Gå til innhold

Full narkose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man skal fjerne mandlene og blir lagt i full narkose, hva da med urin og avføring? Det skal fastes på forhånd, betyr det da at man ikke kommer til å ha uhell? Må man ha kateter eller bleie eller liknende på seg under operasjonen og mens man er i narkose? Min sønn skal fjerne mandlene og han er veldig opptatt av disse spørsmålene. Noen som vet?

Skrevet

Neida - det kommer ingenting. :o) Om man er i narkose så betyr ikke det at alle kroppsfunksjoner "kobles ut". :o)

Skrevet

Det er en større fare at blæra kan bli for full innen man får gått på do igjen, for man tisser ikke på seg av seg selv under narkosen. Det kan ta litt tid før man får til å tisse etter at man har våknet av narkosen. Derfor må man på do og tømme blæra rett før.

Det er heller ikke nødvendig med bleie. Det kommer ikke avføring.

Skrevet

Inngrepet er over på 10 minutter, og man våkner straks etterpå. Kroppens vanlige funksjoner går som vanlig, og pleier han ikke å gjøre på seg til vanlig, gjør han det ikke nå heller.

Skrevet
  Cumbria skrev (På 4.10.2005 den 13.15):

Inngrepet er over på 10 minutter, og man våkner straks etterpå. Kroppens vanlige funksjoner går som vanlig, og pleier han ikke å gjøre på seg til vanlig, gjør han det ikke nå heller.

Det er IKKE alltid at det tar 10 minutter å operere mandlene.

Jeg fikk beskjed om at det tok ca. 30 minutter da min sønn skulle fjerne de. Etter 40 minutter begynte jeg å bli engstelig. Jeg gikk i gangene og ventet på telefon fra operasjonen, for de skulle ringe når jeg skulle komme ned på oppvåkningen.

Må si at jeg begynte å lure på hva som hadde skjedd under operasjonen, om noe var galt. Var skikkelig redd. Tror det gikk ca. 50 minutter tilsammen.

Jeg sa fra til dem på avdelingen at det var dårlig gjort å si at det tok så og så lang tid, og så tok det faktisk nesten dobbelt så lang tid som de sa. Det kan skremme skitten av en engstelig mor som går og venter.

Fikk beskjed om at det var ikke vanlig praksis å si hvor lang tid det tok, for det kan faktisk skje uforutsette ting underen operasjon i full narkose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...