Gå til innhold

Måtte sitte inne på et rom alene

Anbefalte innlegg

Gjest mammaen hans

Fikk litt sjokk her en dag. Gutten min som nettopp har begynt på skolen sa at læreren hadde stengt ham inne på et rom og at han måtte sitte der alene. Grunnen var at han hadde bråkt. Men det var lenge siden sa han.

Jeg har nesten problemer med å tro det. Læreren virker så dyktig og grei, hun har også skrytt mye av min sønn. Intet spesielt med ham.

Men om det er sant så reagerer jeg. Kan man forvente at alle 6 åringer skal være så rolige i flere timer da? De har mye mere teori enn før. Hvilken oppfatning vil ikke de andre barna få av ham nå? Synes det virket ganske nedverdigende å gjøre dette. Mulig en reagerer mere nå det er ens egne slikt blir gjort med. Hvordan ville dere reagert? Jeg er mest redd for syndebukkstempelet.

Fortsetter under...

Gjest mirakel*2?

jeg hadde og vært redd for syndebukkstempelet. Hvis han har laget mye bråk der og da, og ingen voksne hadde mulighet til å ta seg av han, så kan det jo hende at de måtte sette han på eget rom, men her sier du jo at det var lenge etter.

Jeg synes det er dumt at de skal gjøre slikt, spesielt med så små barn. De kommer jo rett fra barnehagen.

Bråker unger så det ødelegger for andre må de "fjernes" så det ikke utvikler seg. Å stenge noen inne synets jeg ikke noe om. Men at de evt. må gå på gangen til de kan være rolige er ok. Jeg ville ringt til læreren for å høre hennes/hans versjon.

Jeg tviler på det gutten sier om at han ble 'stengt inne på et rom'. Du hører vel selv at det ikke er særlig sannsynlig?

Derimot stemmer det sikkert at han ble tatt vekk fra klassen og plassert i et annet rom slik at resten av klassen fikk arbeidsro eller hva det nå måtte handle om.

Annonse

Høres ut som om læreren brukte metoden Time Out, hvor hvis et barn bråker eller ikke vil gjøre som det skal blir satt i et rom alene. Som regel skal man sitte i 10 minutter + alderen på barnet, så hvis han er 6, skulle han sitte i 16 minutter. Men som nevnt her, hadde nok kontakte læreren, det kan jo føles som en evighet for et barn å sitte stille, mens det egentlig bare er 10 min.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...