Gå til innhold

Et merkelig barn

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er vel ikke uvanlig at små barn leker med gamle fantasidamer som tidligere har dødd i huset?

Men hva faen skal du med nhd? Det du trenger er en exorcist.

• Svar 176
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• Patsi

19

• Osiris

9

• Jeg er en annen

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men selv om de ikke kom hjem akkurat på samme tidspunkt hver dag, så var det vel rundt samme klokkeslett.

Noen ganger var potetene ferdig, andre ganger måtte de vente litt. Det husker man ikke så mange år etterpå.

Da jeg gikk på universitetet hadde vi gatelyspærer som blinket lenge før de gikk. Tilfeldigvis "gikk" de noen ganger da jeg gikk under lampen, og jeg fikk rykte på meg for å "drepe" lyspærene. Etterpå kom de på igjen.

Hver gang en lampe blinket med meg i nærheten, fikk jeg "skylden". At de blinket like mye uten meg der var det selvsagt ingen som verken la merke til eller husket.

Tricks of the brain.

Med vennlig hilsen

Morsomt!

Du argumenterer i en annen retning enn jeg hadde regnet med.

Jeg tenkte at du ville foreslå at mine foreldre tenkte på meg når de satte seg i bilen og at det var dette jeg merket. Derfor ble potetene satt over til riktig tid uansett når de kom.

Men tankeoverføring er kanskje også for utrolig for deg?

Gjest svaksterk
Skrevet

Det er vel ikke uvanlig at små barn leker med gamle fantasidamer som tidligere har dødd i huset?

Men hva faen skal du med nhd? Det du trenger er en exorcist.

*lol*

Skrevet

Så spennenede! Jeg synes du bare skal "støtte" ham jeg, tro ham, uten å bygge lange samtaler videre på det. Går nok over av seg selv før eller siden uansett.

Skrevet

Hei,

Noen mener jo at Julenissen eksisterer. Eller Usynlige Lilla Kaniner?

Hvordan avgjør du om Usynlige Lilla Kaniner eksisterer?

Med vennlig hilsen

Finnes det noe som tyder på at julenissen eksisterer?

Finnes det noe som tyder på at overnaturlige fenomener eksisterer?

:-)

Skrevet

Statistikk, kalles det.

Hvis du bare føler "nå kommer de snart" ofte nok, så er det klart du får rett - før eller siden.

De gangene du fikk rett er de du husker. De bekrefter regelen.

De gangene du tok feil (det store flertallet) husker du selvsagt ikke, fordi du tenkte ikke så mye over det. De kom jo ikke, og "det fungerer jo ikke hver gang".

Det er en måte hjernen kan lure oss på, men det er overhodet ikke noe "mystisk" eller overnaturlig.

Med vennlig hilsen

Så er det kanskje dumt å innrømme å ha sett vardøger mange ganger i voksen alder?

Jeg er utrolig nøktern og tror ikke hverken på julenissen eller spøkelser, men vardøgerne jeg hadde overrasket min eksmann mange ganger, for det kunne ikke statistikkforklares.

Skrevet

Jeg synes faktisk det er mer voksent å innse at alt som skjer rundt oss nødvendigvis ikke kan forklares ;-)

Jeg mener også det er en smule respektløst å tro at man selv har svar på alt...

Enig!

Skrevet

Så er det kanskje dumt å innrømme å ha sett vardøger mange ganger i voksen alder?

Jeg er utrolig nøktern og tror ikke hverken på julenissen eller spøkelser, men vardøgerne jeg hadde overrasket min eksmann mange ganger, for det kunne ikke statistikkforklares.

At noe er statistisk usannsynlig betyr ikke at det er et vardøger eller noe annet overnaturlig.

Det er *meget* usannsynlig at man skal vinne i lotto, men noen vinner hver uke. Det er ikke noe overnaturlig i det heller.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Morsomt!

Du argumenterer i en annen retning enn jeg hadde regnet med.

Jeg tenkte at du ville foreslå at mine foreldre tenkte på meg når de satte seg i bilen og at det var dette jeg merket. Derfor ble potetene satt over til riktig tid uansett når de kom.

Men tankeoverføring er kanskje også for utrolig for deg?

Hei,

Det handler ikke om "hva som er for utrolig", men hva som er virkelig. Hvis tankeoverføring virket kunne vi satt opp uavhengige tester og påvist det. Foreldrene dine og deg kunne demonstrert tankeoverføring.

Det kan dere ikke, og årsaken til det er så enkel som at det ikke finnes.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Finnes det noe som tyder på at julenissen eksisterer?

Finnes det noe som tyder på at overnaturlige fenomener eksisterer?

Hei,

Nei, i begge tilfeller - dog er det vesentlig flere som påstår at de har sett Julenissen enn at de har sett/merket noe overnaturlig.

Med vennlig hilsen

Skrevet

At noe er statistisk usannsynlig betyr ikke at det er et vardøger eller noe annet overnaturlig.

Det er *meget* usannsynlig at man skal vinne i lotto, men noen vinner hver uke. Det er ikke noe overnaturlig i det heller.

Med vennlig hilsen

Oki - så kan jeg bare avskrive det som flaks at jeg alltid så min svigermor en halvtime før hun kom på uanmeldt besøk.

