Gå til innhold

"Charlie og sjokoladefabrikken"

Anbefalte innlegg

Har dere sett filmen!?

Sammen med barna!?

Hvor gamle er barna som har sett den!?

Jeg spør, fordi jeg og guttungen på 6 år kom hjem fra den nå, og der var det unger fra 3-årsalderen som hylte fordi de var redde! Flere av dem var faktisk også alene inne. Dette er bygdekino, så forestillingen var i samfunnshuset, og foreldrene satt ute i bilene sine og røyka... Dette er _ikke_ tull!

Jeg ble rett og slett en smule provosert! Jeg er lærer på skolen, og "alle" ungene kjenner meg. Til slutt satt jeg med min egen guttunge ved siden av mg, ei livredd jente fra 3.klasse på andre sida, og søstrene til denne jenta på fanget. Foreldrene var ute i bilen sin!

Jeg mener: Enten går man sammen med ungene på film, eller man lar dem bli hjemme, hvis de ikke er så store at de faktisk klarer seg sjøl!

Hva mener du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201207-charlie-og-sjokoladefabrikken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3-åringer ALENE på kino??? Unger under skolealder i det hele tatt alene på kino?? Om det aldri er så mye bygdekino.... sprøtt!!

Bella (5.5 år) har sett filmen. Sammen med oss foreldre. I forkant hadde vi lest boken (bildeutgaven) for å gjøre henne kjent med historien - det er jo helt klart en historie som kan være nifs for unger, om man ikke vet at det går bra til slutt!

Hadde aldri ramlet meg inn i halvsøvne å sende en unge under skolealder alene på kino, om det var aldri så mye grendakino!

Beste hilsen fra

Vi har sett den, og femåringen syntes den var ganske skummel! Han klatret opp på pappas fang og satt der når det ble skumle scener. Jeg tenker i ettertid at han nesten var litt for liten.

Men å la treåringer gå alene på kino hører vel ingen steder hjemme, uansett hvilken film det er? Her slipper ikke så små barn inn alene. Å sitte i bilen og røyke mens ungene er på kino må da være stusslige greier, hvorfor ikke bli med inn og kose seg med filmen sammen med barna?

Annonse

Helt utrolig at det går an!!!!

For det første sender man ikke 3-åringer inn på kino alene - uansett film.

I følge anmelderene av Charlie ... anbefales ikke filmen for de minste.

Jeg vurderte det derfor dithen at jeg ikke tok med meg barna mine og så filmen. Barna er 4,5 og 5,5.

Men storesøster har sett den sammen med skolen - og hun syntes den var kjempefin.

At foreldre sender barna sine alene inn på kino, også de som går i 3.klasse (de er jo bare 8-9) år gamle, er uforståelig for meg. Kanskje på en Ole Brum film, men ikke på en film som er så skummel som denne.

Skriv innlegg i lokalavisen!

Det høres selvsagt helt uansvarlig ut å sende så små barn som 3-4-5 åringer alene på kino.

Men jeg ble ganske overrasket over at en 3.klassing (da er de vel 8-9år?) ble så redd for denne filmen? Det er jo ikke så veldig skummel film?

Jeg tok med meg 6 åringen min og lillebror på 4. Lillebror er egentlig en "pyse" når det gjelder skumle filmer, men denne gikk bra, han ble ikke redd.

Helt utrolig at det går an!!!!

For det første sender man ikke 3-åringer inn på kino alene - uansett film.

I følge anmelderene av Charlie ... anbefales ikke filmen for de minste.

Jeg vurderte det derfor dithen at jeg ikke tok med meg barna mine og så filmen. Barna er 4,5 og 5,5.

Men storesøster har sett den sammen med skolen - og hun syntes den var kjempefin.

At foreldre sender barna sine alene inn på kino, også de som går i 3.klasse (de er jo bare 8-9) år gamle, er uforståelig for meg. Kanskje på en Ole Brum film, men ikke på en film som er så skummel som denne.

Skriv innlegg i lokalavisen!

