Gå til innhold

Samlivsbrudd og bilder

Anbefalte innlegg

Hun ville ha det. Mamma du er så fin på det bildet, kan ikke jeg få det værsåsniiilllll.

Jeg hadde ikke hjerte til å ta det fra henne, selv om jeg helst hadde kastet alle bildene fra det bryllupet.

Jeg var fin på det bildet, selv min mor har beholdt sitt av samme.

Men så skal sies at jeg hadde ikke hvit kjole, så et bilde av meg alene lyser det ikke bryllup av.

Da vi skulle bryllupsfotograferes foreslo fotografen at vi skulle gjennom den sedvanlige fotograferingen av bruden alene.

Akkurat mens dette sto på kunne jeg ikke la være å tenke på at hjemme hos en barndomsvenninnes mormor hang bildet av mormorens skilte datter i brudestasen. Midt blant parbildene fra alle de andre barnas brylluper.

Så det var vanseklig å tenke seg noe annet mens fotografen knipset i vei at om det skulle gå så galt med oss også så kunne ihvertfall portrettet av meg komme til nytte på tilsvarende måte! ;-)

Hittil har vi "sluppet" unna det, og bildet ligger faktisk i en skuff - har aldri vært hengt opp eller satt fram.....

Fortsetter under...

Jeg tror ikke at jeg noensinne vil angre på at jeg ikke tok vare på bryllupsbildene.

Vi er jo skilt. De har ikke noen relevans lengre.

Jeg har også kastet de brudebildene jeg har hatt liggende av andre venner og familie som har blitt skilt.

Kanskje barna hadde satt pris på bryllupsbildene en gang i fremtiden? De er jo ikke uten "relevans" for dem?

Annonse

skorpionfisken

Oppbevares de virkelig så lenge hos fortografen?

Ja, og hvis fotografen slutter flyttes de enten til en annen fotograf, eller de arkiveres i nasjonalarkivene rundt omkring.

Vår fotograf som har et over 100 år gammelt arkiv sluttet, og da annonserte de i alle aviser her om hvor bildearkivet nå er.

Ja, og hvis fotografen slutter flyttes de enten til en annen fotograf, eller de arkiveres i nasjonalarkivene rundt omkring.

Vår fotograf som har et over 100 år gammelt arkiv sluttet, og da annonserte de i alle aviser her om hvor bildearkivet nå er.

Bare lurte, fordi det skal være forografering i barnehagen snart, og i informasjonen som er kommet, står det at negativene oppbevares hos forografen "noen år".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...