Jeg fikk i allefall muligheten til å finne på noe annet før hun kom....

laguna1365380434
Skrevet

:)

Vardøgeret til mine foreldre var pålitelig nok til at potetene var ferdigkokt til riktig tid hver dag!

Og jeg følte ikke at de kom, jeg hørte høyt og tydelig at bilen kjørte opp veien, svingte inn i garasjen og stoppet!

Jeg kan huske at jeg de første gangene løp ned trappen for å møte dem, til mine foreldre forklarte at det bare var vardøgeret, altså ingen grunn til å gå ned...

Sånne vardøger har moren og bestemoren min også..Med billyd og lys og inngangsdørlyder og fot-trinn..Fattern har det ikke.

Det er underlige greier, nesten alle andre sånne "overnaturlige" fornemmelser skremmer vannet av meg..Men de vardøgene føles helt dagligdagse.

En kan jo si det er fordi jeg er vant til fenomenet,men på den annen side er jeg fortsatt dritredd "husspøkelsene" (som min mor prøver å forklare at er bare velmenende;-)) Og det bråker i huset hver gang jeg sover der,jeg fatter ikke at mutter ikke er redd for det jeg, hun er egentlig litt pinglre hun også.

Skrevet

Har hørt at små barn

ser ting, som f.eks gjenferd, som ikke vi ser, den evnen forsvinner visst når barnet er rundt 4. Så kanskje det er den gamle damen som bodde der før han ser?

Det er nok mer mellom himmel og jord enn vi aner :o)

Skrevet

Sånne vardøger har moren og bestemoren min også..Med billyd og lys og inngangsdørlyder og fot-trinn..Fattern har det ikke.

Det er underlige greier, nesten alle andre sånne "overnaturlige" fornemmelser skremmer vannet av meg..Men de vardøgene føles helt dagligdagse.

En kan jo si det er fordi jeg er vant til fenomenet,men på den annen side er jeg fortsatt dritredd "husspøkelsene" (som min mor prøver å forklare at er bare velmenende;-)) Og det bråker i huset hver gang jeg sover der,jeg fatter ikke at mutter ikke er redd for det jeg, hun er egentlig litt pinglre hun også.

Flott å høre at det er flere som hører/ser vardøger her!

Jeg føler også at det er et veldig stort sprang fra vardøger og til spøkelser...

Vardøger er bare trygt og koselig, ikke like mye stas med spøkelser...

Men moren din føler vel at spøkelset er "snillt", da...

laguna1365380434
Skrevet

Flott å høre at det er flere som hører/ser vardøger her!

Jeg føler også at det er et veldig stort sprang fra vardøger og til spøkelser...

Vardøger er bare trygt og koselig, ikke like mye stas med spøkelser...

Men moren din føler vel at spøkelset er "snillt", da...

Jupp..Også gjør hun litt narr..For at jeg er husredd i barndomshjemmet..;-) Det er jolitt pinglete..Men det er et stort gammelt hus fra 1800 tallet, der det smeller, knirker, lyser, og ting flytter seg..Smekkfult av atmosfære! ;-)

Men vardøger føles dagligdags..Forklare dem kan jeg selvsagt ikke, men at jeg (og flere..på likt..og rundt de samme personene) opplever dem, det er sikkert.

Skrevet

Jupp..Også gjør hun litt narr..For at jeg er husredd i barndomshjemmet..;-) Det er jolitt pinglete..Men det er et stort gammelt hus fra 1800 tallet, der det smeller, knirker, lyser, og ting flytter seg..Smekkfult av atmosfære! ;-)

Men vardøger føles dagligdags..Forklare dem kan jeg selvsagt ikke, men at jeg (og flere..på likt..og rundt de samme personene) opplever dem, det er sikkert.

Jeg synes også at vardøger er et så annerkjent fenomen at jeg nesten blir litt forundret over at det er folk som må prøve å bortforklare det...

Men det er klart, vi som har vardøger som en del av vår hverdag har et annet forhold til det en de som knapt har hørt ordet før...

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes også at vardøger er et så annerkjent fenomen at jeg nesten blir litt forundret over at det er folk som må prøve å bortforklare det...

Men det er klart, vi som har vardøger som en del av vår hverdag har et annet forhold til det en de som knapt har hørt ordet før...

Ja,det forundrer meg litt også..Jeg har ikke diskutert fenomenet med så veldig mange,men når det har vært oppe er dette ett av få temaer i den gata jeg har inntrykk at er almment akseptert som noe som faktisk finnes,og ikke et resultat av overspent fantasi..(hvilket husspøkelsene KAN være..;-))

Gjest skraldepande
Skrevet

Det var hu som solgte Tupperware til de som bodde der før, og lovte hun skulle gå igjen hvis de ikke betalte regningen. Det har de altså ikke gjort.

Skrevet

Oki - så kan jeg bare avskrive det som flaks at jeg alltid så min svigermor en halvtime før hun kom på uanmeldt besøk.

Jeg fikk i allefall muligheten til å finne på noe annet før hun kom....

Ja, egentlig. For hjernen fungerer faktisk slik. Det er en klassifiseringsmaskin, og den tenker på muligheter *hele* tiden. Når den får rett, så legger du merke til det. Derfor husker du den gangen det klaffet (og hun virkelig kom på besøk), mens hjernen din glemmer alle de gangene hun ikke gjorde det.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...