Gå til innhold

Æsj, til å bli kvalm av

Anbefalte innlegg

Gjest Skal snart føde

Er gravid i 8 måned og vurder tøybleier til mitt barn. Søkte etter tøybleier på nettet og fikk blandt annet opp følgende side: www.diaper.nu

Dette er en side for voksne mennesker som vistnok ønsker å gå med bleier??? Hvor syk kan ikke et menneskesinn være, bleier liksom?

*æsj*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201037-%C3%A6sj-til-%C3%A5-bli-kvalm-av/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært inne på den siden du nevner, men du er sikker på at det ikke er kroppen som er syk, da? Det er jo voksne som må gå med bleier pga f.eks. nevrologisk sykdom.

*beskjemmet, har vært inne og tittet :o)*

Hehe, nei her er det nok ikke snakk om vanlig inkontinens, nei...

Sykt, ja - men vel av de mer uskyldige fetisjene?

Annonse

Gjest M.Angelica

For å spare miljøet for to tonn søppel som man produserer i løpet av en bleieperiode, sikkert...

Men innebærer det ikke en del vasking? Strøm etc..

Og det blir jo ganske tjukt rundt rompa på ungen? Så det blir mindre bevegelighet for barnet...

Men innebærer det ikke en del vasking? Strøm etc..

Og det blir jo ganske tjukt rundt rompa på ungen? Så det blir mindre bevegelighet for barnet...

Ja, jeg bruker ikke tøybleier altså. ;) Men i all propagandaen man får tilsendt som gravid/nybakt mor er det det som er argumentet.

Gjest M.Angelica

Ja, jeg bruker ikke tøybleier altså. ;) Men i all propagandaen man får tilsendt som gravid/nybakt mor er det det som er argumentet.

Regner med du er litt for stor til bleier nå :P

(Sorry, måtte bare =)

Jeg brukte faktisk tøybleier da jeg var baby *gammel* ;)

Annonse

Ifølge SFT er belastningen på miljøet omtrent den samme, ettersom tøybleier medfører såpass mye vannbruk og vaskemidler.

Det kommer jo an på hva slags vaskemiddel man bruker. Vi brukte tøybleier og vasket med mildt og miljøvennlig vaskemiddel. Det gjør jeg forsåvidt enda, vi tåler det bedre alle sammen, det er ikke så hardt på tøyet og ikke så hardt for huden.

Vi brukte tøybleier av mange hensyn, barnets hud, miljøårsaker og ikke minst hvor billig det er. Selvom det koster noen kroner i innkjøp er det mye billigere og kan brukes av flere barn. Og det er heller ikke så tungvint som folk tror.

Regner med du er litt for stor til bleier nå :P

(Sorry, måtte bare =)

Jeg brukte faktisk tøybleier da jeg var baby *gammel* ;)

Jeg er eldre enn deg, og brukte papirbleier! ;-)

Som barn nr 3 i en tett søskenflokk tror jeg min mor hadde fått nok av bleievask! ;-)

Det kommer jo an på hva slags vaskemiddel man bruker. Vi brukte tøybleier og vasket med mildt og miljøvennlig vaskemiddel. Det gjør jeg forsåvidt enda, vi tåler det bedre alle sammen, det er ikke så hardt på tøyet og ikke så hardt for huden.

Vi brukte tøybleier av mange hensyn, barnets hud, miljøårsaker og ikke minst hvor billig det er. Selvom det koster noen kroner i innkjøp er det mye billigere og kan brukes av flere barn. Og det er heller ikke så tungvint som folk tror.

Jeg må innrømme jeg er sjeleglad vi ikke bruker tøybleier når lillegutt har lagt gokaka i bleia som tyter utover i alle kanter. : ) Glad den går rett i søpla, og han er bare 2 mnd. så er ikke møkkalukt ennå heller. Blir det ikke fryktelig grisete å rengjøre skikkelige bæsjebleier? Tissebleier er en ting..

Og det må bli utrolig mye vask? Her vaskes det ca 3 maskiner hver dag, gjør ikke annet å vaske.. Hadde vi brukt tøybleier hadde vi ikke gjort annet..

Bare lurer.. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...