Gå til innhold

Oyegalleriet


Prozak

Anbefalte innlegg

Ja, men ettersom den lå lagret på noe omtrent som (dikter litt her nå *S*) c:\data\alle ansatte\kari nordmann\private filer\morsan.jpg, så ville jo mitt fulle navn bli avslørt til mailmottakeren, vel?

Men jeg tror jeg skal gjøre som du sier, og lagre det midlertidig på et navnløst fellesområde, sende det, og så slette.

Jeg vet at du bare prøver å hjelpe, men får litt fnatt når folk kommer med det som sikkert er super-enkle råd (bare gjør litt slik og klikk litt der og dermed 'voila'), men som får meg til å lure på om vi i det hele tatt snakker samme språk! ;-)

'Ja, men ettersom den lå lagret på noe omtrent som (dikter litt her nå *S*) c:\data\alle ansatte\kari nordmann\private filer\morsan.jpg, så ville jo mitt fulle navn bli avslørt til mailmottakeren, vel?'

Slik trodde jeg også det var. Men det er det ikke. Kun det første eller de to første 'opplysningene' kommer fram til mottaker.

Prøv å sende til deg selv, så ser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 220
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    42

  • musikeren

    20

  • favn

    17

  • morsan

    16

Mest aktive i denne tråden

'Ja, men ettersom den lå lagret på noe omtrent som (dikter litt her nå *S*) c:\data\alle ansatte\kari nordmann\private filer\morsan.jpg, så ville jo mitt fulle navn bli avslørt til mailmottakeren, vel?'

Slik trodde jeg også det var. Men det er det ikke. Kun det første eller de to første 'opplysningene' kommer fram til mottaker.

Prøv å sende til deg selv, så ser du.

OK, men jeg tok ihvertfall ingen sjanser! :-) Lagret bildet under et anonymt sted på bedriftens fellesområde, og sletta like etterpå! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket adr. [email protected], og det er ingenting der :-)

Men hvis bildet ligger på harddisken, så kan du gå inn og endre navnet. Evt. kan du bare lage en kopi, og gi det et kryptisk navn. Eller du kan sende det igjen - men det har ikke kommet til hotmail adressen nå, ihvertfall :-)

"........................................."

Der var jeg oppe gitt, om enn uten ytterligfere beskjæring! ;-) Jaggu bra jeg ikke sendte det med _begge_ øynene på, for da hadde hele nesa blitt med også! *S*

Hvis du gidder har jeg absolutt ikke noe i mot en tettere beskjæring, altså, omtrent som du har gjort med deg selv! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornærmet blir jeg ihvertfall ikke! ;-) Ihvretfall ikke når det gjelder data - da skal det mye til! *he he*

Da må det bli mer av typen som han i Finn.no-reklamen (sagt med staccato stemme): "Har du sett på internett h - t - t - p - kolon - skråstrek - skråstrek - dobbelt-v - dobbelt-v - osv..."

;-)

Neida, mente ikke at du virket så fornærmet heller. Men jeg har opplevd andre har blitt det...

Men det er ikke så greit å skulle forklare noe for en som fx mestrer å bruke nettbanken, men allikevel ikke har snøring på hva fx en harddisk er (jeg skulle forsøke å hjelpe med å rippe musikk fra cd til mp3, for så å overføre til mp3-spiller...). Når man bruker nettbanken og kan komme seg litt rundt på nettet for øvrig, så forventer jeg jo også at folk vet littegranne om hva det vil si å lagre filer på en harddisk...

Sorry nabo'n, om du leser dette! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvilken adr. du tenker på, men jeg har ikke fått noe på den midlertidige adr. jeg laget. Imidlertid vil jeg helst slippe å sjekke denne, så send bildet via skjemaet på siden (du trenge rikke engang oppgi e-post adr :-).

".........................................."

Har du fått noe fra meg, eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, mente ikke at du virket så fornærmet heller. Men jeg har opplevd andre har blitt det...

Men det er ikke så greit å skulle forklare noe for en som fx mestrer å bruke nettbanken, men allikevel ikke har snøring på hva fx en harddisk er (jeg skulle forsøke å hjelpe med å rippe musikk fra cd til mp3, for så å overføre til mp3-spiller...). Når man bruker nettbanken og kan komme seg litt rundt på nettet for øvrig, så forventer jeg jo også at folk vet littegranne om hva det vil si å lagre filer på en harddisk...

