Gå til innhold

Tilsette jern i Helios hirse-grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg bare begynne med grøt! Jeg skal lage den første grøten av Helios hirse, men den er jo ikke tilsatt jern og det skal vel babyen ha ekstra av? Hvordan gjør dere det da? Det er vel noen av dere som er litt økologiske og opplyste?:-)

Fortsetter under...

Skrevet

Hadde vært ille om menneskeheten var avhengig av kunstig tilsatt jern :P

Hirse er et av de mest jernrike kornslag som finnes, fra naturens side.

Skrevet

Hirse er naturlig jernrik. Hvis du gir litt c-vitamin til (fruktpuré f.eks.), skulle det ikke være nødvendig med noe mer. Eventuelt kan du koke grøten i jerngryte.

Skrevet

åååå *rødmer*

Skrevet

Ja, ikke sant ?

Når jeg leser Nestlé reklamen om den "nødvendige" jerntilsetningen, lurer jeg alltid på hvordan det kan ha seg at evolusjonen har skapt en art som er avhengig av industrimat.

Skrevet

Hirse er naturlig jernrik. Hvis du gir litt c-vitamin til (fruktpuré f.eks.), skulle det ikke være nødvendig med noe mer. Eventuelt kan du koke grøten i jerngryte.

Takk for svar! Nå kom jeg på at sist pleide jeg å gi litt frukt sammen med ja!

Annonse

Skrevet

Ja, ikke sant ?

Når jeg leser Nestlé reklamen om den "nødvendige" jerntilsetningen, lurer jeg alltid på hvordan det kan ha seg at evolusjonen har skapt en art som er avhengig av industrimat.

Hihi, naturen ble nok bestukket av Nestle :)

Skrevet

Ja, ikke sant ?

Jeg tror jerntilsetning er blitt nødvendig fordi mange kornsorter inneholder mye mindre jern enn før. (Pga. utarming av jorda etter mange års industrielt jordbruk? Eller fordi vi bruker andre sorter?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...