Gå til innhold

4 mnd og nattmat

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på dette, ja
Skrevet

Hvor ofte får din 4 måndling nattmat?

Min vil ha to ganger pr natt. Er det normalt??

Jeg ammer ikke, han får MME.

Hvis jeg ikke gir ham, så skriker han...

Skrevet

Hun fikk pupp en gang eller to hver natt da hun var 4 mnd.

Kuttet nattmåltidet da hun var rundt 6 mnd, da skal de kunne klare seg hele natta uten mat. Men det var selvsagt skriking noen netter, de to første nettene holdt hun ut i 1,5 time før hun ga seg og skjønte at det ikke ble noe pupp.

Om de får pupp eller MME har lite å si, selv om mange tror at alle MME-unger sover godt hver eneste natt.

Skrevet

Det er nok ganske normalt, ja. Min eldste trengte ikke mat om natten v/ 4 mnd, min yngste våknet oftere enn to ganger (3-4 ganger) helt frem til "skrikekur" v/ 8 mnd.

Gjest Persille
Skrevet

Billa sluttet å spise på natten da hun var ca 9 uker... (23-07).

Gjest klem til deg
Skrevet

Det er normalt,ja.

Tok det opp med helsesøster i barselgruppen, da var de fleste babyene fire mnd. Hun sa at hun ikke anbefalte å nekte nattpupp før seks mnd. De barna som klarte seg uten, sov igjennom, mens de som trengte det, ba om nattmat. Noen våkner selvsagt av vane eller lyst på kos, men hun sa at de aller fleste som våknet, trengte denne maten, og at det i de fleste (men ikke alle) tilfeller ble svært mye skriking hvis man avvente med nattmåltid før de var seks mnd. Ved seks mnd alder skal de aller fleste være i stand til å ta til seg nok energi i løpet av dagen, til at de kan sove om natten, evt med et måltid ved foreldrenes leggetid. Ved denne alderen har jo de aller fleste begynt å gi fast føde også.

Prøv å pumpe, og la pappaen ta et par netter (i helgen hvor han ikke skal på jobb?) i uken, slik at du får sove ut (evt ammer en gang midt på natten, hvis du har veldig spreng).

Skrevet

Jeg er av den oppfatning at barn ikke skal ligge å skrike uansett. Min eldste sluttet med nattmat av seg selv ved 2 mnds alder og yngste sluttet av seg selv ved 6 mnds alder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...