Gå til innhold

Snart 6-åringen - fortsatt bæsje-uhell.. hva da?

Anbefalte innlegg

Vår skolejente har fortsatt bæsjeuhell med jevne mellomrom - kommer gjerne i perioder og da flere dager med 1-2 uhell hver dag - enten tissing eller bæsjing. Dette er jo et problem særlig nå når hun har begynt på skolen. De andre elvene har ikke oppdaget det -.... ennå.....

Er det noe å gjøre med? Kan en evt. legeundersøkelse avdekke noe? Hun har aldri blitt HELT tørr, men er plaget av endel UVI sånn at vi har sett en sammenheng der.

Fortsetter under...

Tror absolutt det er en sak for fastlegen, selv om noe av problemet kan ha med vaner å gjøre. Sikkert lurt å diskutere med legen først uten jenta til stedet, lage en slagplan.

Har hun mye løs mave?

Håper dere finner en god løsning snart.

mvh

Min søster hadde mye urinveisinfeksjoner som barn. Var inn og ut av sykehuset fra hun var 3 til hun var 9. Og hun hadde også mange uhell, men da bare tissing. Hun har fortalt i voksen alder at det gjorde så vondt å tisse, at hun holdt seg lengst mulig, og når hun da ikke klarte å holde seg lengre, rakk hun ikke frem i tide. Så det er nok en sammenheng der, tror jeg.

Min søster hadde mye urinveisinfeksjoner som barn. Var inn og ut av sykehuset fra hun var 3 til hun var 9. Og hun hadde også mange uhell, men da bare tissing. Hun har fortalt i voksen alder at det gjorde så vondt å tisse, at hun holdt seg lengst mulig, og når hun da ikke klarte å holde seg lengre, rakk hun ikke frem i tide. Så det er nok en sammenheng der, tror jeg.

Eg har ein gutt på snart 6 år som enno ikkje er tørr...

Gjest Fru. Braun

Finnes det i det hele tatt noe mønster for når hun gjør i buksa? Altså de dagene hun har uhell, har det da skjedd noe i dagene før? Noe hun har spist, gjort eller liknende som frembringer slik handling? Tenkte først på at det kunne være noe hun spiste siden du skrev bæsje.uhell i overskriften, men siden det tydligvis også gjelder urin er det vel mindre sannsynlig.

Hvordan reagerer hun selv på disse uhellene da, er hun lei seg eller er hun på en måte litt likgyldig til det hele? Og hva gjør dere de dagene hun har uhell, tar dere noen forhåndsregler som å bruke noen form for beskyttelse, innfører dere faste do rutiner, ekstra skift, informerer dere skolen osv?

Lei situasjon dette, jammen godt det ikke har blit toppdaget enda av andre elver.

Annonse

Gjest Fru. Braun

det kan vel knapt nok kallast uhell :-/

Uff da. Da har dere vel fått han utredet slik at man kan utelukke fysiske feil/mangler? Klarer han å holde seg tørr i det hele tatt eller går det meste i buksa slik at han har behov for bleier?

Uff da. Da har dere vel fått han utredet slik at man kan utelukke fysiske feil/mangler? Klarer han å holde seg tørr i det hele tatt eller går det meste i buksa slik at han har behov for bleier?

Me har hatt kontakt med alt innen helsevesenet. Det er såpass at eg godt på ein måte kunne tenka meg å begynna med bleier på han :-/ Fortvilande situasjon det der...

Gjest Fru. Braun

Me har hatt kontakt med alt innen helsevesenet. Det er såpass at eg godt på ein måte kunne tenka meg å begynna med bleier på han :-/ Fortvilande situasjon det der...

Hvis fysiske mangler er utlukket som årsak til problemene, så må det jo være noe psykisk som ligger til grunn. Har dere prøvd å kontakt psykolog med han også? Hvis det også er gjort så må det jo rett og slett være viljestyrt at han gjør i buksa. Jeg antar et din sperre mot å begynne med bleier igjen ene og alene skyldes hans alder og at barn på dette alderstrinnet jo normalt sett ikke skal ha behov for bleier. Men, det ser jo ut til at din sønn tilhører unntakene her og har behov for dette, så da syns jeg det er riktig å legg prinsippene til side å gå til innkjøp av bleier igjen. Kanskje det er netttopp det som skal til for at han skjerper seg også?

• 2 uker senere...

Hvis fysiske mangler er utlukket som årsak til problemene, så må det jo være noe psykisk som ligger til grunn. Har dere prøvd å kontakt psykolog med han også? Hvis det også er gjort så må det jo rett og slett være viljestyrt at han gjør i buksa. Jeg antar et din sperre mot å begynne med bleier igjen ene og alene skyldes hans alder og at barn på dette alderstrinnet jo normalt sett ikke skal ha behov for bleier. Men, det ser jo ut til at din sønn tilhører unntakene her og har behov for dette, så da syns jeg det er riktig å legg prinsippene til side å gå til innkjøp av bleier igjen. Kanskje det er netttopp det som skal til for at han skjerper seg også?

Heisann. Ting er ikkje blitt noko betre med dette reinslighets prosjektet. Eg har meir og meir lyst til å begynne med bleier på han. Kva trur du er lurt?

Gjest Fru. Braun

Heisann. Ting er ikkje blitt noko betre med dette reinslighets prosjektet. Eg har meir og meir lyst til å begynne med bleier på han. Kva trur du er lurt?

Jeg syns du skal gjøre slik du føler jeg Goldy79, og begynne med bleier på han igjen. Du har jo i lang tid forsøkt det meste uten resultat nå, og da er nok tiden inne for å prøve med bleier også. Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...