amtyst Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Er litt bekymret pga noe jeg en gang hørte, men som jeg ikke har lest selv.Det var at hermetisk mat generelt er kreftfremkallende. Stemmer dette? Vi bruker mye hermetisk mais, ananas og hakkede tomater. Datteren min og mannen min pleier til og med å bytte på å drikke ananasjuicen på ananasen. Jeg har imidlertid en stadig ekkel følelse hver gang jeg åpner en boks. Er frykten min rasjonell og rotfestet i virkeligheten? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brusebad Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Der fins bare litt zink, jern og tinn, det er ikke giftig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Hm, det har jeg aldri hørt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Kreftfremkallende vet jeg ikke, men jeg har hørt at man ikke skal bruke mat fra hermetikkbokser som er bulkete. De kan visstnok ha avgitt stoffer til maten som man ikke bør ha. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benniie Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Kreftfremkallende vet jeg ikke, men jeg har hørt at man ikke skal bruke mat fra hermetikkbokser som er bulkete. De kan visstnok ha avgitt stoffer til maten som man ikke bør ha. Hvis boksen har en bulk kan det hende at den ikke er tett lenger, tror det er derfor du ikka skal spise av den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brusebad Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hvis boksen har en bulk kan det hende at den ikke er tett lenger, tror det er derfor du ikka skal spise av den. Det stemmer, og det er virkelig farlig. Lukt alltid på hermetikk før du spiser det. Botulinum er stikkordet. Lekke bokser blir nesten alltid oppdaget før de forlater fabrikken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pirko Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Der fins bare litt zink, jern og tinn, det er ikke giftig. Jeg og min familie har spist bulkete bokser over minst 10 år..siden min far stadig vekk får bulkete bokser gratis...ingen har da blitt syke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.