Jeg er enig i at barna ikke skulle vært alene; men jeg synes ikke denne filmen er skummel. Da er "De utrolige" f.eks skumlere og mer voldsom.

Filmer trenger ikke være skumle for at småbarn ikke takler å være på kino.

Lyder, effekter, mørke og sitte-stille-uten-å-snakke-lenge skaper en opplevelse som film på tv hjemme i stuen aldri kan komme i nærheten av. Film på tv og film på kino er helt usammenlignbart.

Derfor bør foreldre skjerpe seg og vurdere hvorvidt små barn passer på kino overhodet.

skorpionfisken

Jeg hadde i allefall sagt fra til foreldrene til de barna som omringet deg i redsel.

Jeg var med snuppa mi på 9 år. Hun likte IKKE filmen. Det var for høy og skjærende musikk, hun likte ikke at ungene, uansett hvor ekle de var ble fanget og skadet. Hun var ikke redd tror jeg men den falt absolutt ikke i smak.

Min sønn på 16 derimot var på originalfilmen (engelsk tale) og kom hjem med stjerner i øynene og mente at det var den kuleste filmen han hadde sett på lenge. Han syntes Johnny Depp som Willy Wonka var helt konge.

Jeg er enig i at barna ikke skulle vært alene; men jeg synes ikke denne filmen er skummel. Da er "De utrolige" f.eks skumlere og mer voldsom.

Ungene mine syntes denne var skumlere enn "de utrolige". Jeg lurer på om det kommer av at det var ekte skuespillere, slik at filmen ble mer realistisk.

Hæ? Var filmen skummel? Jeg har visst gått glipp av noen scener, jeg. Tenk, jeg klarte å sovne - og det under en film med Johnny Depp i hovedrollen!

*riste på hodet*

Jeg var og så den sammen med 6-åringen, og hun koste seg glugg. 3-åringer skal da ikke overlates til seg selv, verken på kino eller andre steder. Hva slag innavla bydgetullinger er dette, da?!

:D

Annonse

Sønnen min på 6 1/2 har sett den norske versjonen. Selvsagt sammen med en voksen (pappaen sin). Junior syntes den var grei nok, men han likte "De utrolige" bedre. Mannen min syntes Charlie var litt kjedelig.

Datteren min på 15 har sett originalversjonen sammen med en venninne. Hun var litt skuffet - men sa selv at det nok bl.a. skyldtes at hun alltid hadde tenkt seg (ut fra boka) Willy Wonka som en helt annen type enn han var i filmen.

Jeg ville ikke sendt småbarn alene på en "ukjent" film. Mine to har vært på kino sammen alene én gang, men da var storesøster tross alt 14 år, og de så en film lillebror hadde sett før (Pelle Politibil).

Dessuten høres det helt hjernedødt ut å kjøre ungene på kino og bare sitte utenfor selv. Den gangen vi sendte barna alene, var det fordi jeg syntes vi foreldrene fortjente en tur på kafé uten barn :-)

Nå har ikke jeg sett filmen, men jeg har sett noen klipp. Og jeg kan forstå at de minste kan synes det er skummelt.

Generelt er det også mer skummelt med "ordentlig" film enn med tegnefilm også.

Men jeg er enig, De utrolige er absolutt heller ingen film man sender barna alene på.

Det høres selvsagt helt uansvarlig ut å sende så små barn som 3-4-5 åringer alene på kino.

Men jeg ble ganske overrasket over at en 3.klassing (da er de vel 8-9år?) ble så redd for denne filmen? Det er jo ikke så veldig skummel film?

Jeg tok med meg 6 åringen min og lillebror på 4. Lillebror er egentlig en "pyse" når det gjelder skumle filmer, men denne gikk bra, han ble ikke redd.

Generelt tror jeg nok ikke 3.klassinger synes den er så skummel. Men husk: Hun hadde også ansvaret for 2 yngre søsken, (5 og 7 år), og savnet av mamma/pappa var nok like stort som selve redselen, tror jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...