Lykkelig mor Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Må man bestille reise gjennom egersund reisebyrå, som VB anbefaler ved hentereise? Noen som har brukt noen andre? Etter den obligatoriske delen i Thailand kunne vi tenkt oss å ta ferie i 2 uker, noen som har tips til hvor det er bra å dra? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201778-hvor-bestille-reise-og-hvor-feriere-i-thailand/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
trille Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 heihei! For 3 år siden brukete vi Marco Polo reisebyrå og var godt fornøyd med det, Man MÅ ikke bruke egersund reisebyrå. Jeg mener at Thai Airways hgir spesialpris ved adosjonsreiser. evt er det kanskej en slags flekisbillett, men ialle fall. bruk det byrået som du mener er greiest. Vi reiste til Cha-Am, ca 3 t kjøring sør for Bangkok. Ville valgt et sted nærmere Hua Hin neste gang. Har tenkt på om vi evt skal spandere på oss fly til Phuket/krabi eller Koh Samui. Men kanskje det blir for styrete? det kommer jo også an på årstiden/været. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201778-hvor-bestille-reise-og-hvor-feriere-i-thailand/#findComment-1436315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trille Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 heihei! For 3 år siden brukte vi Marco Polo reisebyrå og var godt fornøyd med det, Man MÅ ikke bruke egersund reisebyrå. Jeg mener at Thai Airways gir spesialpris ved adopsjonsreiser. evt er det kanskje en slags flekisbillett, men ialle fall. bruk det byrået som du mener er greiest. Det viktigste er jo at du Bor på Amari Boulevard i Skhumvit i Bangkok. Vi reiste til Cha-Am, ca 3 t kjøring sør for Bangkok. Ville valgt et sted nærmere Hua Hin neste gang. Har tenkt på om vi evt skal spandere på oss fly til Phuket/krabi eller Koh Samui. Men kanskje det blir for styrete? det kommer jo også an på årstiden/været. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201778-hvor-bestille-reise-og-hvor-feriere-i-thailand/#findComment-1436316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig mor Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 heihei! For 3 år siden brukte vi Marco Polo reisebyrå og var godt fornøyd med det, Man MÅ ikke bruke egersund reisebyrå. Jeg mener at Thai Airways gir spesialpris ved adopsjonsreiser. evt er det kanskje en slags flekisbillett, men ialle fall. bruk det byrået som du mener er greiest. Det viktigste er jo at du Bor på Amari Boulevard i Skhumvit i Bangkok. Vi reiste til Cha-Am, ca 3 t kjøring sør for Bangkok. Ville valgt et sted nærmere Hua Hin neste gang. Har tenkt på om vi evt skal spandere på oss fly til Phuket/krabi eller Koh Samui. Men kanskje det blir for styrete? det kommer jo også an på årstiden/været. Tusen takk for svar. Hvis vi velger å fly til phuket feks. må vi da bestille turen her hjemme i norge, eller er det mulig å gjøre det der nede? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201778-hvor-bestille-reise-og-hvor-feriere-i-thailand/#findComment-1436467 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muangthai Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Da vi hentet lillesøster for ett år siden, endte det med at vi valgte å kjøpe reisen gjennom Egersund. De hadde (for oss) best pris i forhold til tilknyttingsbilett og fleksibilitet. Vi dro til HuaHin på ferie etter uka i BKK. Fin reiseavstand og en passe stor plass. Bodde i bungalow sentralt i Hua Hin (Central Sofitell Huan Hin). Der er det barnevennlig og mange (!) basbasseng på et stort deilig område. Byen er stor nok til å ha shopping, mat og fristelser å by på, men liten nok til at den oppfattes som rolig. Eneste ulempe med HH er at sjøen ikke er krystallkar, til det ligge byen for langt opp i siambukta. Da vi hentet lillebror, for fire år siden, bodde vi ti min. kjøring fra Pattaya (andre siden av gulfen) ok plass, men pattaya kan ikke måle seg med Hua Hin. En annen plass som er i ferd med å bli attraktiv er Kho Chang på østkysten, vannet er klart, tror det tar ca 3 - 4 time å kjøre dit, selve stedet er forholdsvis lite . Med fly når dere jo lett Krabi, Kho Samui og Phuket. Flybilett kan dere få like billig herifra i tilegg skjer det så mye i BKK at det kan være godt å ha dette ferdig bestilt og planlagt på forhånd. Jeg blir helt reisesyk, Heldigvis drar vi dit på ferie neste år :-)) Lykke til! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201778-hvor-bestille-reise-og-hvor-feriere-i-thailand/#findComment-1436712 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig mor Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Da vi hentet lillesøster for ett år siden, endte det med at vi valgte å kjøpe reisen gjennom Egersund. De hadde (for oss) best pris i forhold til tilknyttingsbilett og fleksibilitet. Vi dro til HuaHin på ferie etter uka i BKK. Fin reiseavstand og en passe stor plass. Bodde i bungalow sentralt i Hua Hin (Central Sofitell Huan Hin). Der er det barnevennlig og mange (!) basbasseng på et stort deilig område. Byen er stor nok til å ha shopping, mat og fristelser å by på, men liten nok til at den oppfattes som rolig. Eneste ulempe med HH er at sjøen ikke er krystallkar, til det ligge byen for langt opp i siambukta. Da vi hentet lillebror, for fire år siden, bodde vi ti min. kjøring fra Pattaya (andre siden av gulfen) ok plass, men pattaya kan ikke måle seg med Hua Hin. En annen plass som er i ferd med å bli attraktiv er Kho Chang på østkysten, vannet er klart, tror det tar ca 3 - 4 time å kjøre dit, selve stedet er forholdsvis lite . Med fly når dere jo lett Krabi, Kho Samui og Phuket. Flybilett kan dere få like billig herifra i tilegg skjer det så mye i BKK at det kan være godt å ha dette ferdig bestilt og planlagt på forhånd. Jeg blir helt reisesyk, Heldigvis drar vi dit på ferie neste år :-)) Lykke til! mvh Tusen takk for svar. Tror nok det blir Huan Hin, ikke så farlig om vannet ikke er krystallklart synes jeg:) Må bare diskutere litt med min bedre halvdel før jeg bestemmer meg helt. Vi trenger vel ikke bestille noen billetter på forhånd hvis vi skal dit, eller burde vi det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201778-hvor-bestille-reise-og-hvor-feriere-i-thailand/#findComment-1436743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muangthai Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Tusen takk for svar. Tror nok det blir Huan Hin, ikke så farlig om vannet ikke er krystallklart synes jeg:) Må bare diskutere litt med min bedre halvdel før jeg bestemmer meg helt. Vi trenger vel ikke bestille noen billetter på forhånd hvis vi skal dit, eller burde vi det? Transport dit trenger dere ikke å bestille. Det fikser dere på Amari (hotellet i bangkok). Vi bestilte og betalte oppholdet via nett før vi dro. Nettbestilling gav beste pris i forhold til reisebyrå.Om de opprerer med en annen pris ved fremmøte vet jeg ikke. Pris og tilgjenngelighet er sessongavhengig. Dere bør ihvertfall sjekke litt før dere drar, slik at dere har en formening om hvilket hotel dere ønsker å bo på og priser på nett. Det går jo også ann å bestille via nett når dere er i BKK. Husk bare at dere skal ha overskudd og tid til det :-) Når kan dere forvente å reise? (Nov- januar er høysesong) mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201778-hvor-bestille-reise-og-hvor-feriere-i-thailand/#findComment-1436817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sibadulla*4 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hei på deg! Vi var i Khao Lak første gang (fløy til Phuket) og i Hua Hin andre gang. Fant ut at det var greit å droppe flyreise med _to_ små barn nå siste gang ;-) Khao Lak var fantastisk (før tsunamien...), men det er utrolig behagelig bare å sette seg inn i en Amari-bestilt "limousine" og kjøre direkte til HH (egen sjåfør, stopper hvor dere vil). Et tips er å ikke bestille bil t/r fra Amari. Vi ville ha en god og sikker bil, da veiene er litt humpete og de kjører litt mer "aktivt" enn i Norge. Bestilte en stor Volvo stasjonsvogn t/r. Men, på hjemturen dukket det opp en sliten Toyota Hiace, var det vel... Sjåføren sa Volvoen var opptatt (?), men denne bilen var jo større, så det burde jo ikke by på problemer... Men, den var uten sikkerhetsseler og nesten uten støtdempere... Ingen behagelig tur til flyplassen i Bangkok med vår dyrbare last (to små)... Var ganske så nervøse. Så, bestill turen tilbake fra hotellet dere eventuelt velger i HH! Vi bodde på Marriott: http://marriott.com/property/propertypage/HHQMC Flott hotell, barnevennlig basseng, bl.a. med liten sklie, nydelig mat, fire restauranter. Men, om dere ønsker bungalower, så resorten muangthai anbefaler veldig flott ut (fra stranda - gikk forbi der et par ganger + at vi spiste seafood-middag en kveld på Sofitel Central Hotel - anbefales!!! Flott kolonistilhotell, spiste helt nede ved stranda - nydelig mat). Lykke til med valg og booking! Som andre skriver, tror jeg det er best å ordne det meste hjemmefra. Dere får en del andre ting å tenke på i Bangkok, for å si det slik ) PS: Anbefaler veldig ER Tours (Egersund Reisebyrå). Første gang vi brukte dem var det et annet byrå som var anbefalt av VB. Like bra begge ganger! Suveren service og spesielt gode avtaler med SAS (40 kg bagasje/pers, kan endre hjemreisen fra Thailand uten ekstraomkostninger, endre/avbestille reisen rett før avreise osv.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201778-hvor-bestille-reise-og-hvor-feriere-i-thailand/#findComment-1436895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig mor Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Transport dit trenger dere ikke å bestille. Det fikser dere på Amari (hotellet i bangkok). Vi bestilte og betalte oppholdet via nett før vi dro. Nettbestilling gav beste pris i forhold til reisebyrå.Om de opprerer med en annen pris ved fremmøte vet jeg ikke. Pris og tilgjenngelighet er sessongavhengig. Dere bør ihvertfall sjekke litt før dere drar, slik at dere har en formening om hvilket hotel dere ønsker å bo på og priser på nett. Det går jo også ann å bestille via nett når dere er i BKK. Husk bare at dere skal ha overskudd og tid til det :-) Når kan dere forvente å reise? (Nov- januar er høysesong) mvh Takk for dine svar. Jeg tror vi kan forvente oss hentereise i noveber kanskje, ikke fått noen dato enda, men VB sa at de trodde det ville bli okt/nov. Det vil si at det er midt i høysesongen, kanskje litt kjedelig med hensyn til ferie etterpå? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/201778-hvor-bestille-reise-og-hvor-feriere-i-thailand/#findComment-1437584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.