Gå til innhold

er helvetessild smittsomt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kakki1365380609

"Inne i utslettet er det vannkoppevirus. Hvis personer som ikke har hatt vannkopper fra før kommer borti utslettet, kan de få vannkopper. Smitten skjer ved direkte kontakt." Lommelegen.

Vet om folk som har syntes det har hjulpet å smøre med Molkosan, kjøpt i helsekostbutikker, selv om du ikke spurte etter råd her....:o)

Annonse

Barn som er sammen med gamle som har helvetesild kan få vannkopper om de ikke har hatt det før.

Eldre som er sammen med barn med vannkopper kan få helvetesild, selv om de har hatt vannkopper som barn.

Du skriver at "eldre kan få helvetesild om de er sammen med barn med vannkopper...

Jeg forbinder begrepet "eldre" med dem over 60, og vil derfor korrigere litt:

ALLE som har hatt vannkopper tidligere, kan seinere få helvetesild ved smitte. Jeg var 22 år da jeg fikk helvetesild samtidig som at broren min på 11 fikk vannkopper. Virkelig et helv....;-(

Jeg fikk det da samboeren min hadde kyssesyken.. Det er begge herpes-virus - sånn som vannkopper... Så mennesker med dårlig immunforsvar (derfor man sier at oftes eldre får helvetesild) eller de som ikke har hatt vannkopper bør holde seg unna så lenge man er smittefarlig. Så lenge sårene verker er man smittefarlig.. De tørker ofte inn etter 5 dager ca. Jeg lå på isolat en uke med masse sår under brystet og på ryggen..

Jeg fikk det da samboeren min hadde kyssesyken.. Det er begge herpes-virus - sånn som vannkopper... Så mennesker med dårlig immunforsvar (derfor man sier at oftes eldre får helvetesild) eller de som ikke har hatt vannkopper bør holde seg unna så lenge man er smittefarlig. Så lenge sårene verker er man smittefarlig.. De tørker ofte inn etter 5 dager ca. Jeg lå på isolat en uke med masse sår under brystet og på ryggen..

Vet du om det smitter via andre også? Hvis f.eks moren min har vært i kontakt med en person med helvetesild og er sammen med mine barn etterpå...kan da barna få vannkopper?!? Hvor lenge er man evnt smittsom?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...