Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å ta med meg noe musikk til å ha under fødselen. Har ikke prøvd det før, men blir veldig beroliget av "min" musikk.

Men det jeg lurer på er om jeg da for alltid vil forbinde den musikken med smerter?

Hvis du hadde med musikk, hva hadde du med?

Også postet på Graviditet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201313-musikk-p%C3%A5-f%C3%B8destua/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan anbefale musikk! Første gsng hadde jeg det bare jemme, andre gang også på fødestua. Det virker avslappende og man slipper å høre andres hyl.

Jeg forbinder kun positive ting med musikken i etterkant.

Syns det var fint med ei blanding av rolig og rask musikk..

Annonse

Under min første fødsel (som jeg følte jeg hadde en viss kontroll over selv) hadde vi sånn panfløytemusikk i bakgrunnen, det var veldig behagelig.

Under min 2. fødsel som jeg ikke hadde helt kontroll over (utmattet etter 2 døgn uten søvn og med jevne mas-rier) hadde ikke den søteste pusemuikken kunne hjelpe meg...

Husker da jeg skulle ha førstemann: Jeg fikk tak i to cd'er med musikk som skulle passe godt til fødsel (noe symfonisk, dramatisk....). Mannen min drasset rundt på en svær cd-spiller (de hadde bare radio på fødestua). Men ingen av oss orket å høre noe musikk da vi kom til selv fødselen!

Da jeg skulle ha de to andre, droppet jeg hele musikk-styret. Hadde andre ting å tenke på da :-)

Husker da jeg skulle ha førstemann: Jeg fikk tak i to cd'er med musikk som skulle passe godt til fødsel (noe symfonisk, dramatisk....). Mannen min drasset rundt på en svær cd-spiller (de hadde bare radio på fødestua). Men ingen av oss orket å høre noe musikk da vi kom til selv fødselen!

Da jeg skulle ha de to andre, droppet jeg hele musikk-styret. Hadde andre ting å tenke på da :-)

Jeg er jo forberedt på at jeg ikke orker å ha på noe. Men tenkte det kunne være en avveksling - kanskje - hvis lysten var der.

Jeg spilte hvis noe musikk tredje gangen, men kan ikke for mitt bare liv huske hva :-)

Husker jeg ble irritert fordi det "bråkte sånn" (det var noe rolige, stille greier)

Det er omtrent det jeg antar kommer til å skje. Men så tenkte jeg at det kunne jo være greit å ha med noe - i tilfelle jeg hadde lyst på litt avveksling.

Tror jeg tar med meg Il Divo og Secret Garden, og så får vi se om de blir liggende i bagen eller om de blir brukt.

Det er omtrent det jeg antar kommer til å skje. Men så tenkte jeg at det kunne jo være greit å ha med noe - i tilfelle jeg hadde lyst på litt avveksling.

Tror jeg tar med meg Il Divo og Secret Garden, og så får vi se om de blir liggende i bagen eller om de blir brukt.

Secret Garden var den ene plata jeg hadde med :-)

haha... Dette kunne det vært meg som skrev! Har opplevd det akkurat slik som deg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...