Gå til innhold

Trykk nedover

Anbefalte innlegg

Termin om ca 3 uker og har liksom et press nedover. I perioder føler jeg at jeg må tisse hele tiden.Er det hodet som fester seg eller hva.

Ellers så strammer magen min seg av og til feks når jeg er ute og går. Den blir helt hard. Det er ikke vondt,men litt ubehagelig. Er det det som er kynnere?

Er det noe man kan gjre forå føde tidligere. Feks bære tungt, løpe i trapper eller så.

Har begynt å få så vondt i rompa og ryggen at jeg kan nesten ikke gå og å sove er helt umulig.

Tror jeg kommer til å bli manisk av søvnmangel hvis dette skal vare i 3 uker til.

Noen som har fått noe å sove på i svangerskapet som ikke skadelig for babyen.

Det å lekke fostervann er det noe man merker veldig godt, jeg er alltid våt i buksa og kjenner at det kommer noe hver gang jeg reiser meg.Men det kan jo være utflod. Beklager at dette var litt ekkelt,men jeg lurer jo på det, så da spør jeg :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201331-trykk-nedover/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kakki1365380609

Termin om ca 3 uker og har liksom et press nedover. I perioder føler jeg at jeg må tisse hele tiden.Er det hodet som fester seg eller hva.

*Barnet har sunket godt ned i bekkenet og trykker på det som finnes i området. Ikke sikkert det er festet enda, men prosessen er i alle fall i gang.

Ellers så strammer magen min seg av og til feks når jeg er ute og går. Den blir helt hard. Det er ikke vondt,men litt ubehagelig. Er det det som er kynnere?

*Det høres ut som vanlige kynnere ja.

Er det noe man kan gjre forå føde tidligere. Feks bære tungt, løpe i trapper eller så.

*Masse kjerringråd, men er kroppen ikke klar så er det vanligvis ikke noe man kan gjøre med det.

Har begynt å få så vondt i rompa og ryggen at jeg kan nesten ikke gå og å sove er helt umulig.

Tror jeg kommer til å bli manisk av søvnmangel hvis dette skal vare i 3 uker til.

*Det er slik det er for de fleste, jeg har aldri hørt om noen som har fått noe å sove på. Prøv å hvile når du kan, sett på rolig musikk du liker godt.

Det å lekke fostervann er det noe man merker veldig godt, jeg er alltid våt i buksa og kjenner at det kommer noe hver gang jeg reiser meg.Men det kan jo være utflod. Beklager at dette var litt ekkelt,men jeg lurer jo på det, så da spør jeg :-)

*Høres ut som utflod. Hadde veldig mye nå siste gangen. Brukte truseinnlegg hele tiden :o)

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201331-trykk-nedover/#findComment-1431350
Del på andre sider

- Jeg tror ikke en kan kjenne fysisk at hodet fester seg, akkurat. Men barnet kan presse mot urinblæra, og da blir en tissetrengt.

- Ja, det er kynnere. Tegn på at kroppen forbereder seg til fødsel :).

- Ta det med ro nå som fødselen nærmer seg! Du trenger kreftene til fødsel og ikke minst barsel. Barnet kommer når det er klart, og jeg har ikke tro på at fødselen framskyndes ved å løpe i trapper etc.

- Det høres ut som om barnet ligger langt nede, og/eller at det trykker på en nerve. Tror ikke du må vente i tre uker på fødsel, gitt ;)

- Vet ikke.

- Det er slik det kjennes når det lekker fostervann. Sjekk det opp med en gang!! Det behøver ikke å være kritisk, for det dannes jo nytt fostervann hele tiden. Men det tyder på at fødselen sanart kan være i gang? Fostervann lukter forøvrig litt spesielt, litt søtlig på en måte.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201331-trykk-nedover/#findComment-1431360
Del på andre sider

Det er vanlig å føle nedpress på slutten.

Høres akkurat ut som kynnere.

Dersom du tror du lekker fostervann er det veldig enkelt å finne ut på sykehuset, dersom du virkelig tror du gjør det bør du be om å få komme på sjekk. Men det er veldig vanlig med vandig utflod også i svangerskapet, både i begynnelsen, midten og slutten.

Barnet kommer ikke før kroppen er klar, men om kroppen er klar kan både husvask, trappegåing og sex sette i gang. Jeg fikk beskjed om å ut og gå i trapper da jeg kom på sykehuset... Men dersom kroppen din ikke vil, sliter du deg helt ut til ingen nytte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201331-trykk-nedover/#findComment-1431369
Del på andre sider

Det er vanlig å føle nedpress på slutten.

Høres akkurat ut som kynnere.

Dersom du tror du lekker fostervann er det veldig enkelt å finne ut på sykehuset, dersom du virkelig tror du gjør det bør du be om å få komme på sjekk. Men det er veldig vanlig med vandig utflod også i svangerskapet, både i begynnelsen, midten og slutten.

Barnet kommer ikke før kroppen er klar, men om kroppen er klar kan både husvask, trappegåing og sex sette i gang. Jeg fikk beskjed om å ut og gå i trapper da jeg kom på sykehuset... Men dersom kroppen din ikke vil, sliter du deg helt ut til ingen nytte.

De to første linjene er svar på hvert sitt spørsmål, og skal ikke leses i sammenheng med hverandre.

Ser at det ble litt klønete... ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201331-trykk-nedover/#findComment-1431371
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...