amtyst Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg vil gjerne lage hjemmelaget brød uten å måtte ty til disse ferdigmelblandingene. Pleier å bruke en ferdigblandingspose (ikke fiber/grovbakst) og tilsette 2,5ganger mer væske og fylle opp med diverse annet (havremel,havregryn, siktet rug, sammalt hvete fin, linfrø, hvetemel). Da blir brødet ganske saftig og luftig (litt avhengig av mengden hvetemel - bruker ikke oppskrift, så det varierer fra gang til gang). Hvor mye hvetemel må det være i prosent for at det ikke skal bli et veldig tungt og grovt brød (men likevel grovt nok...)? Det er ikke så lett å få barna til å spise tørt hjemmelaget grovbrød.... På forhånd, tusen takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Når jeg baker brød bruker jeg minimum litt over halvparten hvetemel, resten grovt mel. Hvis jeg bruker veldig grove melslag må jeg passe på å øke væskemengden, ellers blir det tungt og tørt. Jeg liker godt veldig grove brød, men ungene liker best mellomgrove brød, så da blir det som regel det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.