Gå til innhold

Klör atopisk eksem?

Anbefalte innlegg

Gjest betasuppe

Skrev for noen dager siden et innlegg her om min 1-årige datter som hsr nuppete, ru hud på kinnene.

Noen av dere mente det kunne være atopisk eksem. Men er det ikke slik at den typen eksem klör?

Hun klör nemlig ikke, jeg har ikke en eneste gang sett henne klö seg. Betyr det at det ikke er atopisk eksem?

Noen med peiling?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200939-kl%C3%B6r-atopisk-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vesla klør ikke, men hun har atopisk eksem.

Dersom vi ikke bruker aderma exomega på det så dekker det så godt som hele kroppen hennes - men selv da klør det ikke med mindre det sprekker. Da klør i så fall sprekkene mens det gror.

Ru&tørr i kinnene var hun når hun var lita hvis vi ikke smurte, men vi bodde langt nord i røft klima så det forundret meg ikke. Vinterbarn.

Jeg kjenner flere som har atopisk eksem, og jeg har en sønn med atopisk eksem.

Venninnen min sine unger klør seg til blods på det værste.

Om natten må de bruke tøyvanter. så de ikke klorer seg opp i søvne.

Min gutt klør veldig når han har skikkelig utbrudd.

Men er ikke huden "hissig" så klør han ikke.

Kan komme an på graden av eksemen og kanskje?

Her i gården fungerer kun Kamille kremen fra helsekosten.

Den er og kløstillende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...