Gå til innhold

babyen er såååå rød på halsen

Anbefalte innlegg

Gjest uff-a-mei-en

Vår baby på 4 mnd er SKIKKELIG rød og sår i hudfolden mellom hake og hals.

Dvs han har nesten ikke hals, fordi han er så 'tykk', så vi har ikke oppdaget at det var så sårt der :o(

Har vasket og tørket godt, men hva kan vi smøre på dette????

Kan vi bruke slik slave som brukes på såre stumper? (Natusan)

Noen med erfaring fra dette?

Fortsetter under...

Ja, du kan bruke salve, evnt. zinkkrem. Og når du har fått bukt med det, så dryss litt potetmel i hudfoldene jevnlig. Dette gjør at det holder seg tørt, og ikke blir sårt igjen.

Hadde det samme problemet med datteren min da hun var liten.

Inotyol (apotek) er super til dette formålet! Hvis du ikke kommer i mål på denne måten har det kanskje kommet bakterier/sopp. Da kan du pensle på Krystallfiolett

(apotek).

Men begge disse setter flekker på klærne så bruk hvite bodyer som du kan klore siden når hun er bedre. og ikke trenger å smøres.

Hadde også "michelin-babyer" og prøvde alle rådene du har fått nedenfor, men det hjalp dårlig, ble bare mye klin og stress. Derimot var 1% klorheksidin redningen. Jeg vasket den røde huden nedi foldene med en q-tips godt dynket i klorheksidin og fjernet evt. belegg og "guff" på samme måten. Så lot jeg huden lufttørke, tok ikke på hverken salve eller pudder eller noen ting. Ved neste stell var det mørkerøde blitt lys rosa og neste dag var huden som ny igjen.

Verdt et forsøk?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...