Sorry nabo'n, om du leser dette! ;-)

Forresten så var vel ikke det noe godt eksempel på det å bli fornærmet, men mer om hvor vanskelig det er å vite hvor man skal legge "lista" når det gjelder hvordan ting skal forklares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, mente ikke at du virket så fornærmet heller. Men jeg har opplevd andre har blitt det...

Men det er ikke så greit å skulle forklare noe for en som fx mestrer å bruke nettbanken, men allikevel ikke har snøring på hva fx en harddisk er (jeg skulle forsøke å hjelpe med å rippe musikk fra cd til mp3, for så å overføre til mp3-spiller...). Når man bruker nettbanken og kan komme seg litt rundt på nettet for øvrig, så forventer jeg jo også at folk vet littegranne om hva det vil si å lagre filer på en harddisk...

Sorry nabo'n, om du leser dette! ;-)

Jeg tør nesten ikke si når jeg skjønte at harddisken" ikke var HELE den grå kassa, men bare noe av det som var inni der! *ha ha*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør nesten ikke si når jeg skjønte at harddisken" ikke var HELE den grå kassa, men bare noe av det som var inni der! *ha ha*

Hehe - det er ikke så farlig, i alle fall ikke om du i alle fall forsto at harddisken er "noe på dataen der man lagrer ting"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Jeg vet ikke hvilken adr. du tenker på, men jeg har ikke fått noe på den midlertidige adr. jeg laget. Imidlertid vil jeg helst slippe å sjekke denne, så send bildet via skjemaet på siden (du trenge rikke engang oppgi e-post adr :-).

".........................................."

Jeg har sendt nytt bilde via skjemaet, håper det kom frem. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Jeg vet ikke hvilken adr. du tenker på, men jeg har ikke fått noe på den midlertidige adr. jeg laget. Imidlertid vil jeg helst slippe å sjekke denne, så send bildet via skjemaet på siden (du trenge rikke engang oppgi e-post adr :-).

".........................................."

Bruk det siste jeg sendte, det jeg har justert fargene på. Det første ble så blekt. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått noe fra meg, eller? :)

Ja, men jeg hadde litt problemer med å få bildet ut av word-dokumentet uten å ødelegge fargene. Skal se på det senere.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene dere sender kommer frem. (Jeg skriver ikke kode som ikke fungerer :-)

Hvis det tar litt tid før de kommer på siden, så er det fordi jeg 1. Ikke er ved datamaskinen/internett. eller 2. Ikke har tid for øyeblikket.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket adr. [email protected], og det er ingenting der :-)

Men hvis bildet ligger på harddisken, så kan du gå inn og endre navnet. Evt. kan du bare lage en kopi, og gi det et kryptisk navn. Eller du kan sende det igjen - men det har ikke kommet til hotmail adressen nå, ihvertfall :-)

"........................................."

*smask*

Takk for cutting'sen! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*smask*

Takk for cutting'sen! ;-)

Bare hyggelig. Det var nesten litt synd å kutte bort så mye :-)

"......................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg hadde litt problemer med å få bildet ut av word-dokumentet uten å ødelegge fargene. Skal se på det senere.

"..........................................."

Ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tootsieroll1365380854

Pokker. Også jeg som prøvde å være skummel :-)

"........................................"

HAAAAHAHAHAHA!! Skummel?!?

Unnskyld... ;O)

*Tror ikke Prozak hadde kunnet se skummel ut om han prøvde aldri så mye*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAAAAHAHAHAHA!! Skummel?!?

Unnskyld... ;O)

*Tror ikke Prozak hadde kunnet se skummel ut om han prøvde aldri så mye*

"*Tror ikke Prozak hadde kunnet se skummel ut om han prøvde aldri så mye*"

Kanskje jeg får deg til å ombestemme deg en gang. Hvem vet? :-)

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle greie å beskjære et foto selv og sende et øye eller to, kikker du på fargene før du publiserer?

Selvfølgelig. Men jeg må vite hva jeg skal se etter :-)

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...