Gå til innhold

Hermetikk kreftfremkallende?


amtyst

Anbefalte innlegg

Er litt bekymret pga noe jeg en gang hørte, men som jeg ikke har lest selv.Det var at hermetisk mat generelt er kreftfremkallende. Stemmer dette?

Vi bruker mye hermetisk mais, ananas og hakkede tomater. Datteren min og mannen min pleier til og med å bytte på å drikke ananasjuicen på ananasen. Jeg har imidlertid en stadig ekkel følelse hver gang jeg åpner en boks.

Er frykten min rasjonell og rotfestet i virkeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kreftfremkallende vet jeg ikke, men jeg har hørt at man ikke skal bruke mat fra hermetikkbokser som er bulkete. De kan visstnok ha avgitt stoffer til maten som man ikke bør ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreftfremkallende vet jeg ikke, men jeg har hørt at man ikke skal bruke mat fra hermetikkbokser som er bulkete. De kan visstnok ha avgitt stoffer til maten som man ikke bør ha.

Hvis boksen har en bulk kan det hende at den ikke er tett lenger, tror det er derfor du ikka skal spise av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brusebad

Hvis boksen har en bulk kan det hende at den ikke er tett lenger, tror det er derfor du ikka skal spise av den.

Det stemmer, og det er virkelig farlig. Lukt alltid på hermetikk før du spiser det.

Botulinum er stikkordet.

Lekke bokser blir nesten alltid oppdaget før de forlater fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der fins bare litt zink, jern og tinn, det er ikke giftig.

Jeg og min familie har spist bulkete bokser over minst 10 år..siden min far stadig vekk får bulkete bokser gratis...ingen har da blitt syke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...