Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Vi (tullemor 6 år, mor og far) vandret inn på KappAhl i går for å handle pent antrekk (type bursdag etc).

Den første genseren vi fant som tullemor likte var en glitrete genser, for så vidt relativt ok.

MEN, så oppdaget mor at det stod DISCIPLINE på genseren, og ikke bare på den genseren, det stod på mange forskjellige gensere.

Mye mulig at jeg tenker svææært frikantet, men ordet Discipline gir meg noen assosiasjoner som IKKE passer sammen med søte små jenter.

Miniskjørtene var MINI, selv tullemor ville ikke ha det så kort (og da er det kort!).Resten av "pen" antrekkene var like lite pene. Billig er et uttrykk som synes å passe på klærne...

Damen i kassen (vi fant nemlig en svært etterlengtet poncho til tulle) forteller hun at skjønner det svært godt og at hun ikke liker gutteklærne - på grunn av dystre farger, bilder av skaller og flammer.

Så derfor har jeg nå nettopp sendt en e-post til KappAhl for å protestere.

Vet ikke om det hjelper, men nå har jeg gjort det jeg kan.

Hilsen

Mischa - som nå har funnet en annen butikk...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201886-brev-til-klesbutikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Havelar

Men det er jo derfor det er marked for mange forskjellige klesbutikker? Eller bor du et sted der dere bare har Kapp Ahl? Som voksne liker vi helt forskjellige klesstiler, og man kan ikke kjøpe alt til alle i én butikk. Hvorfor er det et problem at dere måtte gå et annet sted?

Jeg er enig med deg at det finnes mye upassende og stygt barnetøy, men da har vi den fordelen at vi trenger ikke å kjøpe det.

Det finns andre butikker, postordre, man kan sy og strikke osv. KappAhl kjøper inn det de tror flest mulig kunder vil like, og hvis kundene uteblir kjøper de vel inn/produserer noe annet neste gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201886-brev-til-klesbutikk/#findComment-1436882
Del på andre sider

Men det er jo derfor det er marked for mange forskjellige klesbutikker? Eller bor du et sted der dere bare har Kapp Ahl? Som voksne liker vi helt forskjellige klesstiler, og man kan ikke kjøpe alt til alle i én butikk. Hvorfor er det et problem at dere måtte gå et annet sted?

Jeg er enig med deg at det finnes mye upassende og stygt barnetøy, men da har vi den fordelen at vi trenger ikke å kjøpe det.

Det finns andre butikker, postordre, man kan sy og strikke osv. KappAhl kjøper inn det de tror flest mulig kunder vil like, og hvis kundene uteblir kjøper de vel inn/produserer noe annet neste gang.

Med det nicket burde du vel kanskje være mer forbrukerbevisst enn du gir uttrykk for her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201886-brev-til-klesbutikk/#findComment-1436890
Del på andre sider

Annonse

Gjest Havelar

Med det nicket burde du vel kanskje være mer forbrukerbevisst enn du gir uttrykk for her?

Joda, jeg syns forsåvidt det var et helt greit brev å skrive, og at det kan være frustrerende å måtte ha fintøy og ikke finne noe. Det jeg ikke skjønner er at det er stort problem å ikke finne noe man liker i en spesifikk butikk. Jeg foreslo å sy noe selv, gjorde jeg ikke? ;)

Det hadde vært bra om folk kjøper færre og bedre kvalitet når man først handler, og kanskje bruker klærne lenger, enn at alle skal hamstre inn hauger med dårlige (og ofte stygge) klær på billigkjedene.

Det er vel ingen menneskerett at enhver butikk skal ha akkurat det vi liker til en hver tid? barnet måtte jo ikke gå naken selvom de ikke fant noe de likte i denne ene butikken?

Jeg synes selvfølgelig at folk skal la vær å kjøpe ting man ikke vil ha. Hvis ingen kjøper miniskjørtene vil de forsvinne. Samtidig er det jo greit at vi har forskjellig smak og stil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201886-brev-til-klesbutikk/#findComment-1436920
Del på andre sider

Joda, jeg syns forsåvidt det var et helt greit brev å skrive, og at det kan være frustrerende å måtte ha fintøy og ikke finne noe. Det jeg ikke skjønner er at det er stort problem å ikke finne noe man liker i en spesifikk butikk. Jeg foreslo å sy noe selv, gjorde jeg ikke? ;)

Det hadde vært bra om folk kjøper færre og bedre kvalitet når man først handler, og kanskje bruker klærne lenger, enn at alle skal hamstre inn hauger med dårlige (og ofte stygge) klær på billigkjedene.

Det er vel ingen menneskerett at enhver butikk skal ha akkurat det vi liker til en hver tid? barnet måtte jo ikke gå naken selvom de ikke fant noe de likte i denne ene butikken?

Jeg synes selvfølgelig at folk skal la vær å kjøpe ting man ikke vil ha. Hvis ingen kjøper miniskjørtene vil de forsvinne. Samtidig er det jo greit at vi har forskjellig smak og stil.

Det var oppklarende :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201886-brev-til-klesbutikk/#findComment-1436933
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...