Gå til innhold

Jogging og slanking


Gjest Amused

Anbefalte innlegg

Hvor stor er sjansen for å gå ned 3-5 kg ved å begynne å jogge uten å redusere inntaket av de nydelige middagene og annet snacks som samboer lager? Forelskelsen og det gode liv har gitt meg litt ekstra å ta i, men jeg har kjøpt nye joggesko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Alle monner drar, som det heter.

Så det vil selvfølgelig hjelpe.

Men i løpet av en dag bør man spise ca. hver tredje time, altså ca. 5 ganger per dag.

Det betyr at du dytter i deg ca. 35 måltider i uka.

Hvis 7 av 35 måltider er bedre middager, og de resterende 28 måltidene er sunne og gode, ligger du uansett jævla bra an.

Så du trenger overhodet ikke å ha dårlig samvittighet for å spise gode middager. De utgjør uansett bare en liten del av ditt totale kaloriinntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle monner drar, som det heter.

Så det vil selvfølgelig hjelpe.

Men i løpet av en dag bør man spise ca. hver tredje time, altså ca. 5 ganger per dag.

Det betyr at du dytter i deg ca. 35 måltider i uka.

Hvis 7 av 35 måltider er bedre middager, og de resterende 28 måltidene er sunne og gode, ligger du uansett jævla bra an.

Så du trenger overhodet ikke å ha dårlig samvittighet for å spise gode middager. De utgjør uansett bare en liten del av ditt totale kaloriinntak.

Ah, flotte greier :)

Takk for oppmuntrende svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen er jo selvsagt bedre enn om du ikke beveger deg mer ;-). Joda selvsagt bedrer det vekten. Og uansett så har du jo alt å vinne på å begynne å jogge, man føler seg ganske enkelt langt mer vel. Og du slipper å gå ned på kaloriinntaktet. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har mosjonsert noe særlig før du starter opp, tipper jeg at du vil gå ned ca. 5 kg i løpet av det første året du jogger. Uten å forsake bordets gleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen er jo selvsagt bedre enn om du ikke beveger deg mer ;-). Joda selvsagt bedrer det vekten. Og uansett så har du jo alt å vinne på å begynne å jogge, man føler seg ganske enkelt langt mer vel. Og du slipper å gå ned på kaloriinntaktet. Lykke til!!!

Takk! Har jogget hele 3(!) ganger den siste uka, og må bare holde på motivasjonen, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke har mosjonsert noe særlig før du starter opp, tipper jeg at du vil gå ned ca. 5 kg i løpet av det første året du jogger. Uten å forsake bordets gleder.

Jeg sykler til og fra jobb, men merker jo at jogging er en helt annen form for trening... Hadde sannelig vært fint om jeg sluttet å røyke også ;)

*puster og peser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykler til og fra jobb, men merker jo at jogging er en helt annen form for trening... Hadde sannelig vært fint om jeg sluttet å røyke også ;)

*puster og peser*

Ja, du må slutte å røyke. Jogging er nok en type trening som gir forholdsvis raske resultater når det gjelder slanking. Pluss at man ikke får tunge muskler. Man får lange, slanke muskler i beina av å jogge.

Jeg har løpt i mange år og eter som en gal hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må slutte å røyke. Jogging er nok en type trening som gir forholdsvis raske resultater når det gjelder slanking. Pluss at man ikke får tunge muskler. Man får lange, slanke muskler i beina av å jogge.

Jeg har løpt i mange år og eter som en gal hest.

Genialt! Og så får man en så deilig følelse i kroppen etterpå, i tillegg til veldig god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rikkkkard

Du får et par svar i denne tråden som er litt for konsekvente. Du sier lite om hvordan dette "snacksy" kostholdet ditt faktisk er.

Men erfaringsvis begynner mange å spise sunnere av "seg selv" etter å ha begynt å trene regelmessig og noenlunde strukturert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...