Gå til innhold

muskelsmerter i skulder


skulder79

Anbefalte innlegg

Jeg er en aktiv kvinne på 25 år. Har hatt periodevise smerter i høyre skulder i to år. I de siste måneder er det blitt verre. For meg virker det som smertene utspringer fra rhomboideus, og trekker lidt opp i nakken og ned i deltoideus. Har prøvd og avlaste. Smertene kan beskrives som bølgende og stikkende. Har karpaltunnel i h+v hånd. Ellers 100 % frisk. Lurer på hva eventuel behandling kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm. Som skrevet tidligere idag. CTS (Carpal tunnel syndrome) kan løses. Thermotex puten har god virkning på slikt. Skulderen din er jeg litt mer usikker på. Hva sier legen?

- mvh JSB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-skulder79

Med slike smerter hadde jeg vel først og fremst tenkt på hva slags aktiviteter som er provoserende. For det er klart at hvis det er ting du foretar deg som er utløsende for problemene, så må du i hvertfall kutte ut det.

Men jeg tror at når du i 2 år har hatt trøbbel med skulderen, så burde du få tatt MR- rtg eller ultralyd-undersøkelse.

Ellers har jeg sterk tro på "naturens egen helbredende kraft". Dvs. all fysisk aktivitet som ikke virker negativt på skulderplagene, vil være bra. Den økte blodgjennomstrømning som skjer ved trening vil være gunstig for det skadde området. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...