Estet Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hei! Jeg skriver på vegne av min fortvilte 15 åring som begynte å utvikle psykiske problemer og manglende selvtillit/selvbilde p.g.a. forsinket fysisk utvikling. På tross av sin alder er han fremdeles kun 156 i øyden og mangler de fleste tegn på kjønnsmodning (bla hårvekst i ansiktet og penisvekst) Han opplever det ubehagelig å gå på gymtimene eller andre form for fysiske aktiviteter der gutter deler garderobe. Hva er normalt og hva kan jeg gjøre for å hjelpe han? M.v.h bekymret mor 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201732-vekstproblemer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Det er kanskje liten trøst, men da vi gikk ut av ungdomsskolen var den minste gutten i klassen bitteliten, hadde ingen sjeggvekst, eller mørk stemme. Noen år etterpå stopper en mann meg på gaten. En kjekk mann på nærmere 1,90 høy. Jeg så jo at jeg kjente mannen men klarte ikke å plassere ham. Jeg stusset før jeg plutselig kjente ham igjen. Neimen Pål sa jeg. Jøss hvor stor du har blitt... Litt teit å si til en voksen mann da, men han lo godt. Hvordan er det med pappan og de andre mennene i familien (din far eller bror?). Var de sent utviklet? Er de små eller store i dag? Det kan nok gi en pekepinn på hvordan han vil få det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201732-vekstproblemer/#findComment-1435549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillalura Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Det er kanskje liten trøst, men da vi gikk ut av ungdomsskolen var den minste gutten i klassen bitteliten, hadde ingen sjeggvekst, eller mørk stemme. Noen år etterpå stopper en mann meg på gaten. En kjekk mann på nærmere 1,90 høy. Jeg så jo at jeg kjente mannen men klarte ikke å plassere ham. Jeg stusset før jeg plutselig kjente ham igjen. Neimen Pål sa jeg. Jøss hvor stor du har blitt... Litt teit å si til en voksen mann da, men han lo godt. Hvordan er det med pappan og de andre mennene i familien (din far eller bror?). Var de sent utviklet? Er de små eller store i dag? Det kan nok gi en pekepinn på hvordan han vil få det. godt sagt. min far var 174 som voksen, kan ikke forvente å få gutter på 190 med mindre min mann er det da. som jeg sier til mine sønner, og døtre (179 - 152 cm) noen må være små for at andre skal framstå som lange:) mager trøst men se på Mini-Jakobsen. han ble berømt, er gift, har jobb, god i fotball osv. høyde stopper sjelden et talent. og voksne kvinner går sjelden etter høyde når det gjelder å finne MANNEN. mager trøst for 15åringer, men du kan jo ta ham til røntgen av skjelettet om du mistenker forsinket vekst eller noe. Min eldste søsters mann er 156 og han er snart 50. har et svært godt liv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201732-vekstproblemer/#findComment-1549047 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.