Gå til innhold

"åndenes makt"

Gjest tror ikke på spøkelser ?

Anbefalte innlegg

Gjest tror ikke på spøkelser ?

Så dette programmet på TV igår kveld og begynte å lure på en del ting.

Personene i dette huset både så og hørte ting som var unormalt. Til og med katta reagerte på dette.

Begynte å tenke på psykotiske mennesker. De ser og hører jo også ting som ikke er der....

Hvordan skille mellom dette?

Hvordan vet vi at disse menneskene ikke hallusinerer og har vrangforestillinger?

Hvordan ville psykiatere og andre behandlere se på dette? Ville de gi dem anti-psykotika og si at de er psyke?

Jeg også satt på stua på lørdagskvelden og hørte lyder på kjøkkenet, og tenkte at noen var der. Jeg reagerte på dette og katta også.

Men kan ikke si at katta reagerte på lydene på kjøkkenet. Den reagerte heller på meg, tror jeg.(det var heldigvis ingen der da, kanskje det var mus?) Men dette er ikke første gangen det skjer spesielle ting som jeg reagerer på.

Hvis jeg nå var veldig overtroisk, så kunne jeg jo ringt til "åndenes makt" og kanskje fått høre at huset mitt er "hjemsøkt" eller noe sånnt. Kanskje fått høre at bestemora mi "går igjen på kjøkkenet mitt?"

Hvordan skiller man imellom psykotiske mennesker og mennesker som mener de virkelig har (påviselig?) "spøkelser" i huset sitt?

De får jo også dette bekreftet av såkalte "seende" mennesker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200921-%C3%A5ndenes-makt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skraldepande

"Men kan ikke si at katta reagerte på lydene på kjøkkenet. Den reagerte heller på meg, tror jeg.(det var heldigvis ingen der da, kanskje det var mus?) Men dette er ikke første gangen det skjer spesielle ting som jeg reagerer på."

Du er ikke alene om det, nesten alle har slike øyeblikk.

Noen får angstanfall når de føler seg utrygge, og da føler de uvirkelighet og ulike merkelige smerter og trekninger i kroppen. Helt normalt for et panikkangstanfall, men det er skremmende når man ikke vet hva det er første gangen. Noen tror de får en åpenbaring fra gudene, andre tror de får hjerteinfarkt. Noen har også små vilkårlige epilepsianfall uten å vite det. Et utall ting kroppen kan finne på for å skremme deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200921-%C3%A5ndenes-makt/#findComment-1427078
Del på andre sider

Kjenner jeg NHD rett så ville nok han sagt at disse to fra Karmøy, (var det ikke derfra de var) er psyke på et vis. Akkurat i dette tilfelle med Åndenes Makt, så er det vel greit å skille, siden det her var snakk om flere som opplevde rare ting i dette huset. At nærmest alle som befant seg i det huset skulle bli psykotiske, er vel ikke trolig.

Jeg har min teori på dette. Som hun synske damen sa, så er det gjerne slik at de som har opplevd sterke ting i livet, er mer mottagelige for den energien som befinner seg på en annen dimensjon enn vår. Men noen er også født med slike antenner. Jeg tror at de som hallusinerer, også befinner seg på samme nivå til en viss grad, men for dem går det over stokk og stein. De tar inn så mye at det blir bare et stort kaos av kanskje noe ekte energier pluss en hel del fantasi og ikke minst redsel. En helt vanlig lenestol f.eks kan omdannes til en uhyre i deres sinn. Da er det ikke lenger energier fra en annen dimensjon, da er det kaos i personens indre, som tar overhånd.

Det er muligens en balansegang der et sted, med å ta inn åndeverden og begynne å hallusinere. Den ene delen er psykdom den andre er reell åndelig kontakt. Skal det ikke tippe over, så er det viktig å ha begge beina på jorda.

Men i det huset i programmet i går, var det tydeligvis så sterke energier at fler enn de med stor mottagelighet opplevde ting. De pleier å like veldig dårlig forandringer slike ånder, så som opp-pussing. Det er vel derfor de henger igjen, at de ikke fikser den forandring det er å dø.

Jeg kommer helt sikkert til å gå igjen på jobben, da jeg legger nesten hele min energi igjen der...hehe.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200921-%C3%A5ndenes-makt/#findComment-1427660
Del på andre sider

Gjest tror ikke på spøkelser?

Kjenner jeg NHD rett så ville nok han sagt at disse to fra Karmøy, (var det ikke derfra de var) er psyke på et vis. Akkurat i dette tilfelle med Åndenes Makt, så er det vel greit å skille, siden det her var snakk om flere som opplevde rare ting i dette huset. At nærmest alle som befant seg i det huset skulle bli psykotiske, er vel ikke trolig.

Jeg har min teori på dette. Som hun synske damen sa, så er det gjerne slik at de som har opplevd sterke ting i livet, er mer mottagelige for den energien som befinner seg på en annen dimensjon enn vår. Men noen er også født med slike antenner. Jeg tror at de som hallusinerer, også befinner seg på samme nivå til en viss grad, men for dem går det over stokk og stein. De tar inn så mye at det blir bare et stort kaos av kanskje noe ekte energier pluss en hel del fantasi og ikke minst redsel. En helt vanlig lenestol f.eks kan omdannes til en uhyre i deres sinn. Da er det ikke lenger energier fra en annen dimensjon, da er det kaos i personens indre, som tar overhånd.

Det er muligens en balansegang der et sted, med å ta inn åndeverden og begynne å hallusinere. Den ene delen er psykdom den andre er reell åndelig kontakt. Skal det ikke tippe over, så er det viktig å ha begge beina på jorda.

Men i det huset i programmet i går, var det tydeligvis så sterke energier at fler enn de med stor mottagelighet opplevde ting. De pleier å like veldig dårlig forandringer slike ånder, så som opp-pussing. Det er vel derfor de henger igjen, at de ikke fikser den forandring det er å dø.

Jeg kommer helt sikkert til å gå igjen på jobben, da jeg legger nesten hele min energi igjen der...hehe.

Hei og takk for svar!

Jeg er veldig enig med deg i det du skriver.

Grunnen til at jeg begynte å tenke på vrangforestillinger var at han mannen så et handkle (eller hva det nå var) som ble slengt fra det ene stedet til neste.

Hun dama hørte jo også noen som ropte "hallo?"

Tror sikkert du har rett i at mennesker som opplever traumatiske ting kan bli litt sensitive og mere mottakelig for ting.

Har opplevd en del av dette selv. Skremmer meg selv av og til ved at jeg "ser" hva som kommer til å skje.

Synes bare dette var litt interesant. Hører gjerne hva andre mener om dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200921-%C3%A5ndenes-makt/#findComment-1427679
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...