Gå til innhold

Til alle dere som svarte på Hvor høyt studielån dere har?!

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Snottis 26
Skrevet

Har dere også en nå en god jobb som tilsvarer den lånesummen dere tok ?

Med andre ord, det går helt fint å betale 4000 kr per kvartal pga at du faktisk tjener så himla godt?

Grunnen jeg spør er at jeg til våren blir utdannet førskolelærer. Som jeg har brukt 4 år år på (2 år var deltid).

Og har 180.000 i studielån når jeg er ferdig utdannet.

Det er jo ikke allverden man tjener som førskolelærer da :(

Gjest M.Angelica
Skrevet

Man tjener ikke dårlig heller. En vanlig førskolærerlønn ligger på ca 255 000 og ped.lederlønn ca 275 000 kr.. (Nybegynnerlønn) =)

Gjest Aimabel
Skrevet

Nei, jeg har inntekt på ca 100 000 altså elendig. Det er ikke så lett å betale 3600 i måneden da.

Gjest svarte sist
Skrevet

Jeg tjener kun 5000 i måneden, men siden jeg er gift tror jeg ikke at jeg får rentefritak. Men vi sliter litt med utgiftene, vi gjør det. Du tror jeg skal klare det fint. Ikke bekymre deg.

Gjest svarte sist
Skrevet

Nei, jeg har inntekt på ca 100 000 altså elendig. Det er ikke så lett å betale 3600 i måneden da.

Har du flytende rente og skal du binde den? Jeg er usikker...

Gjest Aimabel
Skrevet

Har du flytende rente og skal du binde den? Jeg er usikker...

Nei, jeg har ikke problemer med å styre økonomien. Jeg bruker aldri mer enn jeg har uansett. Det lønner seg aldri å binde. Jobber du som førskollelærer eller skal du begynne?

Gjest svarte sist
Skrevet

Nei, jeg har ikke problemer med å styre økonomien. Jeg bruker aldri mer enn jeg har uansett. Det lønner seg aldri å binde. Jobber du som førskollelærer eller skal du begynne?

Var dette svaret til meg? Jeg jobber ikke som førskolelærer nei.

Gjest Aimabel
Skrevet

Var dette svaret til meg? Jeg jobber ikke som førskolelærer nei.

Nei, sorry det var til trådstarter. Men så leste jeg bedre og fant ut at hun er under utdanning.

Gjest Aimabel
Skrevet