå etter bruddet og når vi begge to har digitalkamera brenner vi innimellom en cd-rom til hverandre med bilder fra sommerens turer f.eks.

Albumet fra bryllupet og ungenes dåper ligger borte hos ham, men det blir ikke kastet altså. :o)

Vi fordelte bildene, litt hit og litt dit. Mest diskusjon ble det av det forstørrede dåpsbildet av henne hvor broren holder henne. Jeg fikk det mot at han fikk forstørrede portrettbilder av dem.

Brullypsbildene er alle kastet, bortsett fra ett stort innrammet av meg alene, som snuppa har på veggen på rommet sitt.

Gjest lavendel ris

Vi fordelte bildene, litt hit og litt dit. Mest diskusjon ble det av det forstørrede dåpsbildet av henne hvor broren holder henne. Jeg fikk det mot at han fikk forstørrede portrettbilder av dem.

Brullypsbildene er alle kastet, bortsett fra ett stort innrammet av meg alene, som snuppa har på veggen på rommet sitt.

Kunne ikke dattera di fått et annet bilde av deg enn et brudebilde fra et bryllupp som er historie?

Annonse

Kunne ikke dattera di fått et annet bilde av deg enn et brudebilde fra et bryllupp som er historie?

Hun ville ha det. Mamma du er så fin på det bildet, kan ikke jeg få det værsåsniiilllll.

Jeg hadde ikke hjerte til å ta det fra henne, selv om jeg helst hadde kastet alle bildene fra det bryllupet.

Jeg var fin på det bildet, selv min mor har beholdt sitt av samme.

Men så skal sies at jeg hadde ikke hvit kjole, så et bilde av meg alene lyser det ikke bryllup av.

Gjest lavendel ris

Hun ville ha det. Mamma du er så fin på det bildet, kan ikke jeg få det værsåsniiilllll.

Jeg hadde ikke hjerte til å ta det fra henne, selv om jeg helst hadde kastet alle bildene fra det bryllupet.

Jeg var fin på det bildet, selv min mor har beholdt sitt av samme.

Men så skal sies at jeg hadde ikke hvit kjole, så et bilde av meg alene lyser det ikke bryllup av.

Ok. Så for meg hvit kjole og hele pakka, som på en måte lyste av det bryllupet.

Har du virkelig kastet alle brylupsbilder? Ikke tatt vare på et eneste ett på loftet eller noe?

Ok. Så for meg hvit kjole og hele pakka, som på en måte lyste av det bryllupet.

Har du virkelig kastet alle brylupsbilder? Ikke tatt vare på et eneste ett på loftet eller noe?

Nei de er kastet. På fyllinga.

Loftet ble solgt sammen med huset og bare det mest nødvendige fulgte med til leiligheta.

Som barn tok jeg godt vare på brudebildene av mine foreldre. alt vi tar bilde av er jo på en måte historie. ryllupet ble jo gjennomført selv om skilsmissen kmmer etterpå :-)

Og en viktig del av _min_ historie er det jo at mamman og pappan min giftet seg og fikke meg.

Kastet dere virkelig brudebildene? Tror du ikke du vil angre på det en dag?

Nå har jeg aldri vært gift da, men jeg har beholdt alle bildene av meg og eksen, det er jo tross alt mange gode minner da. Og kjæresten min har også mange bilder av sin eks. De har et nydelig familiebilde som ble tatt hos fotograf for et par år siden, og det ville eksen hans beholde, men jeg insisterte på at han må gå og få en kopi, man jo godta at man tar med seg minner fra det livet man levde før, selv om man ikke akkurat har de liggende på nattbordet.

Kastet dere virkelig brudebildene? Tror du ikke du vil angre på det en dag?

Nå har jeg aldri vært gift da, men jeg har beholdt alle bildene av meg og eksen, det er jo tross alt mange gode minner da. Og kjæresten min har også mange bilder av sin eks. De har et nydelig familiebilde som ble tatt hos fotograf for et par år siden, og det ville eksen hans beholde, men jeg insisterte på at han må gå og få en kopi, man jo godta at man tar med seg minner fra det livet man levde før, selv om man ikke akkurat har de liggende på nattbordet.

Jeg tror ikke at jeg noensinne vil angre på at jeg ikke tok vare på bryllupsbildene.

Vi er jo skilt. De har ikke noen relevans lengre.

Jeg har også kastet de brudebildene jeg har hatt liggende av andre venner og familie som har blitt skilt.

Jeg tror ikke at jeg noensinne vil angre på at jeg ikke tok vare på bryllupsbildene.

Vi er jo skilt. De har ikke noen relevans lengre.

Jeg har også kastet de brudebildene jeg har hatt liggende av andre venner og familie som har blitt skilt.

Nå vet jeg jo ikke grunnen til at du ble skilt da, var det en opprivende skilsmisse og dere var sinte på hverandre er det jo forståelig, men jge ville uansett ikke kastet bildene. Dere må jo ha hatt det fint sammen på et tidspunkt, og minnene må vel være verdt å ta vare på, om så de blir pakket bort på loftet. Ikke minst hvis dere har barn sammen må det jo være koselig for dem en gang å kunne ta frem bildene og vite at en gang var foreldrene glade i hverandre.

Vel, alle er jo forskjellig, men jeg mener minner er verdt å ta vare på.....

Annonse

Nå vet jeg jo ikke grunnen til at du ble skilt da, var det en opprivende skilsmisse og dere var sinte på hverandre er det jo forståelig, men jge ville uansett ikke kastet bildene. Dere må jo ha hatt det fint sammen på et tidspunkt, og minnene må vel være verdt å ta vare på, om så de blir pakket bort på loftet. Ikke minst hvis dere har barn sammen må det jo være koselig for dem en gang å kunne ta frem bildene og vite at en gang var foreldrene glade i hverandre.

