Gå til innhold

Slutt på ammingen snart?snufs


St@rdust!

Anbefalte innlegg

Scott på snart 7 mnd er en stor krabat som er veldig glad i mat. Det jeg er bekymret for og lurer på er om han får i seg nok melk.

Det han spiser på en normal dag er:

kl.6.30 1pupp, kl.9.30 2dl grøt, kl.13.30 ca.2 dl middag(eller et stort glass(lager selv) evnt litt frukt, kl.16 1pupp, kl.18.30 2 dl grøt, kl.19 1pupp. Noen morgener klarer jeg å lure i ham litt av den andre også.

Men han er så nyskjerrig og våken at det virker som om han synes det rett og slett er kjedelig å spise pupp. Bare når han er ordentlig trøtt og sulten kan han holde på mer enn 4-5 min, det er imidlertid skjelden , og jeg savner det.

Prøver å få han til å drikke vann, men han får ikke i seg noe særlig.Jeg har jo lyst til å amme lenger, men han virker så uinteressert. Han blir fort ferdig med puppemåltidene og det er umulig å lure i ham noe mer, da bare tuller og biter han.Storesøster ammet jeg til hun var 14mnd og hun sluttet av selg selv på en måte som ligner det han holder på med nå. Er det noe jeg kan gjøre eller må jeg innse at ammeperioden blir kortere denne gang. Hva skal jeg i så tilfelle gi ham istedet for brystmelk. Må jeg gi ham erstatning? Helsesøsteren der jeg bor så at jeg kunne begyne å introdusere kumelk nå, men jeg trrodde man skulle vente til barnet var blitt ett år.

Takknemmelig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ammet også vesla mi til hun ble ca. 14 mnd. Da hun var rundt 6-7 mnd. fikk hun en periode der puppen var veldig kjedelig i forhold til det som skjedde rundt oss. Jeg prøvde så godt jeg kunne å få henne til å ta puppen, med varierende resultat. Bare på morningen og om kvelden, i senga var det noen særlig respons fra vesla. Jeg fant ut at det var enklere når ingenting rundt distraherte oss, så jeg passet på å gå et rolig sted når jeg skulle amme i denne perioden. Etter hvert ble hun mer interressert igjen, da jeg fortsatte å by henne puppen før hvert måltid. Jeg er glad jeg var såpass sta, for vi endte opp med å fortsette ammingen til hun ble 14 mnd, og jeg var 4 mnd. på vei med nestemann. Jeg må legge til at jeg trivdes veldig godt med å amme, og er glad for alle kosestundene det har gitt meg og datteren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære St@rdust! Du har gjort mange gode forsøk på å få dette til. Dette kan være en forbigående fase så muligheten er helt klart tilstede for at barnet etter hvert viser mer interessse igjen. Det anbefales ikke å gi kumelk før barnet er nærmere 12 mnd. gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...