bare såvidt.. Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Jeg hater at jeg ser ut slik jeg gjør. Jeg hater å gå ut blant folk, og jeg sammenligner meg selv konstant med alle jeg møter på gata. Idag orket jeg ikke dra på universitetet,orket ikke å møte alle de perfekte menneskene som inne i hodet mitt ikke har lyst til å ha noe med meg å gjøre fordi jeg ikke er like slank som dem. Jeg orker ikke ta av meg jakka på forelesning eller restaurant, for da kan man se at jeg ikke har en flat mage når jeg sitter. Noen ganger når jeg skal sove, føler jeg at jeg ikke får puste på grunn av at jeg er overvektig(170cm, 90kg), selv om jeg vet at det ikke er tilfelle. Jeg takler ikke å se på meg selv i speilet. Jeg takler ikke nærhet, holder folk på avstand, føler at jeg ikke fortjener det, ikke nå. Jeg hater meg selv når jeg kjøper godterier, jeg hater meg selv når jeg spiser dem, jeg hater meg selv etterpå. Ingenting er verre enn følelsen av å være mett, samme om det er pga godterier eller sunn mat, jeg bare føler meg ekkel. Hvorfor er det eneste jeg klarer å tenke på er at jeg er overvektig? Jeg klarer ikke å konsentrere meg, studiene går dårlig, for jeg kommer meg ikke på halvparten av forelesningene, og når jeg sitter på lesesalen, flyr tankene over i min misnøye hele tiden. Dette går ikke lenger, jeg mister jo helt motet. Jeg har bodd lengre perioder i utlandet de siste 4 åra, og nesten alle disse følelsene forsvinner helt når jeg ikke er her i Norge. Nå har jeg bundet meg opp med leilighet og studier frem til sommeren, så jeg kan ikke flykte tilbake dit nå. Jeg er redd for hvordan det skal gå til slutt, hvis det fortsetter nedover i samme fart som nå. Hvordan kan jeg redde meg selv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200454-hva-har-skjedd-med-livet-mitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
gunter Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Hei! Virker som du har kommet inn i feil spor ja. Hva kan du gjøre med dette da tror du? Jeg kan jo prøve å si/tenke hva jeg selv ville gjort.(Er også overvektig og liker mat). Husk det er tankene dine som styrer det meste. Det første du må gjøre er å forandre synet du har på deg selv. Dette kan du gjøre ved å flytte fokuset fra deg selv over på andre. Begynn å SE rundt deg. Det er ikke bare du som har problemer, du er i et meget godt selskap. Det være seg overvekt, handicap, hva som helst. Sett deg på gata og SE! Er det bare du som er rar? Sannheten er at vi alle er litt rare, på det ene eller andre viset. En annen ting: Hvorfor tror du at du er så interesant at alle ser på deg? Husk at andre har akkurat de samme følelsene og tankene som du. Mange stresser også mye og har ikke tid til å se så mye rundt seg. De fleste har tankene på helt andre ting enn å se på deg! Så var det vekta da. Er du sikker på at det er bare den som gjør at du ikke føler deg OK? Ifølge tallene du gir opp, er du jo overvektig, men ikke verre enn at det går an å gjøre noe med. Det er også mange som er tyngre/eller like overvektig som du. Hvordan ser du på dem? Synes du de skiller seg så mye ut, eller klarer du å se at de er gode, snille mennesker akkurat som du er? Et lite råd når det gjelder vekt: Du må bestemme deg for å gjøre noe med dette, være veldig streng mot deg selv. Bestem deg for å spise hver 3. time. 5 måltider pr. dag. Kutt ut sukker, kutt ned på fett. Drikk masse vann. Spis lite til hvert måltid, men hold 3-timersregelen. Dette vil virke fordi du holder blodsukkeret stabilt og du unngår lysten til å spist godterier. Ha troen på deg selv, det er bare du som kan gjøre noe med dette. Hjelpen kommer ikke ramlende ned i hodet på deg. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200454-hva-har-skjedd-med-livet-mitt/#findComment-1423187 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.