Gjest Sara Salamander Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Etter mye om og men og flere år med depresjon, har jeg endelig kommet meg til lege. Jeg har sikkert sosial angst også, for jeg trives ikke i lag med folk. Jeg har nå startet på cipralex. I nærmeste framtid skal jeg i bryllup, som jeg gruer meg veldig til. Jeg kjenner nesten ingen, og jeg kjenner ingen godt. Jeg er redd for at jeg kommer til å ha det fælt dagen før og samme dag. Brylluper varer jo hele dagen, og hvordan skal jeg klare det? Jeg pleier å hylgrine og bli helt ute av meg. Jeg vil ikke komme med rødsprengte øyne! Jeg er også redd jeg kommer til å være stappmett når jeg ankommer festen. Ofte kan jeg få vondt i hodet. Da pleier jeg å bli hjemme, men denne gangen må jeg gå. Jeg har time hos legen før dette selskapet. Lurer på om jeg kan få noe for dagen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201559-selskapeligheter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 skjønner at dette ikke er lett for deg. Vet ikke hvem som skal gifte seg og hvor viktig det er at du er der. klarer du å møte til kaffen og være der en liten stund?. en annen unnskyldning kan være at du har fått migreneanfall. Da kan du godt gå med røsprengte øyne og kanskje solbriller også?` Kanskje du må ty til en slik unnskyldning? håper du klarer deg igjennom dagen på ett eller annet vis? lykke til:) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201559-selskapeligheter/#findComment-1434058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Spør legen din :-) Det er iallefall ikke galt av deg å spørre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201559-selskapeligheter/#findComment-1434210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 du kan nok spørre legen din om å få noe. legene er vanligvis respektive med å gi beroligende som vival, men hvis dette er noe som ikke brukes for ofte og i slike anledninger som dette så jo..det kan være en løsning men jeg synes at du ihvertfall skal prøve ut noen slike medisiner før du bruker det den dagen. Man reagerer så ulikt på medisiner. Noen kan man bli fryktelig trøtt av og bli slått ut. Andre kan også gi angst eller få en helt annen effekt. Så jeg synes det er viktig at du har prøvd ut en slik type medisin før du evnt bruker det den dagen. Men må du være der hele dagen da? Er det ikke noen mulighet for at du bare kan "stikke innom"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201559-selskapeligheter/#findComment-1434681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sara Salamander Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 du kan nok spørre legen din om å få noe. legene er vanligvis respektive med å gi beroligende som vival, men hvis dette er noe som ikke brukes for ofte og i slike anledninger som dette så jo..det kan være en løsning men jeg synes at du ihvertfall skal prøve ut noen slike medisiner før du bruker det den dagen. Man reagerer så ulikt på medisiner. Noen kan man bli fryktelig trøtt av og bli slått ut. Andre kan også gi angst eller få en helt annen effekt. Så jeg synes det er viktig at du har prøvd ut en slik type medisin før du evnt bruker det den dagen. Men må du være der hele dagen da? Er det ikke noen mulighet for at du bare kan "stikke innom"? Takk for forståelsen. Det er ikke veldig viktig for meg å gå, men det betyr mye for kjæresten min. Han har også vanskelig for å forstå hvordan jeg har det, selv om han ser at jeg sliter. Legen sa at jeg kan gjerne unngå å utsette meg for vanskelige situasjoner før etter en måned. Jeg prøver å forberede meg på dagen. Skal gå en tur om morgenen, ta en pause for meg selv mellom kirken og selskapet kanskje. Jeg kan jo gå hjem tidlig. Men jeg er så redd for at alle skal se på meg som en raring. Jeg er alltid den som ikke sier noe, og som går hjem først. Kjæresten min sier at jeg gir inntrykk av at jeg misliker vennene hans, men det er ikke det. Jeg misliker meg selv sammen med dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201559-selskapeligheter/#findComment-1435341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Takk for forståelsen. Det er ikke veldig viktig for meg å gå, men det betyr mye for kjæresten min. Han har også vanskelig for å forstå hvordan jeg har det, selv om han ser at jeg sliter. Legen sa at jeg kan gjerne unngå å utsette meg for vanskelige situasjoner før etter en måned. Jeg prøver å forberede meg på dagen. Skal gå en tur om morgenen, ta en pause for meg selv mellom kirken og selskapet kanskje. Jeg kan jo gå hjem tidlig. Men jeg er så redd for at alle skal se på meg som en raring. Jeg er alltid den som ikke sier noe, og som går hjem først. Kjæresten min sier at jeg gir inntrykk av at jeg misliker vennene hans, men det er ikke det. Jeg misliker meg selv sammen med dem. Det er nok ikke så lett for andre å forstå hvordan sosial angst fortoner seg. Jeg vet ikke om man kan forvente at en partner skal fullt ut forstå det, men iallefall at han/hun aksepterer at det er slik. Jeg synes det høres ut som en lur plan det du tenker på å gjøre nå. Prøv å ta en liten tur. Og vær stolt av deg selv etterpå!!. Tenk på dette som en prestasjon, selv om du ikke var der hele tiden. Tror nok ingen vil se på deg som en raring om du går tidlig, men folk blir kanskje litt nysgjerrig på en som alltid går. Det er bare slik vi mennesker er skapt. Kanskje de også tenker at du har masse andre venner som du heller vil være sammen med en de. Har selv hatt en kjæreste med sosial angst så jeg kjenner litt til dette:). Selv om man er sosialt sky så kan folk tenke det motsatte om en. Tror det er viktig at du understreker for kjæresten din nettopp det du nå skrev at det er ikke vennene hans du forakter men den sosiale situasjonen. Og at du prøver sakte men sikker å jobbe deg ut av dette, men at du trenger tid til dette. Husk at Rom ble ikke bygd på en dag. Det tar tid å komme seg ut av fastlåste mønstre. Men tar du tiden til hjelp så er jeg sikker på at dette vil kjennes bedre for deg om en stund lykke til:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201559-selskapeligheter/#findComment-1435743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.