Vel, alle er jo forskjellig, men jeg mener minner er verdt å ta vare på.....

Minnene har jeg da, i hodet mitt. Vi hadde et veldig godt ekteskap så lenge det varte. Vi var veldig glade i hverandre hele veien.

Den var opprivende nok, det er vel alle skilsmisser.

Men vi er ikke og var heller ikke da sinte på hverandre. Vi er venner og prater mye sammen.

Men jeg skjønner ikke at det at vi ennå er venner er grunn nok til å spare på brudebildene? Brudebilder er noe man tar fordi man gifter seg. Når man ikke lenger er gift er det ikke mye vits i brudebilder. Han har jo nye brudebilder av sitt nye ekteskap, og jeg tror ikke min samboer ville likt om jeg sparte på mine gamle bilder. Jeg er også glad for at vi ikke har hans gamle brudebilder i huset.

Ville synes det var pussig å samle på tre sett brudebilder og ikke ha noen felles av oss to nå.

Minnene har jeg da, i hodet mitt. Vi hadde et veldig godt ekteskap så lenge det varte. Vi var veldig glade i hverandre hele veien.

Den var opprivende nok, det er vel alle skilsmisser.

Men vi er ikke og var heller ikke da sinte på hverandre. Vi er venner og prater mye sammen.

Men jeg skjønner ikke at det at vi ennå er venner er grunn nok til å spare på brudebildene? Brudebilder er noe man tar fordi man gifter seg. Når man ikke lenger er gift er det ikke mye vits i brudebilder. Han har jo nye brudebilder av sitt nye ekteskap, og jeg tror ikke min samboer ville likt om jeg sparte på mine gamle bilder. Jeg er også glad for at vi ikke har hans gamle brudebilder i huset.

Ville synes det var pussig å samle på tre sett brudebilder og ikke ha noen felles av oss to nå.

Kan ikke hjelpe for det, men jeg er sååå uenig med deg. Jeg ville aldri vært foruten bildene. Og jeg syns det er helt greit at kjæresten min har bilder av eks'en sin også.

Kan ikke hjelpe for det, men jeg er sååå uenig med deg. Jeg ville aldri vært foruten bildene. Og jeg syns det er helt greit at kjæresten min har bilder av eks'en sin også.

Joda, det slenger noen ex-bilder her også. De er ikke helt radert ut av livet vårt da.

Men brudebildene, ringene og slikt, det er ikke her mer.

Gjest lavendel ris

Joda, det slenger noen ex-bilder her også. De er ikke helt radert ut av livet vårt da.

Men brudebildene, ringene og slikt, det er ikke her mer.

Greit nok at man ikke har bilder av exer og gamle brudebilder hengende oppe men å kaste alt? Det synes jeg er rart. Du virker unormalt bitter om jeg tør si det, kan det være derfor du har kastet alt?

For hvir virkelig man ikke har følelser for exen mer, ikke er bitter engang, så har man ikke et slikt voldsomt behov for å radere vedkomende så fullstendig ut av livet.

Greit nok at man ikke har bilder av exer og gamle brudebilder hengende oppe men å kaste alt? Det synes jeg er rart. Du virker unormalt bitter om jeg tør si det, kan det være derfor du har kastet alt?

For hvir virkelig man ikke har følelser for exen mer, ikke er bitter engang, så har man ikke et slikt voldsomt behov for å radere vedkomende så fullstendig ut av livet.

Det var han som foreslo at vi skulle kaste dem da vi sammen ryddet huset og kjørte litt hit, litt dit og litt på fyllinga.

Ingen av oss ønsket å beholde bildene, bortsett fra det av meg som snuppa beholdt.

Jeg tror ikke hverken jeg eller han er spesielt bitre av den grunn. Vi var bare helt enige om at det nå var slutt og ingen vei tilbake, og da hadde liksom ikke bildene noen misjon.

Ingen av os flyttet til leiligheter med stor lagringsplass heller, så det ble kastet over en lav sko. Når en stor enebolig skal erstattes med to mindre leiligheter tar man bare på bare det mest nødvendige.

Ingen av oss er sentimentale nok til å ta vare på sånt.

Men det er da greit om dere vil gjøre det selv.

Gjest lavendel ris

Det var han som foreslo at vi skulle kaste dem da vi sammen ryddet huset og kjørte litt hit, litt dit og litt på fyllinga.

Ingen av oss ønsket å beholde bildene, bortsett fra det av meg som snuppa beholdt.

Jeg tror ikke hverken jeg eller han er spesielt bitre av den grunn. Vi var bare helt enige om at det nå var slutt og ingen vei tilbake, og da hadde liksom ikke bildene noen misjon.

Ingen av os flyttet til leiligheter med stor lagringsplass heller, så det ble kastet over en lav sko. Når en stor enebolig skal erstattes med to mindre leiligheter tar man bare på bare det mest nødvendige.

Ingen av oss er sentimentale nok til å ta vare på sånt.

Men det er da greit om dere vil gjøre det selv.

Hvor stor plass tar et brudebilde? Et minne om dagen, kjolen og det livet?

At han ville kaste det er kanskje ikke så rart. Forstod at han fant seg ei ny, og da var jo livet med deg glemt alt.

kaster du alt annet også, fesk bilde av barna når de var små, for nå er de jo ikke små lenger likevel? feks...

Hvor stor plass tar et brudebilde? Et minne om dagen, kjolen og det livet?

At han ville kaste det er kanskje ikke så rart. Forstod at han fant seg ei ny, og da var jo livet med deg glemt alt.

kaster du alt annet også, fesk bilde av barna når de var små, for nå er de jo ikke små lenger likevel? feks...

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2778385

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...