Gå til innhold

Hvor tidlig må dere ut med barna om morgenen?

Anbefalte innlegg

fruen fra havet

Mine var alltid på plass i barnehagen når den åpnet kl 0700. Det kan da ikke være verre å begynne kl 07 enn på andre tidspunkter? Ungene må bare bli lagt så de får nok søvn (og da får foreldrene litt kveld også, når ungene må legge seg tidlig).

Fortsetter under...

Gjest blomsterløk

Ja, det er ikke særlig praktisk med en barnehage som begynner klokka 7.45 når jobben starter klokka 8. Skjønner egentlig ikke hva kommunen tenker som lager slike åpningstider. Ikke mye slingringsmonn for å rekke jobben og få skiftet på 15 minutter nei.

Nei, det er i grunn et dårlig tilbud når det ikke åpner før 0745.

Søsteren min bor i oslo, hun er alene med et barn. Hun starter på jobb i sentrum kl. 0800 (skulle helst ha vært der da) men det er jo heller sjelden hun klarer å rekke jobb.

Men det er visst ikke meningen at det skal være så greit. :(

Gjest jeg MÅ bare

Vi må dra kl 0640 til barnehagen, den åpner 0645. Hun blir hentet kl 1545.

Jeg har tre mil å kjøre til og fra jobb.

Har alltid hatt dårlig samvittighet, men det hjelper så lite ......

Hun er 5 år nå, og legger seg fortsatt kl 1900 på hverdagene siden vi må opp så tidlig.

Vi er ute rett før 0900. Jeg jobber tilnærmet fullt, min mann fullt.

Men det avgjørende for om det er "rått" (ditt uttrykk), er snarere lengden de er i barnehagen i løpet av en dag, ikke tidspunktet de leverer. Hentes de 17, er det vel litt i tøffeste laget for to små. Hentes de 15 til 1530, så er det vel bare spørsmål om døgnrytme, egentlig.

Til vanlig er vi ute av huset ca. klokka åtte om morran, og ungene hentes mellom 14.30 og 15.

I perioder pendler jeg, da er jeg på plass når barnehagen åpner kl 6.45, og henter dem igjen 16.30. Dette er heldigvis ikke for ofte, og det hender også i disse periodene at jeg har andre til å hente dem så de ikke får så lang dag.

Annonse

Og her sitter jeg å lurer på om hvordan det skal gå om og viss vi skal ut av dørene ca 07.45.... ( isteden for 0815)

Dersom dette er den måten dere må gjøre det på så kvel samvittigheten og gjør det beste utav det.Dårlig samvittighet er bortkastet energi dersom dere ikke kan eller ønsker å endre på det.

For meg etter dette veldig tidlig, men det hadde trolig vert verre for meg enn for barna å måtte stå opp så tidlig....( hadde det vert opptil dem hadde jo dagen begynt før kl 05...)

Gjest svaksterk

vi har tre nå. 2,4 og 5 år..

må kanskje på jakt etter noe annet å jobbe med så jeg kan få normal dag..

Hei:) Jeg tror ikke at det har noe å si at de må så tidlig i barnehagen. Tidlig på dagen er det få barn som er kommet, og de voksne har bedre tid til hvert enkelt barn. Sånn sett kan det være fint for barna å få en stille stund i barnehagen, før alle de andre barna også kommer.

Hos oss leverer mannen min ungene, og jeg henter de. (2 i bhg og 1 på skole/sfo)

Han leverer de 07.45, og jeg henter de mellom 15.30-16.00.

(barnehagen er åpen fra 07-17, sfo fra 07.30-16.30)

Jeg begynner tidlig på jobb (har 100% kontorstilling m/fleksitid) og kan derfor gå tidligere. Jobber meg opp et par timer i uken med å hente de når jeg gjør. Kan egentlig hente de i 15-tiden, men foretrekker å ta en dag avspasering med ungene innimellom i stedenfor :)

Vi leverer i barnehagen mellom 7.45 og 8.00, henter mellom 15.30 og 16.15.

Nei, jeg synes ikke det er rått å ta ungene ut så tidlig. Som en annen sier, det handler vel mest om døgnrytme, tidlig opp = tidlig i seng.

Vi jobber forresten fullt begge.

Dere er jammen heldig i norge når det "vanlige" er at mamma og pappa kan levere kl 8 og hente kl 15-16 ;)

Slik er det nemlig ikke i alle land.

At det skal være så fryktelig synd på barna den ene timen, om det er kl 07 eller 08.. Det har jeg faktiskt litt problemer med å forstå. De legger seg vel en time tidligere på kvelden ? Og om barna har fått god natt søvn og har en trivelig og rolig start på barnehagedagen, så ser jeg ikke problemet med den ene timen.

Men så er jeg jo ikke oppvokst i norge, og har kansje litt anderledes holdninger ?.. vet ikke jeg...

Når mamma og pabba MÅ jobbe en slik arbeidstid for å få mat på bordet og nok penger for at ting skal gå opp. Da er det bare slik. At foreldrene i tillegg skal få samvittighets kvaler for 60 minutter.. Tja.. det er jeg helt uenig i.

Har ikke dårlig samvittighet jeg, har tre små barn og kl 07:10 er de to minste i barnehagen og en på SFO. De må de være hvis jeg skal rekke å være på jobb i tide.

Riktignok så jobber jeg kun 3 formiddager i uka. Men der jeg vokste opp så er det mer "vanlig" at barna står opp tidlig på morran. En at de blir levert kl 08 eller 09.

Har på følelsen at nordmenn har liten tolleranse for at noen foreldre velger å gjøre ting litt anderledes en det som er "vanligst". At de blir stemplet som dårlige foreldre fordi de lar barna våkne en time tidligere på morran, eller legger barna en time senere på kvelden. Eller at stakkars barnet får nugatti på brødskiven av og til.. Noe så fryktelig.. *ironi* hehe...

Til hovedinnlegger, syns at du skal ikke ha dårlig samvittighet. Du gjør det som du føler at passer din familie.

Hvorfor MÅ alle være så A4 hele tiden ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...