Gå til innhold

Våken om natten- igjen

Anbefalte innlegg

hks1365380475

Vi har en gutt på 2 år som i lang tid nå har sovet godt natten igjennom. Nå har dette imidlertid endret seg noe. Han har begynt å våkne i halv fire tiden og lage lyder. Det høres ut som han egentlig sover, men vi er litt usikre. Hva gjør dere andre? Går dere inn til barna ved den minste lyd eller avventer dere for å hre om barnet slår seg til ro igjen på egenhånd? I de fleste av våre episoder så sovner han igjen etter 5 - 10 minutter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200862-v%C3%A5ken-om-natten-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når ungene blei 2 år, venta vi som regel til det var full alarm, eller til de kom inn til oss. Hvis de bare ropte, svarte vi at det var natta og de måtte sove.

Hvis det blei mer og mer skrik, gikk en av oss inn til ungen og satt der litt eller la seg oppi senga hans eller hennes.

Gjest Elextra

Hvorfor skulle dere gå inn til ham om han ikke gir tegn til at noe er galt, annet enn at han er våken?

Vi går kun inn til våre dersom de skriker eller roper eller på annen måte tilkaller oss.

At han begynner å våkne svært tidlig på morgenen kan for øvrig være et tegn på at det er på tide å kutte ut eller ned på dagluren.

Hvis mine barn lager lyder på natta så går jeg ikke inn. Med mindre jeg hører at det er "syke" lyder som oppkast el.l.

Lillesøster snakker masse i søvne, og kan også nesten våkne. Men hun sovner igjen fort.

Jeg hadde nok ikke gått inn til gutten din, men latt ham finne søvnen selv. Som du sier - det tar bare 5-10 minutter.

hks1365380475

Hvis mine barn lager lyder på natta så går jeg ikke inn. Med mindre jeg hører at det er "syke" lyder som oppkast el.l.

Lillesøster snakker masse i søvne, og kan også nesten våkne. Men hun sovner igjen fort.

Jeg hadde nok ikke gått inn til gutten din, men latt ham finne søvnen selv. Som du sier - det tar bare 5-10 minutter.

Jada, han sovner fort igjen- heldigvis. Tror egentlig at han drømmer og lager så mange lyder at han "vekker" seg selv. Men så lenge han er rolig og vi hører at han ikke har vondt eller noe sånt, så får han ligge uten at vi går inn. Det virker som det er i perioder med denne drømmingen også. Det er ikke slik at han er klar for å stå opp på denne tiden av døgnet - han er egentlig en skikkelig sovegris:)

Annonse

Jada, han sovner fort igjen- heldigvis. Tror egentlig at han drømmer og lager så mange lyder at han "vekker" seg selv. Men så lenge han er rolig og vi hører at han ikke har vondt eller noe sånt, så får han ligge uten at vi går inn. Det virker som det er i perioder med denne drømmingen også. Det er ikke slik at han er klar for å stå opp på denne tiden av døgnet - han er egentlig en skikkelig sovegris:)

Da høres det ut som en flott plan å bare la ham styre på, og ikke gå inn til ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...