Gå til innhold

no e det nok snartt,hjelp!!!!!!!!!!!!!!råd mottas med stoooor takk

Anbefalte innlegg

hei, har skrevet tidligere angående min datter. var å spurte om hjelp til hjelpe-tjenesten i sommer , ingenting skjedde. dro til fastlegen får å få henne til å henvise oss noe hun gjorde, men hva får jeg tilbake, joda avslag om utredning på barnet angående adhd. min bror har no fått diagnosen adhd i en alder av 38år og hans datter på 10 har adhd, den minste sønnen skal no sjekkes ut. hvor skal jeg gå får å få hjelp, sette henne på døra te barnevernet?? gode råd mottas med takk

Fortsetter under...

Hvis utredning er avslått, til tross for at barnet viser klare tegn på adhd og det finnes i nærmeste familie, ville jeg bedt fastlegen skrive en ny og bedre henvisning! Det er den de har vurdert, de har jo ikke sett barnet. Vi valgte også å skrive ganske mye selv, om hvordan vi opplevde barnets vansker der vi så det; hjemme og i fritidsaktivitetene. Mange legger også ved et skriv fra lærer/førskolelærer dersom problemene også gjelder i skole/barnehage. Dette er viktige vurderingskriterier i adhd, og kan gi BUP et bedre bilde.

Dersom du er desperat og dere trenger akutt hjelp er barnevernet absolutt et seriøst alternativ. De vil helst hjelpe dere hjemme og i samarbeid, og har mange aktuelle tiltak som kan bety en forskjell i ventetiden for utredning.

Hei =) Jeg gikk til helsesøster (mener mange undervurderer denne funksjonen), og ba henne om råd. Hun fortalte at de holdt tverrfaglige møter der jeg kunne få legge frem min "sak". Det ble gjort og endelg rullet ballen. Så mitt råd er å snakke med helsesøster. Hun/han er gjerne flinkere til å lytte og forstå enn mange andre. Og de vet hvilke veier å gå. Lykke til =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...